به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۱۷۵۸۴۰

رئیس صداوسیما دخالتی در حذف عادل ندارد

گروه سیاسی: سایت جماران نوشت: در هفته‌های اخیر، یکی از نخستین برنامه‌هایی که قربانی سلیقه خاص مدیران جام جم شده و جنجال زیادی به راه انداخته، برنامه محبوب «90» است. برنامه ای که بنابر اعتراف مسئولان قبل و فعلی صداوسیما پربیننده‌ترین در سالهای اخیر بوده است.
در همین رابطه، یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است اینکه دیگرانی وجود داشته باشند که از بیرون برای صداوسیما پخت و پز کرده یا نظرات خود را به آن تحمیل کنند، بدترین نوع مدیریت است. در ماجرای حذف آقای فردوسی پور تمامی شواهد حکایت از این دارند که رئیس صداوسیما هیچ دخل و تصرفی در موضوع ندارد.

محمد مهاجری در خصوص حذف برنامه نود از شبکه سوم سیما پس از گذشت 21 سال از عمر این برنامه گفت: نگاه اول این است که آقای فردوسی پور سرانجام دیر یا زود باید از این برنامه خداحافظی می‌کرد و بالاخره هر کسی که می‌آید دوره ای دارد و روزی دوره‌اش تمام می شود و هیچ اشکالی ندارد که یک مجری زمانی که دوره اش تمام شد با افراد دیگر جایگزین شود، منتها لازمه این کار صورت گرفتن در یک روند منطقی رسانه ای مدیریتی است.
وی افزود: صداوسیما باید خودش متکفل این موضوع بود نه اینکه کسانی از بیرون تصمیم بگیرند که چه کسی یا چه برنامه ای باشد یا نه. در ماجرای حذف آقای فردوسی پور تمامی شواهد حکایت از این دارند که رئیس صداوسیما هیچ دخل و تصرفی در موضوع ندارد و این بدترین نوع مدیریتی است که می‌تواند در سازمان صداوسیما وجود داشته باشد. اینکه دیگرانی وجود داشته باشند که از بیرون برای این سازمان پخت و پز کرده یا نظرات خود را به آن تحمیل کنند، بدترین نوع مدیریت است.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: در مسأله حذف برنامه نود و عادل فردوسی پور حتی مدیر شبکه 3 نیز هیچ دخل و تصرفی نداشت و این تصمیم از بیرون گرفته شده بود. زمانی که آقای محمدجعفر صافی یا آقای علی اصغر پورمحمدی در این شبکه رئیس بودند، وزنه ای به عنوان مدیر در صداوسیما به حساب می آمدند که تصمیمات آنها مهم تلقی می شد. ولی الان متاسفانه سطح مدیریت‌ها در سازمان صداوسیما به شدت تنزل پیدا کرده و همین امر باعث شده تا عده‌ای به خود اجازه دهند تا نظری را از بیرون سازمان به مدیران آن تحمیل کنند. وی بیان کرد: اتفاقاً موضوع حذف آقای فردوسی‌پور نشانه بدی در نحوه اداره صداوسیما بود و ثابت کرد که مدیریت ضعیفی بر آن حاکم است و گروهی در بیرون آن، فارغ از هر نوع گرایشی این جرأت را پیدا می‌کنند تا با شانتاژ، اعمال قدرت، امتیاز دادن یا حتی تهدید، صداوسیما را فشل کرده و از کارکرد آن بکاهند. همه به خوبی می دانند که دوشنبه شب ها میلیون ها نفر پای تماشای این برنامه می‌نشستند و اینکه حذف آن دهن کجی به میلیون‌ها مخاطب است بحثی جداست و موضوع اصلی این است که شما اگر بخواهید برنامه ای را از تلویزیون حذف کنید باید به لحاظ رسانه‌ای، منطقی بر آن حاکم باشد و مخاطب شما این موضوع را بپذیرد.