به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۱۷۵۲۶

موس۳۰ ساله استیوجابز پیداشد!+ تصاویر

گروه علمی وفناوری: بعد از حفاری هایی که در در Aspen Time Tube انجام گرفته است، باستان شناسان گنجی را که به دنبالش بودند پیدا کردند: موسی که استیو جابز ۳۰ سال پیش استفاده کرده است.
این موس ۳۰ ساله در یک کپسول زمان پیدا شده است. کپسول زمان محفظه ای به شکل کپسول است که افراد معروف اشیای خود را در آن قرار می دهند و در جایی دفن می کنند تا سالها بعد بر اثر حفاری ها پیدا شود و به این طریق نسل های آینده از نسل های قبلی و وسایلشان با خبر شوند.



حالا بعد از چند دهه انتظار بالاخره باستان شناسان موفق شدند این کپسول زمان و موس استیو جابز که در آن بوده است را پیدا کنند.



در سال ۱۹۸۳ بعد از اتمام کنفرانس بین المللی طراحی (International Design Conference) در Aspen مسئولان محفظه ای را برای نگهداری آثار فرهنگی تاریخی اختصاص دادند که به طور رسمی Aspen Time Tube نامیده میشد. بسیاری از افراد حاضر در کنفرانس اشیائی را اهدا کردند اما بدون شک موسی را که موسس کمپانی اپل در حین سخنرانی خود از آن استفاده میکرد را همه به یاد دارند و مشتاقند تا دوباره آن را ببینند. به همین خاطر کشف Aspen Time Tube به کشف محفظه تاریخی استیو جابز شهرت پیدا کرده است.





طبق برنامه ی اصلی قرار بود در سال ۲۰۰۰ این محفظه را بیرون بیاورند اما به دلیل محوطه‌سازی‌های اطراف چون محل اصلی آن را نمی‌دانستند این کار به تعویق افتاد.





اما نهایتا انتظارها به پایان رسید. چندی پیش شبکه ی نشنال ژئوگرافی برنامه ی حفارانی را نشان میداد که درگیر این موضوع شده بودند. با کمک آنها و افراد دیگر محل دقیق این محفظه پیدا شد. اما موس مورد نظر به راحتی در داخل این محفظه پیدا نمیشد. باستان شناسان باید کمی بیشتر صبر میکردند تا از بین هزاران وسیله ی داخل آن کپسول، موس را پیدا کنند ولی بالاخره موفق شدند.

طبق تصاویر ارسال شده ضاهر موس کاملا سالم است. این یک اکتشاف ساده بود اما شاید برای علاقه مندان به اشیای تاریخی یا طرفداران استیو جابز جالب باشد. در کنار این موس اشیای قابل توجه دیگری هم بودنند از قبیل فیلم های VHS از آن کنفرانس . دوربین Instamatic Kodak ، تلفن چرخشی و دیگر وسایل…
مرجع : دنیای فناوری اطلاعات