به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۱۷۴۲۳۰
وزیر ارتباطات اعلام کرد

حذف بسته‌های بلندمدت خلاف توافق بااپراتورهابود

گروه فناوری: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که با افزایش نرخ بسته‌ها، سهم ICT در سبد خانوار شروع به رشد کردن کرده و ما روی این موضوع حساسیم، گفت: حذف این بسته‌ها خلاف توافقی بود که داشتیم؛ این‌که مدیریت هزینه جایگزین افزایش تعرفه شود، به همین دلیل به اپراتورها گفتیم بسته‌ها را برگردانند.
حذف بسته‌های بلندمدت خلاف توافق بااپراتورهابود
محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه جلسه سالیانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درباره تغییرات بسته‌های بلندمدت اپراتورهای همراه بیان کرد: درست است که ما تعرفه را دادیم اما باید به سهم هزینه ICT در سبد خانوار نگاه کنیم.ما وظیفه توسعه بازار ICT را داریم، افزایش تعرفه چه در قالب قانون و چه فراقانونی که نباید توسط اپراتورها انجام شود، اگر این تعادل را به هم بزند، نتیجه‌اش کاهش اندازه‌ی بازار و افزایش مشکلات برای مردم است. بعد از تلاطمات اقتصادی و افزایش نرخ ارز، اپراتورها شروع به حذف بسته‌ها یا افزایش نرخ بسته‌ها کردند، نتیجه این شد که سهم ICT در سبد خانوار شروع به رشد کردن کرد و این چیزی است که ما روی آن حساسیم.

وی در پاسخ درباره‌ی دلیل دستور به بازگشت بسته‌های اینترنت بلندمدت اپراتورها توضیح داد: در جلسه‌ای که با اپراتورها داشتیم هماهنگی شد که اپراتورها به جای افزایش تعرفه مدیریت هزینه را در پیش بگیرند. در تلاطم اقتصادی ما نباید صرفاً هزینه را از جیب مردم برداریم، هزینه تبلیغاتشان را کاهش دهند، اقتصاد اشتراکی را ترویج دهند، ۱۰ قلم استخراج شد که حجم صرفه‌جویی در اپراتورها رخ می‌داد. ما توافق کردیم دیگر تغییری نباشد که فرآیند صرفه‌جویی‌های اقتصادی را ببینیم و بعد تصمیم بگیریم.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: حذف این بسته‌ها خلاف توافقی بود که کردیم، این‌که مدیریت هزینه جایگزین افزایش تعرفه شود، به همین دلیل به آن‌ها گفتیم بسته‌ها را برگردانند. البته طبیعتاً اپراتورها الان هم می‌توانند بسته‌ها را دست بزنند اما این را هم بدانند که ما در قبال این تغییرات در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سکوت نمی‌کنیم.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بسته اینترنت