به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۲۱
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۱۷۶۹۸

آشپزي كه یک شبه معلم شد!

گروه جامعه: یک آشپز شاغل در آموزش و پرورش خور و بیابانک واقع در استان اصفهان یک شبه معلم مدرسه ابتدایی شد.
در خور و بیابانک، با وجود اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها بیکار هستند و بخشی از این بیکاران را فرزندان فرهنگی شاغل و بازنشسته تشکیل می‌دهند، آشپز آموزش و پرورش خوروبیابانک بدون گذراندن حتی یک ساعت دوره آموزشی، معلم مدرسه ابتدایی شهر جندق شد. معترضان ‌که بیشتر شاغلان و بازنشستگان فرهنگی هستند در اعتراضی با درخواست‌های کتبی و شفاهی به مسوولان ذیربط، فرمانداری و دفتر نماینده شهرستان خواستار رسیدگی به این اقدام آموزش و پرورش شدند. یکی از معترضان به این موضوع گفت: من فرزند تحصیل کرده دارای مدرک کارشناسی بیکار دارم که جویای کار است.

وی ادامه داد: این اقدام آموزش و پرورش درست نبوده و باید از بین فرزندان بیکار و فارغ التحصیل فرهنگی که جویای کار هستند نیرو جذب کند. هم چنین یکی دیگر از معترضان نیز گفت: چرا باید بسیاری از معلمان در مدارس دفتر نشین باشند و سر کلاس درس حضور نداشته باشند و اگر آموزش و پرورش با انتقال معلمان به خارج از شهرستان موافقت نمی‌کرد کمتر دچار این مشکل می‌شد. معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان خوروبیابانک گفت: برای انجام این کار چاره‌ای جز این نداشتیم و با وجود کمبود نیروی خدماتی در مدارس شهرستان خوروبیابانک مجبور به جذب خدمت‌گزاری که آشپز است شدیم.

رضا وهاب با بیان اینکه سال گذشته نیز یکی از آشپزهای خدماتی که دارای مدرک فوق دیپلم بود با گذراندن دوره آموزشی معلم شد، افزود: این کار ممنوعیت قانونی نداشته و بر اساس نیاز و کمبود نیروی آموزشی اقدام به جذب نیروی خدماتی برای اداره کلاس درس کردیم. وی با بیان اینکه امسال براساس نامه ابلاغی از استان مبنی بر معرفی نیروهای خدماتی، دوره آموزش معلمی برگزار نشد، اضافه کرد: ما در این شرایط با کمبود نیروی خدماتی مواجه هستیم و حتی نیروی مازاد نداریم و با 15 نفر سرباز معلم نیروهای خود را برای سال تحصیلی جدید تامین کردیم. وی افزود: کیفیت بخشی در کار آموزشی نیروهای خدماتی وجود ندارد.

شهرستان خوروبیابانک تعداد زیادی فرهنگی بازنشسته و شاغل دارای فرزندان جویای کار دارد که بیکار هستند.

afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۲۵
بايد ثابت بشه اينجا ايرانه ديگه!!!!!!!!!!1 (142978)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۲۸
خیلی جالبه که اعتراض می کنن که باید فرزند فرهنگیان استخدام می شدن! مگه اونا خونشون رنگین تره؟ اینجوری باشه بچه های نماینده های مجلس و وزرا و ... هم حق آب و گل پیدا می کنن (142979)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۴۹
آشپز؟!!! بعد به بچه ها درس آشپزی میده دیگه؟!!! به جای خط کشم کفگیر دستشه! واسه بچه ها هم یه آشی میپزه که یه وجب روغن روش باشه !!!!!! (143008)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۵۸
احتمالا معلم پرورشی شده. (143028)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۰۴
گفتی سرباز معلم کردی کبابم!نیروهای 91 هنوز بیمه نشدن 92که رو که بیخیال !همه لیسانسه بدون حقوق سن همه بالای 24 بعضی ام که بچه هم دارن نمیدونیم پیش کی بریم الااقل بیمه کنید مسلمونا (143034)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۴۳
امسال آموزش و پرورش گل كاشته تعداد زيادي از نيروهاي خدماتي رو با گذرئندن يه هفته دوره اموزشي معلم كلاس اول كرده.فكرشو بكن (143079)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۱۰
دردیگر شهرستانها اقدام مشابه اتفاق افتاده مثلادر شهرستان اردستان افرادی به عنوان مستخدم بکار گرفته شدند .ناگهان دیدیم معلم شدند!!!! (143105)
يه معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۷:۴۶
كاش فرزندان فرهنگيان هم به اندازه بقيه سهم مي بردن.مثل خيلي از ادارات كه فرزندان جايگزين پدر ومادر مي شوند.حداقل فرزندان فرهنگي اغلب تحصيل كرده اند ولي كارمندان بانك فرزندانشان با ديپلم جايگزين مي شوند. (143174)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۸:۳۰
من خودم معلمم در استان زنجان
یکی از همکاران جدید من که جدیدا معلم ابتدایی شده قبلا آشپز بوده که تغییر وضعیت داده
یعنی تا پارسال آشپز بوده
جالبه فکر کنم یکی دو نفر نیستن (143196)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۲۲:۲۲
فكر اينم كردين كه خيلي از اين بيچاره ها با مدرك بالا صرفا بخاطر استخدامي در ازمونها شركت مي كنند واصلا براشون پست مهم نيست به اميد فرج وگشايش .خيلي از ليسانسه هاي حقوق براي خدمات اموزش وپرورش ثبت نام كردند اين اشپز هم احتمالا مدرك بالا داشته وتغيير مقطع داده (143372)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۸:۵۲
این یعنی علم و دانش=کشک (143205)