به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۱۷۷۴۲
در مسابقات میان وزن قهرمانی جهان

گران‌ترین مبارزه بوکس تاریخ؛ ۲۰۰ میلیون دلار

گروه ورزشی: مسابقه بوکس «فلوید می‌ودر» و «کانلو آلوارز» که حدود ۲۰ روز پیش برگزار شد، عنوان گران‌ترین رقابت تاریخ بوکس را به خود اختصاص داد.
گران‌ترین مبارزه بوکس تاریخ؛ ۲۰۰ میلیون دلار
به گزارش آسوشییتد‌پرس، رویارویی «فلوید می‌ودر» و «کانلو آلوارز» در مسابقات میان وزن قهرمانی جهان با 2 میلیون و 200 هزار بیننده تلویزیونی، دومین مسابقه پربیننده تاریخ بعد از مبارزه قبلی «می‌ودر» با «اسکار دلا هویا» با 2 میلیون و 440 هزار بیننده تلویزیونی بود. علاوه بر این هر بیننده برای دیدن مبارزه «فلوید می‌ودر» و «کانلو آلوارز» باید 70 دلار به شبکه تلویزیونی پوشش دهنده این رقابت می‌پرداخت که گران‌ترین پرداخت در تاریخ بوکس جهان بود. به این ترتیب فقط 150 میلیون دلار از طریق پخش تلوزیونی این مسابقه درآمد کسب شد. 16 هزار و 146 نفری هم که به سالن بوکس «نوادا» آمده بودند برای هر صندلی به طور میانگین 1240 دلار پرداخت کردند که 20 میلون دلار هم از طریق بلیت فروشی نصیب برگزار کنندگان شد.

ریچارد شیفر، مسئول برگزاری این مسابقه در پایان اعلام کرد که درآمد حاصل از این مسابقه 200 میلیون دلار بوده است که 35 میلیون دلار بیشتر از مسابقه می‌ودر با «اسکار دلا هویا» در سال 2007 بود. از این مقدار پول، 41 میلیون و 500 هزار دلار به صورت قطعی به می‌ودر و 5 میلیون دلار به آلوارز رسید. هر دو بوکسور در 44 مسابقه قبلی خود شکست نخورده بودند.