به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۱۰ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۱۷۴۹۸۴

هشدار تاج‌زاده درباره نظارت استصوابی

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی تاکید کرد که ما هنوز نمی‌دانیم که استراتژی جمهوری اسلامی باید دور زدن تحریم‌ها باشد یا شکستن آن.
هشدار تاج‌زاده درباره نظارت استصوابی
«مصطفی تاج‌زاده»، در خصوص مهم ترین اتفاق سیاسی سال 97 گفت: خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم های نفتی و بانکی برای دومین بار علیه کشور مهم ترین اتفاق سیاسی سال 97 بود. همچنان که پیش بینی می شد این تحریم ها به شدت بر قیمت ارز و طلا افزود و بر قیمت همه کالاها تاثیر گذاشت.وی ادامه داد: تاکنون ما دوبار تحریم بانکی و نفتی شدیم (90-97) و در هر دوبار، بهای ارز خارجی به بیش از سه برابر رسید و تورم سنگینی را بر جامعه تحمیل کرد همچنین بر بخش های وسیعی از تولید داخلی اثر منفی گذاشت.تاج‌زاده اضافه کرد: این مسئله همچنان ادامه دارد و این سوال را ایجاد کرده که آیا استراتژی جمهوری اسلامی باید دور زدن تحریم ها باشد یا شکستن آن ها؟این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: نکته دیگر اینکه اگر جمهوری اسلامی، توسط ترامپ تحریم نفتی و بانکی نمی شد ما دچار مشکلات اقتصادی می شدیم ولی هرگز قابل قیاس با وضعیت کنونی نبود و به راحتی می توانستیم آن را پشت سر گذاریم.

وی با توجه به برگزاری انتخابات مجلس و اینکه کدام جناح پیروز انتخابات خواهد بود، بیان کرد: هنوز خیلی زود است که با قاطعیت بتوانیم اظهار نظر کنیم که چند درصد مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد و به کدام نامزدها رای می دهند. به باور من سال جدید، سال سخت و پر فراز و نشیبی خواهد بود.این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: اگر نظام به سمت تعامل بیشتر با جهان پیش برود و راهبرد خود را تحریم شکنی در خارج و گفت و گو در داخل قرار دهد و همچنین به سمت انتخابات آزاد پیش برود، به رغم همه گرانی ها و بیکاری ها و دیگر مشکلات، پیش بینی می کنم که انتخاباتی با شکوه برگزار خواهد شد.تاجزاده یادآور شد: اگر نظارت استصوابی همچنان مثل گذشته عمل کند و مشکلات ما در عرصه بین المللی همچنان باقی بماند، تصور می کنم انتخابات کم شور خواهد بود. هرچه انتخابات پرشورتر برگزار شود پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان افزایش پیدا می کند و احتمال پیروزی آن ها بالا می رود.وی ادامه داد: ما راهی جز احترام گذاشتن به سلیقه یکدیگر نداریم. دوگانه ای که امروز مردم ما با آن مواجه هستند استبداد نیست بلکه دوگانه جنگ داخلی یا دموکراسی است. باید در احترام به یکدیگر به مشارکت و رقابت بپردازیم.
مرجع : برنا

۱۳۹۸/۰۱/۱۰ ۰۸:۰۳
شکستن تحریم؟ خجالت نمیکشین؟ در برجام اروپا پایبند موند یا آمریکا؟ (363021)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۱/۱۰ ۱۸:۵۴
این تاجزاده کیه که اظهار نظرایه اونو تیتر میکنید.اصلا نظراتش ارزشه خوندن نداره.این جور آدما به فکره ایران نیستن و دنبال اغراض سیاسیه خودشون و هم حزبیاشون هستن. (363024)
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ۱۸:۳۱
سعید حجاریان فعال اصلاح‌طلب نوشت: ذیل شرایط اضطراری، جملگی واکنش‌ها توأم با خشونت و انقلابی‌گری‌ست و جمعیت توده‌وار و آنارشیست به‌جای منتقدان با هویت می‌نشیند.

آقای حجاریان،
شترسواری دولادولا نمی‌شود، شما هم اگر جویای هویت هستید لازم است هرچه زودتر آنارشیسم و انقلابی‌گری و خشونت‌های گذشته‌تان را صادقانه نقد نمایید.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا دولت را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان (363026)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۱/۱۲ ۱۰:۵۷
اینکه چه کسی درخصوص مسائل مهم کشوراظهارنظرمیکندمهم نیست.امابایدبه این امرتوجه ویژه نماییم بسبب سختگیریهای مضاعف به جزءیک دوره آنهم اول انقلاب مجلس واقعی وشجاع ....از انسانهای متفکروکاردان شکل نگرفته بهمین خاطرگره های این کشوربازنخواهدشدودورباطل!بنابراین بایدتدبیرنمودتاتحول ایجادگرددونبایدبه شکلی شرکت کردوبه هرآدمی رای داد!!! (363035)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۱/۱۲ ۱۸:۵۱
آقای تاجزاده ،از آنجائی که به موجودیت حضور باصطلاح اصلاح طلبان در آینده سیاسی کشور امیدی ندارد غیر مستقیم تهدید آقای روحانی را هنگام رد صلاحیت انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر جلوگیری از حضور مردم در انتخابات تکرار میکند،و این در حالیست که نفوذیهای داخلی در آینده مخصوصا زمان انتخابات مجلس تمام سعی خود را برای به اغتشاش کشیدن کشور بعمل میآورند،و هر جنایتی را که مردم و دلسوزان کشور ممکن است تصورش را هم نکنند مرتکب خواهند شد ،در این زمان حساس مردم باید کاملا هوشیار و گوش به فرمان رهبر عزیزمان باشند،یا (363038)