به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ساعت ۰۱:۵۵
کد مطلب : ۱۷۴۸۸۸

نصرالله: تصمیم ترامپ توهین به جهان اسلام است

گروه بین‌الملل: دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: تصمیم « دونالد ترامپ » رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه توهین به جهان اسلام و جهان عرب است.
نصرالله: تصمیم ترامپ توهین به جهان اسلام است
سیدحسن نصرالله که عصر سه شنبه در ارتباط با آخرین تحولات لبنان و منطقه سخن می گفت با تبریک عیدهای مبعث و بشارت و نوروز به همه مسلمانان و مسیحیان و تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) به ملت و مرجعیت عراق، افزود: در خصوص جولان، همه اشتراک نظر دارند که این منطقه یک سرزمین اشغالی متعلق به سوریه است اما ترامپ بدون توجه به این نظرات، آن را به رژیم اسراییل واگذار کرد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر کشورهای عربی و اسلامی دوست و همپیمان آمریکا هستند ولی باز هم ترامپ این کار را به نفع صهیونیست ها انجام داد، اظهار داشت: بعد از موضوع جولان همه مردم درجهان عرب و اسلام باید بدانند که ارزش آنها نزد امریکا و ترامپ چه میزان است. دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه اقدام ترامپ در امضای فرمان الحاق جولان سوریه به رژیم اشغالگر قدس ، موضوعی مهم برای جهان اسلام و اعراب است، تاکید کرد: این یک حادثه مهم ادر تاریخ عربی و اسلامی است که رژیم اسراییل، خاک و مقدسات ما را تهدید می کند و تنها محکوم کردن آن دیگر فایده ندارد.
وی با تاکید به اینکه اعتراف آمریکا به تثبیت اشغال جولان سوریه توسط اسرائیل و عجله ترامپ در امضای سند آن ، اولا توهین و کم ارزش شمردن جهان اسلام و عرب است ، تصریح کرد: در حالیکه همه مسلمانان جهان و اعراب اعلام کرده اند جولان بخشی از خاک سوریه است اما ترامپ به نظر آنها اهمیت نداد . دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به حرف های وزیر خارجه امریکا در لبنان واکنش نشان داد و سخنان مایک پمپئو را محکوم کرد. دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی امروز فاجعه موصل را به مردم عراق و خانواده افراد داغداری که بستگان آنان در این کشتی غرق شدند، تسلیت گفت. وی همچنین از اقدام متحورانه ابولیلی در حمله به نظامیان صهیونیست و مقاومت های مردم یمن برابر حملات ائتلاف تجلیل و به انصارالله به خاطر کارهای شجاعانه در پنجمین سال حمله به این کشور تبریک گفت.
*ترامپ ضربه نابود کننده ای به صلح وارد کرد
نصرالله با اشاره به اینکه امریکا شیطان بزرگ است، گفت: هنگامی که این سازمان ها نمی توانند جلوی آمریکا بایستند همه این قطعنامه ها را زیرپا می گذارند. وزیر خاجه آمریکا را دیدیم که یک بیانیه مکتوب را می خواند و اسم حزب الله را 18 بار و نام ایران را 19 بار برد. دبیر کل حزب الله تصریح کرد: اولویت آمریکا حمایت های پی در پی از اسرائیل است و این اولویت مطلق واشنگتن است که به آن اهمیت می دهد. آمریکا نمی تواند واسطه ای برای صلح باشد و با این اقدام ترامپ یک ضربه نابودکننده به عملیات صلح وارد شد. واشنگتن به هیچ اقدام صلحی احترام نمی گذارد.
نصرالله ادامه داد: هنگامی که جهان به ترامپ اجازه داد که قدس اشغالی را به عنوان پایتخت اسراییل بشناسد، امکان هر تجاوزهای دیگر برای ترامپ فراهم شد. تقدس قدس از لحاظ دینی بسیار زیاد است و با ساکت ماندن جهان عرب و جهان اسلام، ترامپ توانست این کار را بکند و مردم باید توقع داشته باشند که بعدا ترامپ بیاید و بگوید که کرانه باختری هم در خاک اسرائیل است و این معامله قرن است.
این مقام حزب الله اضافه کرد : بعد از جولان توقع داریم در هر زمانی ترامپ بیاید و این کار را بکند و واکنش طبیعی این است که اتحادیه عرب باید واکنشی نشان دهد. اگر کمی شجاعت وجود دارد باید در تونس و اجلاس اتحادیه عرب در این خصوص اقدام کنند و این کم ترین کاری است که باید انجام دهند. این کار را درباره قدس نیز نکردند و قضیه جولان پیش آمد و بعدا قضیه کرانه باختری ممکن است، رخ دهد. نصرالله با اشاره به این که اسراییل در همه عرصه ها شکست خورده است، تاکید کرد: مقاومت تنها را برای مردم لبنان و فلسطین است تا حق خود را از رژیم صهیونیستی بگیرند.
*عصبانیت دولت ترامپ، نشانه رضای خداست
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما خوشحال می شویم که وزیر خارجه بزرگ ترین کشور استکباری جهان بیاید و اسم حزب الله را 18 بار ذکر کند. ‪‎‪ما خوشحال می شویم که دولت ترامپ این قدر از ما عصبانی باشد. این نشانه رضای خداست و ما از اتباع مدرسه ای هستیم که می گوید اگر شیطان بزرگ از ما راضی باشد باید پی ببریم که در ما مشکلی هست. بعد از سفر پمپئو و دیدارهای مختلفش به آن پی بردیم که ما در راه درست هستیم. من در متن سخنان وزیر خارجه آمریکا، حتی یک جمله درست و راست ندیدیم و ما می توانیم از اشتباه هایش چند نکته را پی ببریم. آمریکا در این منطقه یک نبرد را به نفع اسرائیل پیش می برد . پمپئو حتی یک بار اسم اسرائیل را یاد نکرد. به نظر او مشکلی برای لبنان به نام اسرائیل نیست. گویا هیچ دشمنی به نام اسرائیل برای لبنان وجود ندارد که جنایت هایی در لبنان انجام داد و به خاک، حریم هوایی و دریایی این کشور تجاوز می کند.
دبیر کل حزب الله خاطر نشان کرد: به نظر او تنها مشکل لبنان این است که مردم این کشور باید علیه حزب الله قیام کنند . او می گوید که باید حقایق را بازگو کنیم با اینکه همه متن او دروغ بود . وزیر خارجه آمریکا می گوید حزب الله جلوی آرزوهای لبنان ایستاده است؟ از مردم لبنان می پرسم که آیا این درست است؟ اما مردم لبنان آرزو دارند که خاکش را پس بگیرد و به حریمش تجاوز نشود. آیا مردم لبنان نمی خواهند که دولتی داشته باشند که از منافعش دفاع کند و زندگی خوبی برایش ایجاد کند. آیا حزب الله جلوی این آرزوها می ایستد؟ یا اینکه در این راستا تلاش می کند؟ او می گوید حزب الله از سال 1948 میلادی و از زمانی که رژیم اسراییل تشکیل شده، ملت لبنان را در معرض خطر داده است.
*حزب الله 34 سال از لبنان دفاع کرده است
وی با تاکید بر اینکه حزب الله از ملت لبنان در 34 سال گذشته دفاع کرده است، افزود : آمریکا می خواست اشغالگری رژیم اسرائیل را تثبیت کند و ملت لبنان را در خطر قرار دهد. پمپئو می گوید حزب الله مردم را برای رای دادن می ترساند اما در لبنان هیچ کس نمی تواند رای دهندگان را بترساند زیرا انتخابات این کشور در جلوی چشمان همه جهان برگزار می شود. دبیر کل حزب الله خاطر خطاب به وزیر خارجه امریکا گفت : شما ناامنی را در همه جهان منتشر کردید در ویتنام، عراق و سوریه ، دهها هزار نفر را کشتید و از اشغالگری اسرائیل دفاع کردید و هم اکنون ونزوئلا را تهدید می کنید. او (پمپئو) درباره حضور لبنان در سوریه و عراق حرف زده اما ما به آنجا رفتیم تا از سوریه و همه مردم لبنان دفاع کنیم.
وی با اشاره به این که همه مردم لبنان می دانند که سرنوشت این کشور اگر داعش به لبنان می رسید، چه بود، گفت : مقاومت توانست یک بازدارندگی ایجاد کند. ما یک بخش اساسی در ایجاد ثبات در لبنان هستیم و ‪‎‪ما هیچ کاری را برای ضربه زدن به ثبات و رونق لبنان نکرده ایم. ایران برای کمک به لبنان در حوزه و برق و همه چیز دست خود را دراز کره است، آیا این کشور می خواهد ثبات در لبنان را از بین ببرد؟ او (وزیر خارجه امریکا) می گوید که ایران کارهای جنایتکارانه انجام می دهد و برای قاچاق مواد مخدر و پولشویی از لبنان استفاده می کند. پمپئو گفته است حزب الله منابع لبنان را به سرقت برده است اما تاکنون هیچ کسی در لبنان چنین ادعایی نکرده و این حرفی نیست که نیاز باشد به آن واکنش نشان دهیم.
*آمریکا به دنبال جنگ داخلی در لبنان است
نصرالله گفت: بزرگ ترین جنایتکار و تروریست جهان علیه حزب الله حرف می زند . هدف او شوراندن همه علیه حزب الله است. خواست آنها این است که ملت لبنان خون یکدیگر را بریزند. آن ها از ثبات لبنان در این منطقه نگران هستند. چشم آنها به جنگ داخلی در لبنان دوخته شده است. پمپئو می گوید ما بازگشت آوارگان سوریرا تایید می کنیم اما آنها از بازگشت آوارگان سوری جلوگیری می کنند. مشکل آمریکا با ما این است که پروژه آنها را در سوریه شکست دادیم. پمپئو می گوید امنیت لبنان را حاج قاسم سلیمانی و ایران در معرض خطر قرار داده است ولی ایران در کنار ما برای جلوگیری از تکفیری های تروریسم که شما به وجود آوردید، ایستاد و ما با سلاح و کمک ایران علیه تروریست ها جنگیدیم و پیروز شدیم.
*آمریکا مانع از ارایه سلاح از سوی ایران به لبنان شد
نصرالله خاطر نشان کرد : ایران پیشنهاد داد که به ارتش لبنان سلاح مجانی بدهد و شما مانع آن شدید. مشکل آمریکایی ها این است که ایران جلوی معامله قرن را گرفته و این دغدغه آنهااست. کسی در منطقه وجود دارد که در کنار مردم فلسطین ایستاده است ولی آمریکا می خواهد آنها تسلیمش شوند. باید در یک جمله گفت که سفر پمپئو برای شوراندن مردم لبنان علیه یکدیگر بود.
*مقاومت موجب جلوگیری حمله اسراییل شده است
نصرالله تاکید کرد: بعضی ها گفتند که پمپئو در دیدارهای خصوصی گفته است که اسرائیل می خواهد علیه لبنان جنگ راه بیندازد. چنین چیزی درست نیست، چیزی که جلوی جنگ اسرائیل را گرفته، مقاومت و مردم لبنان است. ما باید از موضع گیری های رییس جمهوری لبنان و رییس مجلس در دیدار با وزیر خارجه آمریکا تشکر کنیم. وزیر خارجه لبنان نیز موضع گیری عالی داشت هنگامی که در کنار پمپئو ایستاد و بر نظر رییس جمهوری و رییس مجلس تاکید کرد و ما از همه کسانی که در این خصوص موضع گیری کردند، قدردانی می کنیم.
*ما با گسترش تحریم ها مشکلی نداریم
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: او (پمپئو) می گوید که می خواهد تحریم ها را گسترش دهد، بگذارید این کار را بکند ما مشکلی نداریم، تبعات آن را تحمل خواهیم کرد. او گفته است که چگونه می توان با ذخیره سازی هزاران موشک در خاک لبنان برای استفاده از آن علیه اسرائیل به لبنان کمک کرد.
*برکت موشک های مقاومت برای لبنان
نصرالله تاکید کرد: 'امروز به برکت مقاومت، اسرائیل برای هر عملیاتی علیه لبنان هزاران بار فکر می کند . همه این ها به برکت موشک های مقاومت و نیروی آن است. موشک هایی که ارتش را از داشتن آن منع می کنید. همان چیزی است که لبنان را نیرومند می کند نه تعهدات و وعده های دروغین شما'