به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۵ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۱۷۶۵۴۴
سازمان جهانی بهداشت:

زیان‌ صفحه نمایش برای سلامت کودکان

گروه فناوری: سازمان جهانی بهداشت در گزارشی تازه اعلام کرد برای سلامت در رشد،‌ کودکان زیر ۵ سال باید هرچه کمتر پای صفحه نمایش‌ بنشینند و باید بیشتر بازی کنند.
زیان‌ صفحه نمایش برای سلامت کودکان
این گزارش می‌گوید قرار گرفتن مقابل صفحه نمایش تماشای تلویزیون، یا برنامه‌ها و بازی‌های ویدئویی برای خردسالان و کودکان زیر یک سال به هیچ‌ وجه به صلاح نیست. همچنین طبق توصیه این سازمان زمانی که کودکان ۲ تا ۴ سال برابر صفحهٔ نمایش می‌گذرانند نباید بیش از ۱ ساعت در روز باشد. دکتر فیونا بول، مدیر برنامه‌ سازمان جهانی بهداشت گفت:‌ «بهبود فعالیت فیزیکی و کاستن از زمان ثابت نشستن به همراه افزایش کیفیت خواب خردسالان سبب بهبود سلامت جسمی و روحی آنان شده، از چاقی و بیماری‌های وابسته به آن در آینده پیشگیری می‌کند.»

طبق اعلام این سازمان هر سال کمبود فعالیت جسمانی، سبب مرگ بیش از ۵ میلیون تن در گروه‌های سنی مختلف می‌شود. در حال حاضر ۲۳ درصد از افراد بالغ و ۸۰ درصد از نوجوانان فعالیت جسمی کافی ندارند.
دکتر جوانا ویلومسن، دیگر کارشناس سازمان جهانی بهداشت نیز می‌گوید:‌ «واقعا نیاز داریم فعالیت فیزیکی را به بچه‌ها برگردانیم.» وی می‌افزاید:‌ «این یعنی رفتن از زمان نشستن کودک به‌ سوی زمان بازی او، با در نظر گرفتن خوابش.» این راهنمای سلامت و بهداشت کودکان همچنین پیشنهاد می‌کند خردسالان اوقات نشستهٔ خود را به جای تماشای صفحه‌نمایش‌ها صرف مطالعه و داستان‌گویی با والدین یا فرد سومی نمایند چراکه رعایت این نکات در ۵ سال نخست زندگی کودک کمک شایانی به سلامت وی در باقی عمر می‌کند.
برچسب ها: سلامت کودکان