به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۱۷۵۵۰

جزئیات تغییر آرایش مدیران در وزارت نفت

جزئیات تغییر آرایش مدیران در وزارت نفت
به گزارش مهر، حدود 50 روز از کسب رای اعتماد بیژن زنگنه از مجلس و واگذاری سکان هدایت وزارت نفت نفت به وی می‌گذرد و در طول این مدت انتصابات متعددی در سطح ستاد وزارت نفت، شرکت ملی گاز، نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به وقوع پیوسته است. از این رو در طول حدود 50 روز گذشته تاکنون 56 حکم انتصاب به صورت مستقیم توسط وزیر نفت و معاون تازه منصوب شده وی در شرکت‌های ملی گاز، نفت و صنایع پتروشیمی صادر شده است با این وجود گفته می‌شود هنوز دور واقعی تغییرات و انتصابات در صنعت نفت آغاز نشده‌است.

در این بین هر چند انتصابات نفتی در آغاز به کار دولت نهم و دهم بیشتر با محور مقابله با مافیای نفت به وقوع پیوست اما در تغییر آرایش مدیران در دولت یازدهم بیشتر از محور واگذاری تصدی فعالیت ها به مدیران با سابقه و با تجربه و به اصطلاح " ژنرال‌های نفتی" کلید خورده است. از سوی دیگر با توجه به عدم آغاز تغییرات مدیریتی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، گفته می شود که وزیر نفت قصد دارد با انحلال این شرکت مادر تخصصی وزارت نفت، قصد دارد تا این شرکت را به یک معاونت تبدیل کند.

با این وجود شرح کامل انتصابات در مجموعه وزارت نفت در طول 50 روز گذشته تاکنون به شرح ذیل است:

بیژن زنگنه وزیر نفت با صدور حکمی حمیدرضا عراقی را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی گاز ایران و معاون وزیر نفت در امور گاز جایگزین جواد اوجی کرد.
علاوه بر این حمیدرضا عراقی (مدیر بازرگانی شرکت گاز)، عزیزالله رمضانی (مدیرعامل سابق شرکت ملی گاز)، عبدالحسین ثمری (مدیرعامل سابق شرکت ذخیره سازی گاز) و پیروز منجزی (مدیر مالی شرکت ملی گاز) را به عنوان اعضای اصلی و علیرضا غریبی (مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز) و حسن منتظر تربتی (رئیس مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز) هم به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره شرکت ملی گاز به مدت سه سال منصوب شدند.
عراقی هم با در دست گرفتن سکان هدایت شرکت ملی گاز تاکنون با صدور احکامی رئیس امور بازرسی، رئیس کل امور حسابرسی داخلی، مدیر توسعه منابع انسانی، مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، معاون عملیات مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران را منصوب کرده ضمن آنکه انتصاباتی هم به صورت غیر مستقیم و با نظر وی در برخی از شرکت های گاز استانی و پالایشگاه ها به وقوع پیوسته است. از سوی دیگر پیش بینی می‌شود تا پیش از اغاز فصل زمستان مدیرعامل شرکت ملی گاز با صدور احکام انتصابات گسترده ای برخی از مدیران شرکت‌های گاز استانی، پالایشگاه‌ها، مدیران عملیاتی و ستادی شرکت ملی گاز ایران را برکنار و یا جابه جا خواهد کرد.

وزیر نفت در ستاد وزارت نفت و شرکت های اصلی زیر مجموعه صنعت نفت دور جدید تغییرات مدیریتی را آغاز کرده است به طوری که در نخستین روز کاری با صدور اولین حکم انتصاب خود سرپرست جدید امور بین‌الملل، رئیس دفتر و مدیر نظارت بر صادرات نفت وزارت نفت را صادر کرد. زنگنه در ادامه انتصابات خود، سیدکاظم وزیر هامانه را به عنوان قائم مقام وزیر نفت منصوب کرد ضمن آنکه تاکنون رئیس جدید هیات رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، نماینده ایران در هیات عامل اوپک نفت، رئیس سازمان حراست، مشاوران جدید اجتماعی، راهبردی، کارگروه هفت نفره تدوین قراردادهای نفتی وزارت نفت، مشاور عالی وزیر نفت در امور اجرای پروژه‌ها، رئیس جدید پژوهشگاه صنعت نفت و رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت نفت را منصوب کرده است.

بر خلاف پیش بینی‌ها، وزیر نفت سکان هدایت شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از استراتژیک‎‌ترین شرکت‌های دولتی ایران را به رکن‌الدین جوادی واگذار کرد و در نهایت آرایش هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران هم دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده است. از این رو هرمز قلاوند مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، حمید بورد مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب، عبدالمحمد دلپریش مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، محسن قمصری مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت، حبیب امین فر مشاور جدید وزیر نفت، محمدعلی عمادی مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، محمود رضا فیروزمند مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت، سید اصغر هندی یک کارشناس حقوقی را به عنوان اعضای جدید هیات مدیره نفت منصوب شده اند. علاوه بر این تاکنون در بین شرکت های بهره بردار تنها محمود زیرکچیان زاده از شرکت نفت فلات قاره ایران برکنار و یک سرپرست برای این مجموعه منصوب شده است و پیش بینی می شود به زودی حکم انتصاب مدیران عامل و اعضای جدید هایت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی و نفت و گاز پارس هم صادر شود. ضمن آنکه جواد اوجی مدیرعامل سابق شرکت گاز به عنوان مشاور مدیرعامل شرکت نفت و محسن قمصری به عنوان مدیر جدید امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران منصوب شوند.


بر خلاف شرکت‌های ملی نفت و گاز که پیش بینی می شود آبستن تغییرات گسترده مدیریتی در طول چند هفته آینده باشد، در شرکت ملی صنایع پتروشیمی کمترین تغییر مدیران به وقوع پیوسته است. از اینرو پس از انتصاب عباس شعری‌مقدم به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عبدالحسین بیات، داود شاددل و محمدحسن پیوندی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران منصوب شدند. شعری‌مقدم هم در طول چند هفته گذشته با صدور احکامی معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیر هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، رئیس دفتر، سرپرست امور حقوقی، روابط عمومی و امور حسابرسی داخلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را منصوب کرده است. در سطح شرکت‌های پتروشیمی هم تاکنون مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی کاویان، بندرامام، کرمانشاه و زاگرس تغییر کرده‌اند که برخی از این احکام توسط هیات مدیره شرکت‌های پتروشیمی صادر شده است.

ایمان خسروی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۳:۴۹
با عرض سلام ودعای خیر
منتظر تغییرات شگرف درسطح شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستیم.چرا که نیاز به تغییرات زیادی وجوددارد چرا که پتروشیمی را نابود کرده اندو نیاز به تغییرات و زمان است تا به حالت عادی بازگردد.متشکرم (141946)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۰:۱۰
حالا اپیلاسیون و میزامپلی و تاتوشون هم مونده!!! (141972)