به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۱۷۶۸۸۱

راه‌حل تعزیرات برای گرانی: فعلاً خودرو نخرید!

گروه اقتصادی: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در فضایی که تعدادی سودجو و دلال بدون کارشناسی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند از مردم تقاضا می‌شود خرید خودرو را عقب بیندازند تا شرایط خرید و فروش به روال عادی برگردد.

یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مجلس در سال 92 با تصویب قانون نظام صنفی، مداخله دولت در بازار را کاهش داد و خودتنظیمی را به بازار و بخش خصوصی واگذار کرد. او گفت: اگر در گشت‌های مشترک نظارت بر بازار دستگاه‌های مختلف همکاری نداشته باشند به مشکل خواهیم خورد، به‌طور مثال قیمت مرغ در تهران تا 23 هزار تومان هم رسیده بود که با هماهنگی سازمان حمایت و همکاری وزارتخانه‌های مختلف کنار هم به خروجی مطلوب رسیدیم و قیمت مرغ به ثبات رسید.رایگانی گفت: در مرحله اجرا برخی سودجویی‌ها را شاهد هستیم اما وقتی روند عرضه و تقاضا مدیریت شود و نهاده‌ها به‌موقع در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد به شرایط مطلوب می‌رسیم.

او افزود: تأکید و دستور رئیس جمهور به 4 وزارتخانه برای مقابله با گرانفروشی به این دلیل بوده که این 4 وزارتخانه مسئولیت بیشتری در مقابله و مبارزه با گرانفروشی دارند. از روز گذشته طرح ضیافت ماه رمضان آغاز شده است و نظارت‌ها با دقت بیشتر انجام خواهد شد. دستگاه‌های هر استان با متولیان هر قسمت باید وظایف خود را انجام دهند. رایگانی در ادامه گفت: در فضایی که تعدادی سودجو و دلال بدون کارشناسی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند از مردم تقاضا می‌شود خرید خودرو را عقب بیندازند تا شرایط خرید و فروش به روال عادی برگردد.

آیت‌الله مکارم: داد مردم از گرانی بلند است
 آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با بیان اینکه داد مردم از گرانی و تورم بلند است، خاطرنشان کرد: دولت از یک سو و ملت از سوی دیگر در گرانی نقش دارند. این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در تهران تعدادی از مراکز و رستوران ها تعطیل شده است چراکه غذا گران شده و مشتری ها خرید نمی کنند و این مسئله وحشتناک است. وی یادآور شد: کالاها که انبار نمی شود بلکه به خارج قاچاق شده و دست‌های مافیایی وحشتناکی برای قاچاق است.آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: رئیس قوه قضاییه باید آستین بالا زده و با دو مسئله برخورد کند؛ مسئله اول قاچاق و مسئله دوم سوء استفاده های کلان است.
وی ادامه داد: در اخبار آمده بود که یک نفر 500 میلیون ارز گرفته برای واردات ولی همه آن را در بازار فروخته است؛ چه کسی است که جرات می کند که چنین کاری کند؟ این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر با این دو گروه مبارزه کرده و دولت دست از گرانی‌ها بردارد مسئله خیلی فرق می‌کند؛ باید به جای مبارزه با معلول با علت مبارزه کرد. وی تاکید کرد: کسی که 500 میلیون ارز 4200 تومانی می گیرد و همه اش را در بازار می‌فروشد تنها نیست. عده‌ای همدست دارد که امیدواریم با شجاعتی که در آقای رئیسی سراغ داریم امیدواریم که این دو موضوع را به شدت و البته با سرعت انجام شده و نتیجه آن را مردم ببینند و جلوی این قاچاق‌ها و سوء استفاده‌ها گرفته شود.