کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک عضو اتاق بازرگانی تهران:

وقت بازگشت به کارشناسان اقتصادی است

ایسنا , 16 ارديبهشت 1398 ساعت 13:26

گروه اقتصادی: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است در شرایطی که اقتصاد ایران با یک جنگ همه جانبه مواجه شده، استفاده از نظرات کارشناسان بیشترین اهمیت را در مسیر عبور از بحران دارد.


فریال مستوفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آنچه دولت آمریکا علیه اقتصاد ما اعمال کرده، نمی‌توان انتظار داشت که شرایط عادی باشد و بتوان مانند گذشته از برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و طرح افزایش سرمایه‌گذاری سخن گفت؛ بلکه باید تلاش کرد بهترین تصمیم‌ها برای عبور از شرایط فعلی در نظر گرفته شود.وی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید از توان اقتصاددانان و کارشناسان این حوزه بهره برد، تاکید کرد: بر خلاف نظر برخی مسئولان که معتقدند در شرایط فعلی نیازی به استفاده از تئوری‌های اقتصادی نیست، امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم بر اساس علم و تسلط کار کنیم، زیرا اگر قرار بود سایر روش‌ها اثرگذار باشد، امروز اقتصاد ما شرایط متفاوتی را تجربه می‌کرد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: شرایط کشور با دستور و فرمایش درست نمی‌شود. دولت باید در شرایط فعلی تلاش کند شرایط را برای اقتصاد آزاد فراهم کند، زیرا تا زمانی که اقتصاد در فضایی غیر شفاف حضور داشته باشند، نمی‌توان انتظار داشت از دوران سخت عبور کرد.مستوفی با اشاره به لزوم تأمین کالاهای اساسی مردم در کوتاه‌مدت، بیان کرد: اینکه اقشار آسیب‌پذیر با فشارهای جدی مواجه هستند و در رسیدن به نیازهای اولیه خود نیز مشکل دارند، موضوعی است که قابل قبول نیست و دولت باید برای آن برنامه‌ریزی کند. در شرایط جنگ اقتصادی شعار، گره‌گشا نیست و باید طرح‌های عملیاتی ارائه کرد. تحریم‌های اقتصادی یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر ضد مردم ایران "تروریسم اقتصادی" نیز خوانده شده است.


کد مطلب: 177164

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/177164/وقت-بازگشت-کارشناسان-اقتصادی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir