به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۱۷۶۹۷۱

علم الهدی: فرمانده کل قوا از طرف حضرت بقیه‌الله فرمان صادر کردند

گروه سیاسی: خطیب نماز جمعه مشهد می‌گوید: مقام رهبری در فرمایشات خود گفتند ما در مقابل آرایش جنگی دشمن باید آرایش جنگی بگیریم. این فرمایش یک توصیه نبود؛ ایشان فرمانده از طرف وجود اقدس بقیه‌الله هستند و فرمان صادر کردند که ما آرایش جنگی بگیریم.
علم الهدی: فرمانده کل قوا از طرف حضرت بقیه‌الله فرمان صادر کردند
به گزارش ایلنا، حجه‌الاسلام سیداحمد علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته حرم رضوی گفت: در هفته‌ای که گذشت ما دو مناسبت روز کارگر و روز معلم را گذراندیم. مقام رهبری در فرمایشات خود نکته‌ای را تذکر دادند و گفتند ما در مقابل آرایش جنگی دشمن باید آرایش جنگی بگیریم. این فرمایش یک توصیه نبود؛ ایشان فرمانده کل قوا بوده که حجت امام زمان و فرمانده از طرف وجود اقدس بقیه‌الله هستند و فرمان صادر کردند که ما آرایش جنگی بگیریم.
وی ادامه داد: این آرایش جنگی هم شامل حال مسئولان و مدیران قوه قضائیه و هم شامل حال تک تک مردم ما می‌شود. در صف مقدم این جبهه هم دو قشر معلم و کارگر وجود دارند. یعنی کارگر و معلم باید به میدان بیایند و آرایش جنگی بگیرند.

وی افزود: عزیزان معلم ما بدانند که در طول ۴۰ سال گذشته مرتب در هفته معلم از آنها تجلیل کردیم و آنها را احترام کردیم  اما امسال روز معلم در سال اول گام دوم انقلاب است و امروز روز مطالبه از معلم است. امام جمعه مشهد گفت: این به آن معنا است که شما برادران و خواهران معلم بدانید که اولا افتخار قشر معلم آن است که دوماه از پیروزی انقلاب گذشته بود که فضای انقلاب ما با خون یک معلم بزرگ سرخ فام شد. نورانیت انقلاب ما از روز اول که تداوم ۴۰ ساله دارد با تضمین خون یک معلم شهید بود؛ شما چنین افتخاری دارید. وی ادامه داد: شما برادران و خواهران مولود انقلاب هستید. شما مدیون این انقلاب هستید. یک خانواده که بچه‌ای را بزرگ را می‌کند، در بزرگی فرزند باید خانواده را کفالت کند و امروز شما باید در عرصه این انقلاب این نسل را انقلابی تربیت کنید. آمریکا و انگلیس که آرایش جنگی گرفته‌اند به این معنا نیست که از دروازه‌های مملکت ما سرباز وارد کنند یا بمب افکن بریزند. آرایش جنگی را با نیروهایی به خود گرفته‌اند که بتوانند در داخل کشور بار بیاورند و آن‌ها امیدشان به نیروهایی است که امروز وارد عرصه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند سند ۲۰۳۰ در تلاش است تا ما سرباز آمریکایی و انگلیسی تربیت کنیم. برادر و خواهر معلم! در عرصه تربیت چه کاری می‌کنید؟ آیا می‌خواهید برای آمریکا و انگلیس سرباز تربیت کنید یا برای اسلام و انقلاب سرباز تربیت کنید.
وی ادامه داد: شما انسان‌های بی‌تفاوت نیستید، شما کارمند حقوق‌بگیر صرف نیستید؛ شما یک عنصر سازنده هستید که بچه زیر دست خود را سرباز آمریکایی کنید یا او را به عنوان سرباز انقلاب و دین تربیت کنید. از این بچه پیش‌دبستانی تا دانش آموز دبیرستان چه می‌خواهید بسازید. به این واقعیت توجه کنید.

وی افزود: امسال سال اول گام دوم انقلاب است. عین همین مساله در عرصه مساله کار و کارگر هم وجود دارد. ما از کارگر هم مطالبه داریم. دشمن به میدان جنگ آمده است. شما آمار شهدای کارگر را در جنگ دربیاورید؛ همین امروز در عرصه‌های کارگری آمار جانبازان و آزاده‌های کارگر چقدر است. الان آن جنگ دشمن در عرصه اقتصادی شروع شده و شما به عنوان رزمنده در صف اول هستید و پیشاهنگ این مساله هستید. امروز نباید در روز کارگر در خصوص بهره کار صحبت کرد امروز باید در خصوص نقش مجاهده کار صحبت کنید. علم‌الهدی گفت:‌ اگر از کارگر صحبت می‌کنیم این کارگران بخصوص کارگران بخش تولیدی و کارگاه‌های دانش‌بنیان هستند. در جاده قوچان و در تشکیلات پارک علم و فناوری ۴۳۰۰ جوان تحصیل کرده با سن ۲۰ تا ۲۵ سال فناور و مهندس حضور دارند که در همین مجموعه توانستند فاکتور ۸ دارویی آستان قدس را تولید کنند. این‌ها نه تنها فعالیت‌های سخت افزاری بلکه سیستم‌هایی بهتر از سیستم‌های خارجی درست کردند.

وی ادامه داد: از محصولات تولید شده در این پارک علم و فناوری در پالایشگاه پارس جنوبی استفاده می‌شود. جوانان در این مجموعه محصولات خود را نه تنها به کشورهای منطقه بلکه به کشورهای اروپایی صادر می‌کنند. این عزیزان جگر پاره‌های انقلاب هستند و در میدان جنگ اقتصادی هنرنمایی می‌کنند.
امام جمعه مشهد گفت:‌ از مدیران می‌خواهم به این قسمت توجه بیشتر داشته باشند. متاسفانه دستگاه‌های مدیریتی به این مسائل توجه ندارند. این آرایش جنگی در مرحله نخست متوجه مسئولان است. ما اگر جنگ نظامی داشته باشیم همه سلاح‌های خود را به میدان می‌آوریم. حال اگر در عرصه اقتصادی بخواهیم آرایش جنگی بگیریم باید تمام ظرفیت‌های انسانی را به میدان بیاوریم.  این اشکال متوجه مدیران ما است. چرا هنوز جریان‌های سیاسی ما مغزشان را با اندیشه‌های غرب‌گرایی پیوند داده‌اند. وقتی رهبری می‌گوید اقتصاد مقاوتی یعنی خبر دارند در داخل چه خبر است و چه ظرفیتی وجود دارد.