به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۱۷۶۸۸۳
لیگ قهرمانان اروپا؛ بارسلونا - لیورپول

امشب؛ فینال زودرس لیگ قهرمانان در نیوکمپ

گروه ورزشی: تیم‌های فوتبال بارسلونا و لیورپول امشب «چهارشنبه» در نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر می‌روند.
امشب؛ فینال زودرس لیگ قهرمانان در نیوکمپ
تیم‌های فوتبال بارسلونا و لیورپول امشب در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۹ رو به روی یکدیگر صف آرایی می‌کنند. این بازی به میزبانی آبی اناری پوشان در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می‌شود و به طور قطع یکی از دیدار‌های جذاب این رقابت‌ها خواهد بود. این مسابقه ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود.

بارسلونا
بارسلونا در حالی توانسته در رقابت‌های امسال به جمع ۴ تیم برتر برسد که در دور قبل این مرحله از مسابقات از بزرگترین غایبان بود. بارسایی‌ها سال گذشته و در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب رم شدند تا یکی از شگفتی‌های بزرگ رقم بخورد.
شاگردان والورده که نزدیک به ۳ دوره است شاهد قهرمانی رقیبشان یعنی رئال مادرید در این رقابت‌ها بودند فرصت دارند تا با غیبت رئال این جام را تصاحب کنند. آن‌ها همچنین شانس این را دارند که در صورتی قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) و لیگ قهرمانان اروپا به یک سه گانه دیگر برسند.
آبی اناری پوشان در حالی امسال به این مرحله رسیدند که در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در گروه دوم با تیم‌های آیندهوون هلند، تاتنهام انگلیس و اینتر میلان ایتالیا همگروه بودند و به نوعی در گروه مرگ قرار داشتند. آن‌ها در پایان دور مقدماتی توانستند با کسب ۱۴ امتیاز به مرحله حذفی صعود کنند و از آن جایی که به عنوان صدرنشین از‌  این گروه صعود کردند در مرحله نخست حذفی کاری نسبتا آسان داشتند و  با تیم لیون فرانسه رو در رو شدند.
بارسایی‌ها در بازی نخست مرحله حذفی با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شدند، اما در ادامه و در نیوکمپ توانستند با نتیجه پر گل ۵ - یک حریفشان را شکست دهند و به مرحله یک چهارم نهایی برسند. شاگردان والورده در این مرحله با تیم فوتبال منچستر یونایتد شگفتی ساز که موفق به حذف پاری سن ژرمن شده بود مصاف کردند و در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت به پیروزی پر گل ۴ - صفر رسیدند.

آمار
تیم فوتبال بارسلونا در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در هیچ یک از بازی‌های خانگی اش شکستی را تجربه نکرده است.
آبی اناری پوشان در این فصل از رقابت‌ها چهار مرتبه به مصاف تیم‌های انگلیسی رفتند که حاصل آن ۳ برد و یک تساوی بوده است.
بارسلونا در مصاف با تیم‌های انگلیسی در این فصل ۹ گل زده و تنها سه گل دریافت کرده است.
شاگردان والورده هیچ شکستی در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان را تجربه نکرده اند.
بارسایی‌ها در این فصل ۲۴ گل زده و ۶ گل خورده است.
لیورپول
تیم فوتبال لیورپول با هدایت یورگن کلوپ یکی از بهترین روز‌های خودش را سپری می‌کند. لیورپولی‌ها بازیکنان خوبی در اختیار دارند و پس از کسب عنوان نایب قهرمانی در لیگ اروپا موفق شدند فصل گذشته به فینال این رقابت‌ها برسند و یک عنوان نایب قهرمانی دیگر در اروپا را به افتخارات خود اضافه کنند. لیورپولی‌ها با ۹۱ امتیاز پس از منچسترسیتی ۹۳ امتیازه تیم دوم لیگ جزیره هستند و شانس آن را دارند تا پس از ۳ دهه ناکامی در کسب عنوان قهرمانی لیگ جزیره به این مهم دست پیدا کنند.
قرمز‌های بندر لیورپول یکی از تیم‌های پر افتخار و با قدمت قاره سبز هستند و همواره جدال آن‌ها با تیم‌های مختلف اهمیت و زیبایی خاصی به همراه داشته است. کلوپ شانس آن را دارد تا با برد در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت رکورد جدیدی را برای لیورپول در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا ثبت کند.
لیورپولی‌ها در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان و در دور نخست در گروه سوم با تیم‌های پاری سن ژرمن فرانسه ، ناپولی ایتالیا و ستاره سرخ بلگرادصربستان همگروه بودند و با ۹ امتیاز پس از پاری سن ژرمن به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شدند. شاگردان کلوپ در این مرحله ۳ باخت تجربه کردند و در مرحله نخست حذفی با تیم فوتبال بایرن مونیخ رو به رو شدند.
شاگردان کلوپ در نخستین بازی به تساوی بدون گل در خانه رسیدند و در مونیخ موفق شدند با نتیجه ۳ - یک به برتری برسند و مجوز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کنند. قرمز‌های بندر لیورپول در این مرحله با پورتو پرتغال بازی کردند و در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۶ - یک موفق به شکست حریفشان شدند تا به نیمه نهایی برسند. شاگردان کلوپ شانس این را دارند تا در صورت صعود به فینال و کسب عنوان قهرمانی برای ششمین بار به این جام برسند.

آمار
تیم فوتبال لیورپول در این دوره از رقابت‌ها ۳ شکست تجربه کرده است که همه آن‌ها به دور مقدماتی باز می‌گردد که شاگردان کلوپ مقابل ناپولی، ستاره سرخ بلگراد و پاری سن ژرمن شکست خوردند.
لیورپول در این دوره از رقابت‌ها هیچ نتیجه تساوی به دست نیاورده است.
قرمز‌های بندر لیورپول در مجموع مراحل حذفی و مقدماتی ۱۵ گل زده اند و ۱۰ گل دریافت کرده اند.
آن‌ها در این فصل هیچ مصافی با تیم‌های اسپانیایی نداشتند.
لیورپول در بازی های حذفی امسال که در خانه حریف به میدان رفته نتیجه خوبی گرفته است.
تاریخچه دیدار‌های ۲ تیم
تیم‌های فوتبال لیورپول و بارسلونا که هر ۲ از تیم‌های صاحب نام و موفق اروپا هستند سابقه چند رویارویی با یکدیگر را دارند که نخستین آن به فصل ۱۹۷۵ - ۱۹۷۶ در رقابت‌های لیگ اروپا باز می‌گردد که با برتری لیورپولی‌ها با نتیجه ۲ - یک در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت همراه شد. ۲ تیم پس از آن و در فصل ۲۰۰۰ - ۲۰۰۱ این رقابت‌ها دقیقا در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا با هم مصاف کردند که حاصل آن در ۲ دیدار رفت و برگشت باز هم پیروزی لیورپولی‌ها بود.

آبی اناری پوشان و قرمز‌های بندر لیورپول ۲ بار در لیگ قهرمانان اروپا با هم بازی کرده اند که نخستین آن‌ به فصل ۲۰۰۱ - ۲۰۰۲ و بازی رفت و برگشت در رقابت‌های گروهی بود که حاصل آن یک تساوی و یک پیروزی ۳ - یک برای بارسلونا بود. آخرین مصاف رسمی ۲ تیم‌ها به مرحله یک هشتم نهایی سال ۲۰۰۶ - ۲۰۰۷ لیگ قهرمانان اروپا باز می‌گردد که ۲ تیم به تساوی ۲ -۲ در مجموع ۲ بازی رسیدند، اما به دلیل گل‌های زده بیشتر در خانه حریف این لیورپولی‌ها بودند که به دور بعد صعود کردند.
۲ تیم در مجموع ۸ بازی رسمی دارند که حاصل آن ۳ باخت بارسلونا، ۲ پیروزی بارسلونا و ۳ تساوی بوده است. ۲ تیم همچنین در بازی‌های دوستانه هم چند بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.