به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۷:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۱۷۶۸۹۰
رئیس‌جمهور:

قدرت آمریکایی‌ها در حد زبان درازشان نیست

گروه سیاسی: رئیس جمهور با بیان اینکه حتما نفت را به فروش می‌رسانیم،گفت: قدرت آمریکایی‌ها در حد زبان درازشان نیست.
قدرت آمریکایی‌ها در حد زبان درازشان نیست
حجت الاسلام حسن روحانی در آیین افتتاح سامانه گرمسیری توسعه گفت: در این روزهایی که عربده کشی دشمنان بیشتر شده مردم شاهد ایستادگی، مقاومت و تلاش هستند و هر افتتاح طرح عظیمی یک ضربه بزرگی بر دشمنان است. رئیس جمهور با بیان اینکه حتما نفت را به فروش می‌رسانیم، تصریح کرد:  قدرت آمریکایی‌ها در حد زبان درازشان نیست لذا باید دشمن را پشیمان کرده و به نقطه عقلانیت برگردانیم.

وی عنوان کرد: ما با هیچکس دشمنی نداریم اما در برابر هیچ توطئه‌ای دست روی دست نمی‌گذاریم.
روحانی بیان داشت: ایران بزرگ ما در طول هزاران سال مقاومت کرده و ملت متحد ما همچنان اتحادشان را حفظ می‌کنند و به روزهای شادمانی مردم هم می‌رسیم. وی به موقعیت ویژه منطقه برای صادرات به کشور عراق اشاره کرد و گفت: امروز روابط ما با همسایگان غربی، شرقی و شمالی بسیار صمیمانه است؛ در قسمت جنوبی نیز اکثرا خوب هستند اما یکی و  کشور اشکالاتی دارند که دعا می کنیم خداوند عقل را به آنها برگرداند؛ نفع آنها نیز در این است که با ایران کار کنند.

رئیس جمهور اضافه کرد: این طرح بسیار عظیم و سرنوشت ساز برای توسعه منطقه و امنیت غذایی کشور است که با اجرای آن تحول بزرگی به وجود خواهد آمد. وی افزود: در زلزله سال ۹۶ روز‌های غمناکی برای همه ما بود و خدا را سپاسگزارم که امروز در شرایطی به این منطقه آمدیم که مهندسان، مدیران، کارگران کار عظیمی را به ثمر نشاندند و این پروژه منطقه را متحول خواهد کرد. روحانی بیان کرد: این سرزمین همان سرزمین پاک شرف و ایستادگی در دوران دفاع مقدس است و عملیات‌های سال ۶۶ تقریبا در منطقه غرب بود و خوشحالیم که امروز توانستیم این منطقه ایثار را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کنیم.

رئیس جمهور افزود:۱۶ استان ما هر یک به نحوی از مزایای آب خلیج فارس یا رودخانه‌های مرزی بهره‌مند هستند که موجب برکت برای همه این استان‌ها و برکت برای مردم ایران است. وی گفت: مجموعه این طرح‌هایی که افتتاح کردیم بزرگترین طرح‌های افتتاحی توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور است. روحانی با  بیان اینکه این طرح از کردستان شروع می‌شود به استان کرمانشاه می‌آید و بعد از آن به استان ایلام می‌آورد، گفت: از تمام آن‌هایی که دیروز تلاش کردند و همه آن‌هایی که برای افتتاح این پروژه عظیم از سال ۸۲ تا به امروز تلاش کردند، از مسئولین دولتی استانی تا نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خداوند نعمت بزرگی بر ما نازل کرده است، افزود: با توجه به بارش‌های خوب امسال از اوایل فرودین ماه تا امروز ظرف مدت ۴۰ روز حدود ۳۲ میلیارد مکعب آب در سد‌ها ذخیره شده است.
وی ادامه داد: مجموعا تاکنون در دولت یازدهم و دوازدهم ۳۷ سد و بند تکمیل شده و ۵ سد دیگر نیز در حال تکمیل است که ۴۲ سد در نهایت وارد مدار بهره برداری می‌شود. رئیس جمهور به بحث گردشگری و اهمیت توجه مسئولان اشاره کرد و گفت: به مسئولین گردشگری کشور یاد آوری می‌کنم که با توجه به بارش‌های خوب، امسال باید تحول خوبی در بحث گردشگری به خصوص گردشگری در مناطق زیبایی که سد احداث شده ایجاد کنند.
برچسب ها: رئیس جمهور