کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گ قهرمانان شگفت‌انگیز آژاکس۲- 3 تاتنهام؛ رولرکاستر آمستردام!

آژاکس هم به سرنوشت بارسلون گرفتار شد!

19 ارديبهشت 1398 ساعت 3:41

گروه ورزشی: تاتنهام انگلیس در دیداری جذاب و تماشایی، با نتیجه 3-2 آژاکس هلند را شکست داد و حریف لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا شد تا فینال اروپایی کاملا بریتانیایی باشد!


به گزارش "ورزش سه"، شاگردان مائوریسیو پوچتینو که در دیدار رفت با یک گل شکست خورده بودند، در دیدار امشب هم ابتدا با دو گل عقب افتادند اما در نیمه دوم سه بار دروازه آژاکس را باز کردند و توانستند برای اولین بار به فینال چمپیونزلیگ برسند. 
آژاکس بازی را بهترآغاز کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه 4 به گل برسد ولی واکنش عالی هوگو لوریس، مانع از گلزنی تادیچ شد.
اما انتظار تیم میزبان برای گلزنی چندان طول نکشید و این تیم در دقیقه 5 به گل رسید. روی ضربه کرنر لاسه شون بود که ماتیس دی لیخت بالاتر از مدافعان حریف ضربه سر را زد و دروازه را باز کرد.

 

 
تیم میهمان به این گل خیلی سریع واکنش نشان داد و چیزی نمانده بود که در دقیقه 7 به گل تساوی برسد اما ارسال سون هیونگ مین به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
در ادامه تاتنهامی ها به حملات شان ادامه دادند و بازیکنان آژاکس هم سعی می کردند با پرس شدید، مانع از شکل گیری بازی آنها و ایجاد موقعیت روی دروازه شان شوند.
بازی به همین ترتیب ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 35، آژاکس به گل دوم رسید. روی یک حمله سریع و هماهنگ از بازیکنان آژاکس بود که توپ با پاس تادیچ، در موقعیتی مناسب به حکیم زیاش رسید و او هم با یک ضربه پای چپ تماشایی، دروازه لوریس را باز کرد.
 

 

 
در دقایق پایانی نیمه اول بار دیگر این تاتنهامی ها بودند که در تلاش برای جبران نتیجه، حملات بیشتری روی دروازه آژاکس داشتند اما تیم میزبان موقعیت های بهتری ایجاد می کرد ولی در نهایت در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و این نیمه با برتری 2-0 آژاکس به پایان رسید.
نیمه دوم را تاتنهام هجومی تر آغاز کرد و می توانست در دقیقه 54 به گل برسد ولی واکنش خوب اونانا روی ضربه سر دله آلی، مانع از باز شدن دروازه آژاکس شد.
ولی یک دقیقه بعد، سرانجام تاتنهام توانست قفل دروازه میزبان را باز کند. روی یک حمله سریع بود که با همکاری دله آلی، لوکاس مورا صاحب فرصت شد و در موقعیت تک به تک، دروازه آژاکس را باز کرد.
 

 
حملات تاتنهام بعد از این گل ادامه داشت و این تیم تنها 4 دقیقه بعد توانست به گل دوم برسد. روی یک حمله همه جانبه بود که ابتدا اونانا با یک واکنش دیدنی، ضربه یورنته از داخل محوطه شش قدم را دفع کرد ولی ناهماهنگی او با مدافع خودی باعث شد تا توپ به لوکاس مورا برسد و او هم با ضربه ای دقیق، توپ را به گوشه دروازه آژاکس فرستاد.
با این گل تیم میزبان خطر حذف شدن را احساس کرد و در مقابل تاتنهامی ها هم به رسیدن به فینال امیدوار شدند؛ همین باعث شد تا حملات دو تیم شدت بیشتری بگیرد.
ابتدا در دقیقه 64، روی پاس تادیچ، زیاش می توانست بار دیگر آژاکس را پیش بیندازد اما ضربه او از کنار دروازه تاتنهام به بیرون رفت. یک دقیقه بعد، نوبت تیم میهمان بود که تا آستانه زدن گل سوم پیش برود اما حضور به موقع دی لیخت، مانع از تکمیل هت تریک لوکاس مورا شد.
حملات دو تیم ادامه داشت و هرچه به پایانی بازی نزدیک می شدیم، شدت حملات و تلاش بازیکنان دو تیم برای رسیدن به گل بیشتر می شد. در دقیقه 93، آژاکس بار دیگر تا یک قدمی گل سوم پیش رفت اما لوریس این بار هم در مقابل ضربه زیاش مقاومت کرد.
در مقابل، در ششمین دقیقه از وقت های  تلف شده، لوکاس مورا با پاس دله آلی صاحب موقعیت شد و با یک ضربه غافلگیر کننده، دروازه آژاکس را باز کرد.
 

 
تلاش بازیکنان میزبان برای رسیدن به گل تساوی در ثانیه های پایانی ثمری نداشت و تاتنهام با پیروزی 3-2، راهی دیدار نهایی شد.


کد مطلب: 177359

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/177359/آژاکس-هم-سرنوشت-بارسلون-گرفتار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir