به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۱۷۷۰۳۳

برخورد با سیم‌کارت‌های مزاحم جدی‌تر شد

گروه فناوری: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کاهش ارسال پیامک با خطوط شخصی به ۴۰۰ سیم‌کارت در روز، از شناسایی و پیگیری قضائی شرکت‌ها و افراد ارسال‌کننده خبر داده است.
برخورد با سیم‌کارت‌های مزاحم جدی‌تر شد
پیامک‌های تبلیغاتی سال‌های زیادی است که مهمان گوشی‌های موبایل هستند اما مدتی است که دیگر پا را از سطح تبلیغات فراتر گذاشته و به مزاحمان هر روزه‌ی دارندگان گوشی‌های موبایل تبدیل شده‌اند. پس از اینکه به موضوع پیامک‌های تبلیغاتی، بارها پرداخته شد اما به سرانجام نرسید، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به صورت جدی به این موضوع واکنش نشان داد و از ایجاد سامانه‌ای برای دریافت گزارش‌های آنلاین شکایات مزاحمت‌های ناشی از پیامک‌های تبلیغاتی خبر داد.وی در این خصوص نوشته بود: پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. پس از ساماندهی پنل‌های ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اکنون ارسال این پیامک‌ها از طریق شماره‌های عادی فزونی یافته است.

صاحبان کسب‌وکار بایستی به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این موضوع باشند که این نوع تبلیغات اثر عکس دارد. وزارت ارتباطات نیز برای این نیاز مشروع کسب‌وکارها بایستی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی راهکاری اندیشه کند.در این راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین اظهار نظر درباره برخورد با پیامک‌های تبلیغاتی در توئیتر نوشت: تاکنون از انواع شیوه‌های فنی برای توقف ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بهره گرفتیم. از هزاران سیم‌کارت ارسال‌کننده در روز به حدود ۴۰۰ سیم‌کارت رسیده‌اند. خواستم برخورد جدی‌تر شود. شرکت‌ها و افراد ارسال‌کننده را شناسایی و ضمن پیگیری قضائی همزمان به مردم نیز معرفی خواهیم کرد.

۱۲۲ هزار سیم‌کارت مسدود شد
مطابق آمار منتشرشده در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکنون ۱۲۲ هزار و ۱۱۶ سیم‌کارتی که به عنوان سیم‌کارت‌های مزاحم ارسال‌کننده‌ی پیامک تبلیغاتی شناسایی شدند، مسدود شدند. پیش از این نیز مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری - با بیان این‌که پیامک‌های مزاحم در یک بازه زمانی دو - سه ماهه به مراتب کم شده است، گفته بود شکایات درباره پیامک‌های تبلیغاتی هم به مراتب کمتر شده است. پیامک‌های تبلیغاتی در حال حاضر بیش‌تر از شماره‌های شخصی هستند و ارسال پیامک از سرشماره‌ها کمتر شده است.با شناسایی و مسدود کردن سرشماره‌های تبلیغاتی، صاحبان کسب‌وکارها به شماره‌های شخصی روی آوردند که به دلیل نامحدود بودن این شماره‌ها، شناسایی آنها دشوارتر شد. در ادامه رگولاتوری راهی را برای معرفی سیم‌کارت‌های مزاحم پیشنهاد داد که افراد بتوانند ارسال‌کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی را به سامانه ۱۹۵ معرفی کنند و البته خود رگولاتوری هم تصمیم به رفتارشناسی سیم‌کارت‌هایی که تنها برای ارسال پیامک از آنها استفاده می‌شد گرفت. بنابراین در حال حاضر می‌توان از سامانه #۸۰۰* برای جلوگیری از ارسال پیامک‌ها و سامانه ۱۹۵ برای مسدودسازی سیم‌کارت‌های شخصی مزاحم استفاده کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سیم کارت