به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۴۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۱۷۴۵۲

وام‌ازدواج؛ به‌نام‌جوانان به کام کارمندان بانک

گروه جامعه: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بانک‌ها در پرداخت وام‌های ازدواج صادق نبوده‌اند.
وام‌ازدواج؛ به‌نام‌جوانان به کام کارمندان بانک
عبدالرضا عزیزی افزود: بانک‌ها اعلام کردند ما بیش از 101 درصد وام ازدواج برای جوانان پرداخت کرده‌ایم، ما این موضوع را پیگیری کردیم و مشخص شد که بانک‌ها تخلف کرده و وام ازدواج جوانان را به کارمندان خود پرداخت می‌کردند. وی با بیان این که طرحی در کمیسیون اجتماعی مجلس برای به روز کردن وام ازدواج جوانان مطرح شد و اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است بیان کرد: یکی از مشکلات تهدید جمعیتی، کاهش آمار ازدواج است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برخی از جوانان بیان می‌کنند اگر وام ازدواج دریافت کنند مشکلاتشان برطرف می‌شود تاکید کرد:برخی جوانان که درخواست وام ازدواج کرده‌اند، بعضا باید دو سال در نوبت بمانند و این امر خودش سبب بی‌انگیزه شدن جوانان برای پیگیری وام ازدواج می‌شود.

وی با اشاره به 3 میلیون تومان وام ازدواجی که بانک‌ها پرداخت می‌کنند افزود: 3 میلیون تومان امسال با 3 میلیون تومان سه سال گذشته تفاوت دارد و ارزش آن کمتر شده است، 3 میلیون تومانی که امروز جوانان برای ازدواج می‌گیرند، می‌تواند بخشی از مشکل ازدواج آنها را حل کند، اما همین رقم نیز برای پرداخت با مشکلاتی مواجه است. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها یک بانک باید متولی پرداخت وام ازدواج باشد گفت: صندوق مهر امام رضا گزینه مناسب برای این مورد است که پرداخت وام‌ها تنها از طریق این صندوق باشد.

۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۰:۳۳
خب حالا می خواهید چه کنید!!!؟بانک ها خیلی وقته که حق مردم رو خوردنه اند. برای دریافت وام ازدواج به بزرگترین بانک جهان اسلام بانک ملی ایران مراجعه کردم، آقایان با وجود اینکه دستور بود که افراد دارای سند کسب می توانند ضامن باشند از من قبول نکردند و گفتند باید ضامن کارمند باشد، رفتم بازرسی بانک آنها حق را به همکارشان دادند، پشیمان شدم و برگشتم. (140903)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۰:۵۴
بانکها علاوه بر بهره وام کارمزد هم از وام گیرنده دریافت میکنند و علاوه بر آن 50 هزار تومان به عنوان بیمه میگیرند و مبلغی از وام نزدیک به 200 هزارتومان تا پایان تسویه وام نزد خود نگه میدارند. هر که این وام را بگیرد پشیمان میشود. (140916)
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۱:۲۱
ما در سال 89-90 نزدیک به 50 زوج(بدهکاران بیکار) وام ازدواج دادیم .در ان سال تصمیم ما بران شد که سختگیری را کم کنیم و با شرایط خیلی ساده بدون ضامن رسمی و حتی نگه داشتن مبلغی از وام در حساب کار مشتریان را انجام دهیم . نتیجه بعد از دوسال 60 درصد انها قسط پرداحت نمیکنند.شما جای ما بودید برای پرداخت امسال چه روشی را در پیش میگرفتید. (140939)
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۱:۴۱
وقتی جامعه ای از لحاظ اخلاقی (که لزوماً مسائل زیرشکمی نیست) فاسد شود، آخرش همین می شود. نباید گفت که اینها کارمندان یک بانک خاص بوده اند. این رویه ای معمول در همه ی لایه ها اجتماعی و نهادهای مملکت است. هرکس یا گروه دسترسی سهل و راحت به پول بیت المال داشته باشد از این کارها می کند و صد البته هزار توجیه هم برایش خواهد ساخت. خدا خودش عاقبتمان را بخیر کند. (140950)
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۱:۵۷
جوانها عاقل تر آنند که به خاطر وعده های همکاران خاوری ازدواج کنند (140963)
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۲:۰۲
با این وام حداکثر بشه یه تلویزیون خرید اصلا به دردسرش نمی ارزه. بانک هم انقدر بازی در میاره که دلت می خواد این پولو بکوبی تو سرشون (140968)
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۲:۳۴
کلا تو این بانکها رشوه گیری بیداد میکنه. (140988)
حمید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۲:۴۷
اولا بااین شرایط سخت کسی قسط هاش رو پرداخت نمی کنه حالا په برسه به این که راحت تر هم پرداخت کنن .
دومن همون آقای ریس کمیسیون یه کم کلاهش رو قاضی کنه بگه ببینم کدوم .... لنگ 3میلیون تومن وام ازدواجه اگه همین آقا جونها رو دوست داره از حق مردم دفاع کنه به جای این اختلاس ها وام بلا عوض به جوانها بده
سومن تا حالا ندیدن درگیری های رو که سر وام ازدواج به وجود میاد زوج مثل کبوتر عاشق میاد درخواست وام ازدواج می گیره ولی مثل دشمن خونی میان قسط وام رو پرداخت کنن این میگه باید شوهرش بده اون یکی می گه من که نگرفتم همه رو دادم برا زنم طلا گرفتم چ.ن از هم جداشدن
بانکها هم به آمار جدایی ها نگاه می کنن شرایط رو سخت می گیرن (140997)
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۳:۰۲
جوونا باید ارزوی وام ازدواج رو به گور ببرن... (141008)
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۳:۰۳
این کارمندان بانک ها با اون وام های کم بهره ای که از بانک ها می گیرند تمام توازن بازار رو بهم زدند واز علل گرانی در بازارها هستند. یه معلم یه عمر تلاش میکنه زحمت میکشه آخر سر یه خونه و یه ماشین اگه با هزار جور نخوردن بتونه گیرش بیاد کار کرده، ولی در عوض یه بانکی 5 سال سرکار نرفته 4، 5 تا خونه و انواعماشین مدل بالا برای خودش و همسرش و ... خوب این پول زیادی که به این بانکی ها میدن تقاضا در بازار رو بالا میبره و باعث گرانی در بازار میشه که افراد ضعیف ومتوسط جامعه انگشت به دهان می مونند و حسرت این زندگی کوفتی در این مملکت رو میخورند.(استاد حق التدریس دانشگاه) (141010)
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۲۲:۴۲
دوست عزیز من که بعد از 8سال کاردر بانک فعلا یه خونه با بدبختی و قرض و گرو وام بانک خریدم چرا از چیزی که نمی دانید حرف می زنید ما کارمندان بانک برای هر وامی که بگیریم 5 نفر ضامن معرفی می کنیم تازه تسهیلات ما با همان نرخ شبکه بانکی به ما پرداخت میشه ضمن اینکه ساعت کاری ما حداقل دو برابر معلمین هست اگر جمعه ها و روزهای تعطیل رو که به علل مختلف سر کار حاضرمی شویم فقط برای پرداخت مرحله اول یارانه ها ساعت کاری ما از 8صبح الی 10 شب شد برای ثبت نام حج 12شب به مدت یک ماه بود تازه یک ماه منتهی به عید نوروزکه آموزش پروش تعطیل میشه ساعت کاری ما7شب میشه این غیر از ماندن تاصبح در شعب در 28اسفندهر ساله بدای بستن حسابهای پایان سال دوست عزیز من لطفا بنویسید معلمها غیر از روزهای تعطیل و جمعهها و پنجشنبه ها و روزهایی که به خاطر آلودگی و برف تعطیله و همچنین عید و بعد ازعید و تابستان چند
درصد ما کار میکنند اگر یک روز جمعه سرکار باشند جلوی مجلس چکار میکنند (141254)
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۲۳:۲۷
همون وامی که شما گرفتی با 5 ضامن من اصلا گیرم نمیاد که 5 تا ضامن رو بیارم.زیادتر سر کار حاضر میشید پولشو میگیرین به جاش مثل کارمندای دیگه مجبور نمیشی مسافر کشی کنی یا به شغل دوم رو بیارید.بعد هشت سال حالا چه خونه ای با چه متراژی خریدی؟؟؟؟؟ (141277)
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۵:۱۶
اينقدر كلاه سركلاه مي كنن كه انسان پشيمون ميشه از وام 3ميليوني هر زوج نفري 250 مسدود ميكنن براي تسويه يعني 500 هزار تومان از يك زوج
خب صادق باشيم بگيم دوميليون هفتصدو پنجاه وام ميديم 250هزار هم بزاريد براي جذب منابع اجباري از كيسه جوان دم بخت كه اه نداره با ناله سودا كنه (141083)