به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ساعت ۰۳:۲۳
کد مطلب : ۱۷۷۲۸۶
الزوراء 2- ذوب‌آهن 2؛ صعود از زیر سنگ!

شاگردان علی‌منصور در جمع 16 تیم برتر آسیا

شاگردان علی‌منصور در جمع 16 تیم برتر آسیا
گروه ورزشی: شاگردان منصوریان در كربلای عراق و در دقایق پایانی شکست را با تساوی عوض کردند تا به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان صعود کنند.
 
به گزارش "ورزش سه"،  الزوراء عراق فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا را با تساوی مقابل ذوب‌آهن آغاز کرد و پس از آن یک برد پُر گل در دیدار با الوصل امارات و دو شکست برابر النصر عربستان داشت تا با این عملکرد 4 امتیازی و در رده سوم جدول گروه A قرار بگیرد ولی آنها امشب که به مصاف نماینده ایران رفتند، امیدوار به کسب پیروزی و زنده نگه‌داشتن شانس صعود به مرحله یک هشتم نهایی بودند، اما با وجود اینکه گل دقیقه 28 محمدزبیر نیک‌نفس را با 2 گل توسط علاء عباس و مهند عبدالرحیم جبران کردند ولی در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده دروازه خود را توسط رضا حبیب‌زاده باز شده دیدند تا شاگردان علیرضا منصوریان پس از کسب یک تساوی و سه پیروزی پیاپی، همچنان شکست‌ناپذیر بمانند و با این نتیجه 11 امتیازی شده و صعودشان از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کنند.
هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا؛ سه‌شنبه: 98/02/17 ؛ ساعت: 23
استادیوم بین‌المللی کربلا/ تماشاگر: ... نفر
داور: کریشتانا پریرا(سریلانکا)/ کمک‌ها: دنی هماتوگا و ولادا اسنجیوا؛ داور چهارم: گامینی نیون/ ناظر داوری: ویکتور کوپالوکف(قرقیزستان).
 
الزوراء عراق
 
 
  • جلال حسن
    نجم شوان
    عباس قاسم
    محمد عبدالزهره
    محمد رضا
    احمد فاضل
    عمر منصوری
    حیدر احمد
    احمد جلال(83- حسین حکیم)
    مهند عبدالرحیم(86- علی رحیم)
    علاء عباس

سرمربی: حکیم شاکر
 
ذوب‌آهن ایران 
 
  • محمدرشید مظاهری
    محمد نژادمهدی
    وحید محمدزاده
    میلاد فخرالدینی
    حمید ملکی(81- مسعود ابراهیم‌زاده)
    قاسم حدادی‌فر
    حمید بوحمدان
    محمدزبیر نیک‌نفس(74- رضا حبیب‌زاده)
    سید محمدرضا حسینی
    ماریون سیلوا (60 - علیرضا چراغعلی)
    کریستین اوساگوآنا
سرمربی: علیرضا منصوریان
 
اخطار
کریستین اوساگوآنا(82) از ذوب‌آهن
احمد فاضل(84) از الزوراء
 
اخراج
 میلاد فخرالدینی(10+90) از ذوب‌آهن
 
شرح گل
الزوراء عراق صفر - ذوب‌آهن ایران 1 (دقیقه 28: محمدزبیر نیک‌نفس): ارسال پای چپ ماریون سیلوا از روی کرنر سمت راست زمین را محمدرضا حسینی جلوتر از تیرک اول با ضربه پشت سر قطع کرد و به مقابل دروازه خالی الزوراء فرستاد تا نیک‌نفس با ضربه سر گل اول ذوب‌آهن را به ثمر رساند.
 
الزوراء عراق 1 - ذوب‌آهن ایران 1 (دقیقه 44: علاء عباس): پاس احمد جلال را علاء عباس در بین دو مدافع ذوب‌آهن مهار کرد و با یک چرخش زیبا و شوت زمینی دروازه ذوب‌آهن را باز کرد.
 
الزوراء عراق 2 - ذوب‌آهن ایران 1 (دقیقه 62: مهند عبدالرحیم): عمر منصوری در سمت چپ زمین احمد جلال را راه انداخت که حرکت تند و تیز و ارسال زمینی او را مهند عبدالرحیم با مهار توپ عالی و حمل توپ تا مقابل دروازه خالی ذوب‌آهن، تبدیل به گل کرد.
 
الزوراء عراق 2 - ذوب‌آهن ایران 2 (دقیقه 2+90: رضا حبیب‌زاده): پاس بلند نژادمهدی از زمین خودی را وحید محمدزاده با ضربه سر به حبیب‌زاده رساند که بازیکن تعویضی منصوریان در موقعیت تک به تک گل دوم و تساوی را زد.
 
حاشیه‌ها:
* محمد جابر و صفا هادی، دو بازیکن تاثیرگذار الزوراء هستند که این تیم را برابر ذوب‌آهن همراهی نمی‌کردند.
* تماشاگران الزوراء با تعدادی طبل، سر و صدای زیادی در ورزشگاه کربلاء به راه انداختند.
* در بین هواداران ذوب‌آهن، تعدادی از تماشاگران ایرانی شال‌های زرد رنگ سپاهان را در دست دارند.
* علاء عباس چندین بار به دلیل مصدومیت روی زمین افتاد که این موضوع با اعتراض حدادی‌فر همراه شد.
* کریستین اوساگوآنا بخاطر درگیری با نجم شوان کارت زرد گرفت.
* بعد از گل دوم ذوب‌آهن، تعدادی از تماشاگران الزوراء وارد زمین شدند که حدادی‌فر سعی در مهار یکی از این تماشاگران داشت ولی در همین حین خود او از ناحیه سر آسیب دید.
* داور سریلانکایی پس از ورود تماشاگران الزوراء به زمین بازی و مصدومیت کاپیتان ذوب، بازی را 9 دقیقه به وقفه انداخت.
* میلاد فخرالدینی به دلیل اینکه یکی از سنگ‌های پرتاب شده به زمین را به شدت به سمت هواداران الزوراء پرتاب کرد، با کارت قرمز مستقیم جریمه شد.
* بعد از پایان بازی، داور سریلانکایی به سرعت زمین را ترک کرد و حدادی‌فر هم از بازیکنان ذوب خواست تا این کار را انجام دهند.
 
بهترین بازیکن
سید محمدرضا حسینی مثل همیشه نمایش کم‌نقص و خوبی در ترکیب ذوب‌آهن داشت و با ارسال‌های خود بارها دروازه الزوراء را تهدید کرد که پاس گل زیبای او با ضربه سر روی گل اول بیشتر بازی خوب این بازیکن را نشان داد، اما بهتر از او احمد جلال وینگر چپ الزوراء کار کرد که پنج حمله جدی به وجود آورد و دو پاس گل داد؛ پاس‌هایی که به برد تیمش ختم نشد.
 
اتفاق ویژه
شاگردان علی‌منصور مثل همه بازی‌ها امشب هم اجازه برتری به حریف خود را ندادند و بازگشت درخشانی در لحظات پایانی داشتند؛ در حالی که ذوب‌آهن تنها یک امتیاز برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیاز داشت، اما تا لحظات پایانی با نتیجه 2 بر یک از الزوراء عراق عقب بود که در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده با گلزنی رضا حبیب‌زاده تعویضی توانست به تساوی برسد و به‌عنوان تنها نماینده فوتبال ایران به دور یک هشتم نهایی راه یابد.
ورود تماشاگران عراقی به زمین، پرتاب سنگ و ضربه‌ای که یکی از هواداران الزوراء به قاسم حدادی‌فر زد و نزدیک بود بازی را نیمه تمام بگذارد هم از دیگر اتفاقات مهمی بود که باید به آن اشاره کرد.