به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۱۷۶۵۲
استاندار جدید اصفهان نخستین بازدیدش را به طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون اختصاص داد!

خواب‌بدي كه زرگر براي آب‌كارون ديده است!

گروه جامعه: استاندار جدید اصفهان، نخستین بازدید عمرانی خود را به مدت 9 ساعت به طرح تونل سوم کوهرنگ برای انتقال آب سرشاخه های کارون به اصفهان و سد در حال احداث و تاسیسات جانبی آن اختصاص داد.
خواب‌بدي كه زرگر  براي آب‌كارون ديده است!
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، مدیر عامل این شرکت در این بازدید، گزارشی از وضعیت این پروژه مهم را ارائه داد. همچنین مشاوران و پیمانکاران پروژه نیز گزارش هایی از روند پیشرفت هر دو پروژه و اتمام عملیات حفاری ارائه دادند. رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، نیز با استماع گزارش های کارشناسی و مشکلات مربوط، دستورات لازم را در خصوص تسریع در پیشرفت عملیات صادر کرد.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به حجم اقدامات انجام شده با وجود پیچیدگی های فنی که این پروژه داراست، آن را به عنوان یکی از بزرگ ترین وسخت ترین پروژه های آبی در سطح کشور و حتی جهان دانست و از طراحان، مشاوران، پیمانکاران و مدیریت آب منطقه ای استان تشکر کرد. بازدید استاندار اصفهان بیش از 9 ساعت به طول انجامید و این اولین بازدید عمرانی وی از پروژه های در حال احداث از زمان تصدی استانداری اصفهان بود.

زرگرپور در این بازدید، از تونل های دسترسی به تونل اصلی و تاسیسات پمپاژ آب با ظرفیت 120 میلیون متر مکعب در سال و تونل دسترسی به تاج سد اصلی بازدید کرد. حفاری تونل سوم کوهرنگ به طول حدود 24 هزار متر و حجم آب انتقالی 255 میلیون متر مکعب بیش از 99.9 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه سد ذخیره ای تونل سوم کوهرنگ نیز حدود 16 درصد پیشرفت داشته است.

این سد با 130 متر ارتفاع از کف و طول تاج 250 متر، از نوع سدهای بتونی دو قوسی است که حدود 385 میلیون متر مکعب گنجایش داشته و قادر است حدود 280 میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند.
گفتنی است رسول زرگرپور، طی سال های 1376 تا 1380 و نیز 1384 تا 1387، در سمت معاونت امور آب وزارت نیرو فعالیت می‌کرده است که در سی و یکم شهریورماه امسال با پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیأت دولت، به عنوان استاندار اصفهان منصوب شد.
.......................................
 گفتني اينكه استان اصفهان با انتصاب رسول زرگر معاون و مشاور سابق وزیر نیرو در امور آب به مقام استانداری اصفهان، خود را آماده پیشبرد برنامه های گوناگون توسعه می‌کند. حمایت گروه‌ها و جناح‌های اصفهانی از این انتصاب در حالی است که چالش مهم و اصلی چند سال اخیر استان اصفهان مسئله خشکی زاینده‌رود و کمبود آب بوده، به طوری که کم آبی توسعه پایدار این استان را در معرض خطر قرار داده است. این مسئله می‌تواند یکی از مهم ترین انگیزه های حمایت آنها از انتخاب استانداری زرگر باشد چرا که او از دیر باز پیگیر و حامی جدی طرح‌های انتقال آب به استان اصفهان بوده‌ است. این در حالی است که گروه‌های خوزستانی هر یک به دنبال منافع گروهی و جناحی خود در فرآیند پیشنهاد گزینه‌های استانداری به وزارت کشور می‌باشند و متاسفانه در این مسیر از ابزارهای رسانه‌ای نیز حداکثر استفاده را می‌کنند و اما دریغ از یک هم اندیشی و همگرایی کلی!




مرجع : خوزنيوز

فواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۰:۴۶
آب که چیزی نیست خوزستانیها باید یه استاندار بیاورند تا سهم نفت رو بتونه بگیره (142853)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۰:۵۲
سازمان منطقه ای اصفهان اخیرا اقدام به قطع برق سراسری از شهرستان سمیرم به منطقه فلارد چهارمحال و بختیاری کرده است این امر موجب قطع آب آشامیدنی این مناطق در زوزهای سخت و گرم ماه مبارک رمضان و آزار و اذیت روزه دارن عزیز روستاهای منطقه از جمله ابواسحاق شده بود. لازم است از قطره قطره آب ورودی چهارمحال و بختیاری به استان اصفهان حق آبه تعلق گرفته و صرف تامین آب آشامیدنی و کشاورزی و برق مناطق کم آب و لو بی آب استان چهارمحال و بختیاری گردد. (142861)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۱۷
شهرهای بزرگ استان اصفهان از اصفهان تا نجف آباد و خمینی شهر هم با کم آبی شدید مواجه بوده امسالنوبت توی تابستان آب مناطق مختلف شهرها قطع بوده (142972)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۲۰
مشکل اینکه در کشور ما به جای اینکه هر منطقه کشور را بر اساس استعدادهای موجود آنجا توسعه دهند در مناطقی که اب ندارند بجای گسترش صنایع غیر وابسته به آب و توریسم و. . . میخواهند کشاورزی را گسترش دهند بعد میایند با میلیاردها دلار هزینه بیت المال آب را از صدها کیلومتر دورتر به این مناطق می آورند که عده معدودی از صادرات پسته و. . . منفعت برند، میلیاردها تومان خرج سد سازی در گرمای 50 درجه خوزستان میکنند تا آب مخازن آنها تبخیر شود و به هدر رود و بعد بدون محاسبه صدمات و هزینه های این طرح ها و هزینه ضرر مناطقی که آب را از آنجا میاورند ادعا میکنند طرحشان توجیه اقتصادی دارد چون با مشکلات نه از دید علمی و ملی که به صورت استانی و حتی فامیلی برخورد میکنند (142975)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۱:۱۱
نفت و گاز و تمام سرمایه های طبیعی استان خوزستان را بردید حالا نوبت آب رسید حالا من یه پیشنهاد دارم کل مردم خوزستان را بکشید و بگوئید شما جزء مردم ایران نیستید و حق حیات ندارید. . . . (142881)
كورش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۱:۲۰
آقاي زرگر خواب بدي براي آب كارون ديده نماينگان استان خوزستان غيرت كنيد اين كارون را زنده نگه داريد و الا مهاجرت و فقر و بدبختي استان 100 برابر مي شود (142887)
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۱:۲۱
زرگر براي نابودي خوزستان آمد (142888)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۲۴
و چهار محال و بختیاری (143055)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۱:۲۷
واقعیت این است که ما تا الان در بستر سایت بهار نیوز از قبل از انتخابات همراهی کردیم و قطعا سایت بهار نیوز اثرات خود را بر انتخابات به صورت استثنایی گذاشت اما از یاد نبریم که یکی از مهمترین مشکلات دولت خاتمی عدم انطباق تفکر مدیران مخصوصا لایه های پایین مدیریتی با نظرات ایشان بوده که یکی از دلایل مهم انسداد در دروه او به شمار می رود. اخیرا جمله ای از جناب شجاعپوریان خواندم که معیار اصلاح طلبی را نوشتن مقاله در توصیف اصلاح طلبی می دانست. دم خروس این جمله شجاعپوریان اونجا درامد که مدیران احمدی نژاد هم شروع کردند به نوشتن مقاله در وصف اصلاح طلبی!
به همین خاطر به جناب روحانی توصیه می کنیم که به احترام احمدی نژاد کلیه مدیران ایشان را برکنار کنند تا اولا فرصت طلبان هم فرصت پیدا کنند به دنبال تثبیت هویت خودشان باشند ثانیا تمام کاسه کوزه ها بر سر خود احمدی نژاد خراب نشود! به هر حال او از این پتانسیل ها استفاده کرده و باید جوابگو باشند. (142890)
حاجی پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۱:۳۹
هراستانداری که فعال باشد وبرای مردم استانش از جان مایه بگذاردومردم را دراولویت قرار دهد یقینا مردم از او جانانه حمایت می کنند وتغییر دولتها هم نمی تواندنسبت به خدماتش بی توجه باشد انتخاب این استاندار را به فال نیک می گیریم وارج می نهیم.ایشان از هم اکنون گام اصولی ومردمی برداشته ویقینا در کارش با این روش موفق می شود ودعای خیر مردم را به دنبال خود خواهد داشت. (142899)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۱:۵۲
واويلا كاروني كه يك زماني پرآب ترين رودخانه كشور بود در تابستان به كانال هدايت فاضلاب تبديل ميشه با اين انتقال مسوولين بايد يه فكري به حال انتقال مردم خوزستان هم بكنند واويلا!! (142908)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۲:۱۹
نمایندگان خوزستان در چه خوابی هستند که بیدار نمی شوند. (142918)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۲:۲۵
یعنی چی خواب بدی که .... دیده مرد حسابی ؟!!
مسئله آب رسانی به بقیه هموطنانه همینطور که از آب زاینده رود به یزد و کاشان و ... آب رسانی کردند از این آب هم به همین صورت میخواهند استفاده کنند (142920)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۲:۴۴
نماینده های اهواز خواب تشریف دارن.کارون در حال نابودی است . هور و هور نشینان از بلایی که داره سرشون میاد اطلاع ندارن.دهاتی های بینوا> (142936)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۲:۵۴
ما خوزستانيها تحت هيچ شرايطي اجازه خيانت نميدهيم (142939)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۰۷
دستکاری در طبیعت بسه. (143039)
تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۱۳
امان از مسئولین بی ارضه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جنگ تحمیلی کم بود بی عرضگی شما هم روش... (143044)
حاجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۱۸
فعلا که بعد از استان خوزستان شهر اصفهان بیشترین تعداد خوزستانی ها را داراست. فکر نکنم برای هموطنان خوزستانی بد بشه اگه یه کم بیشتر تحقیق کنید میبینید بعد از جنگ ایران و عراق استان اصفهان پذیرای خوزستانی های عزیز بوده و بیشتر آنها به اصفهان مهاجرت کردن پس عزیزان اگه اصفهانی ها را یاری کنید قطعا همشهری های خوزستانی خودتون را کمک کردید. (143051)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۱۲
کارون!نماد بزرگی و بخشندگی و خروش! این آقا و امسال ایشون توی این 8سال می خواستن و می خوان این نمادو ازمون بگیرن. (143108)