به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۷۴۸۹۸
آمادگی برای تاریخ‌سازی مشهدی‌ها در سال جدید

پدیده‌ای که در ۹۷ پدیده شد

گروه ورزشی: ۳۶۵ روز خاص برای پدیده سال ۹۷ به اتمام رسید و تیم تغییر کرده پدیده کاری را در این سال انجام داد که می‌تواند مقدمه تاریخ‌سازی مشهدی‌ها در فوتبال ایران باشد.
پدیده‌ای که در ۹۷ پدیده شد
یکی از ۵ مدعی کسب قهرمانی لیگ هجدهم سال ۹۷ را با خاطرات بدی آغاز کرد. کسر ۶ امتیاز و سقوط به جمع فانوس‌نشینان لیگ هفدهم در حالی که برای سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌جنگید نوعی عقبگرد به حساب می‌آمد.فصل هفدهم با همه خوب و بدش با جایگاه یازدهمی برای پدیده به پایان رسید و رضا مهاجری به همکاری سه ساله‌اش با این تیم مشهدی پایان داد. پایانی که به نظر می‌رسید حاصل ناامیدی از پدیده و اوضاع مالی تیم است. اوضاع مالی‌ای که باعث شده بود که دوباره خطر کسر امتیاز را جدی کند و پدیده را به لیگ آزادگان بفرستد. شارژ مالی‌های نامرتب و با بودجه کم، پدیده را دوباره آماده لیگ برتر کرد. تیمی که باید بدون اتکا به ستاره و بازیکنان جوان راهی لیگ هجدهم می‌شد و بهترین گزینه برای هدایت این تیم کسی بود که سابقه نتیجه گرفتن با جوانان را داشت. به این ترتیب گل‌محمدی هدایت پدیده را برعهده گرفت.

مشکلات مالی مانع از خرید بازیکنان مطرح برای پدیده شد و تنها دلخوشی جوانانی بود که از قضا عضو تیم ملی امید هم بودند. باخت به پرسپولیس شروع خوبی برای پدیده نبود اما ۱۰ بازی بدون شکست متوالی نام یحیی و پدیده را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. تیمی که به راحتی امتیاز نمی‌داد و تا پایان نیمه اول در جمع ۳ صدرنشین هم امتیاز لیگ هجدهم بود.اما در این بین مشکلات مالی بارها گل‌محمدی را مجاب کرد تا از تمرین تیم قهر کند و از سمتش استعفا دهد ولی هر بار وساطت قول‌های مسئولان مشهدی باعث شد تا مربی جوان پدیده دست از هدفش نکشد. قول‌هایی که هیچوقت عملی نشد اما جرقه یک اتفاق بزرگ را در این باشگاه زد. قرار شد تیم پدیده مشهد بعد از ۶ سال از مجموعه شرکت پدیده جدا شود؛ جدایی‌ای که خیلی سریع مطرح شد و خیلی سریع‌تر انتقال پیدا کرد و فرهادحمیداوی با شرکت شهرخودرو صاحب و مالک جدید پدیده نام گرفت؛ پدیده‌ای که از فصل بعد با نام و لوگو شهر خودرو قرار است در لیگ برتر و شاید لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

تنها مشکل و دغدغه گل‌محمدی و تیمش مسائل داوری در لیگ هجدهم بود و پدیده‌ای‌ها بارها با بیانیه‌ها و مصاحبه‌های مختلف به عملکرد تیم‌های داوری برای این تیم اعتراض کردند. پدیده بر خلاف لیگ هفدهم و برخلاف تیم‌های مانند پارس جنوبی و برق شیراز، روند خوب خود را در لیگ هجدهم و نیم‌فصل دوم ادامه دادند و هنوز در جمع ۵ مدعی اصلی قهرمانی هستند. باخت در بازی یکی مانده به آخر به ذوب آهن در ورزشگاه امام رضا، امید مشهدی‌ها را برای کسب جام کمتر کرد اما این تیم هنوز شانس بالایی برای جنگیدن دارد؛ جنگیدن برای کسب سهمیه و اولین حضور یک تیم مشهدی در آسیا.پدیده در پایان سال ۹۷، با ۳۹ امتیاز و تنها شش امتیاز اختلاف با صدر جدول در رده پنجم قرار گرفت و ۸ فینال برای این تیم برای ثبت افتخار مشهدی‌ها در فوتبال ایران فاصله دارد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: پدیده مشهد