به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۷۴۹۰۰

تثبیت صدرنشینی ایتالیا و دومین بُرد اسپانیا

گروه ورزشی: دور دوم رقابت‌های مرحله انتخابی جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۰ با پیروزی تیم‌های ملی اسپانیا و ایتالیا ادامه یافت.
تثبیت صدرنشینی ایتالیا و دومین بُرد اسپانیا
سه‌شنبه شب هفت بازی در مرحله انتخابی یورو 2020 برگزار شد که در مهمترین آنها تیم‌های ملی ایتالیا و اسپانیا مقابل رقبای خود به برتری رسیدند.تیم ملی ایتالیا در دومین دیدار خانگی خود در گروه J این مسابقات، موفق شد میهمانش لیختن‌اشتاین را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد.استفانو سنسی در دقیقه 17، مارکو وراتی در دقیقه 32، فابیو کوالیارلا دو بار دقایق 35 و 45، مویس کین در دقیقه 70 و لئونارئو پاولتی در دقیقه 76 گل‌های این بازی را به ثمر رساندند.لیختن‌اشتاین در دقیقه 45 این بازی 10 نفره شد.در دیگر بازی این گروه بوسنی و هرزگوین در خانه مقابل یونان در حالی که تا دقیقه 64 با دو گل پیش بود، در نهایت به تساوی 2 - 2 رضایت داد. ادین ویسکا در دقیقه 10 و میرالم پیانیچ در دقیقه 15 گل‌های بوسنی را به ثمر رساندند و فورتونیس در دقیقه 64 از روی نقطه پنالتی و کولووس در دقیقه 85 زننده گل‌های یونان بودند. دیگر اتفاق مهم این بازی اخراج میرالم پیانیچ، هافبک یوونتوس در دقیقه 65 از تیم بوسنی بود.

پیش از این دو بازی نیز فنلاند در خانه ارمنستان با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد. با احتساب این نتایج، جدول گروه J به شرح زیر است:
1- ایتالیا 6 امتیاز - تفاضل گل 8+
2- یونان 4 امتیاز - تفاضل گل 2+
3- بوسنی 4 امتیاز - تفاضل گل 1+
4- فنلاند 3 امتیاز - تفاضل گل صفر
5- ارمنستان بدون امتیاز - تفاضل گل 3-
6- لیختن‌اشتاین بدون امتیاز - تفاضل گل 8-
در گروه F‌ رقابت‌ها نیز سه بازی برگزار شد که در مهمترین آنها، تیم ملی اسپانیا میزبانش مالت را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد.هر دو گل این بازی را آلوارو موراتا در دقایق 31 و 73 به ثمر رساند تا اسپانیا با شش امتیاز در صدر جدول گروه باقی بماند.در دیگر بازی مهم این گروه میان تیم‌های ملی نروژ و سوئد هم نتیجه جالبی رقم خورد. نروژ میزبان در حالی که تا دقیقه 70 مسابقه 2 بر صفر از سوئد پیش بود در نهایت به تساوی 3 - 3 رضایت داد. مارس یانسن در دقیقه 41 و جوشوا کینگ در دقیقه 59 گل‌های نروژ را به ثمر رساندند. در ادامه ویکتور کلائسون در دقیقه 70 و روبین کوایسون دو با در دقایق 86 و 90 گل‌های سوئد را زدند، ضمن اینکه گرانکویست در دقیقه 70 یک پنالتی را به هدر داد. با این حال گلزنی کامارا در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم نگذاشت که نروژ در حضور هوادارانش مغلوب شود و امتیازات بازی میان دو تیم تقسیم شد.رومانی هم در این گروه میهمانش جزایر فارو را با نتیجه 4 بر یک شکست داد.

وضعیت جدول گروه F به شرح زیر است:
1- اسپانیا 6 امتیاز - تفاضل گل 3+
2- سوئد 4 امتیاز - تفاضل گل 1+
3- رومانی 3 امتیاز - تفاضل گل 2+
4- مالت 3 امتیاز - تفاضل گل 1-
5- نروژ یک امتیاز - تفاضل گل 1-
6- جزایر فارو بدون امتیاز - تفاضل گل 4-
و اما در گروه D مرحله انتخابی یورو 2020 نیز دو دیدار انجام شد که در یکی از آنها ایرلند با تک گل دقیقه 36 هوری هین از سد میهمانش گرجستان گذشت و در دیگر بازی سوئیس در خانه برابر دانمارک به تساوی 3 - 3 رضایت داد. رمو فرولر در دقیقه 19، گرانیت ژاکا در دقیقه 66 و امبولو در دقیقه 76 گل‌های این بازی را برای سوئیس به ثمر رساندند. یورگنسن در دقیقه 84، گیتکیایر در دقیقه 88 و هنریک دالسگارد در دقیقه 90 هم برای دانمارک گلزنی کردند.

جدول گروه D‌ با احتساب این نتایج به شکل زیر است:
1- ایرلند 6 امتیاز - تفاضل گل 2+
2- سوئیس 4 امتیاز - تفاضل گل 2+
3- دانمارک یک امتیاز
4- جبل‌الاطارق بدون امتیاز
5- گرجستان بدون امتیاز
مرجع : تسنیم
برچسب ها: اسپانیا