به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۱۷۷۸۸۰

خداحافظی راست طلایی استقلال مقابل هواداران

گروه ورزشی: مدافع راست و کاپیتان استقلال روز پنجشنبه از مستطیل سبز خداحافظی خواهد کرد.
خداحافظی راست طلایی استقلال مقابل هواداران
به گزارش "ورزش سه"، نزدیک به دو دهه از اولین روزهایی که خسرو حیدری در کنار مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، بهشاد یاورزاده و چند چهره دیگر که حالا خبری از آنها نیست، در زمین ناهموار مرغوبکار در تیم های پایه استقلال درخشید، می گذرد. کشف مرحوم احدی در یکی از تیم های پایه ماندگار استقلال، حالا به روزهای پایانی فوتبال خود رسیده و شایعه خداحافظی او پر رنگ تر از همیشه پیگیری می شود.

شاید ادعای اشتباهی نباشد اگر بگوییم که خسرو حیدری در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه 90 با پای راست خود موفقیت های استقلال را امضا کرد. ستاره ای که از پایه های استقلال آغاز کرد و بعد از حضور در ابومسلم، پیکان و پاس همدان دوباره به استقلال بازگشت و البته مقطعی را در سپاهان پشت سر گذاشت اما مطمئنا او را همیشه با لباس استقلال به یاد خواهیم آورد که در سمت راست با گیج کردن بازیکنان حریف و ارسال های بی نقص خود روزهای درخشانی را برای هواداران پایه گذاری کرد.

اولین حضور حیدری با پیراهن استقلال بعد از یک سال تاخیر در امضای قرارداد به دومین دوران حضور امیر قلعه نویی باز می گردد؛ حیدری با پیراهن 27 کار خود را در جمع آبی پوشان از شروع لیگ هشتم آغاز کرد و بعد از سال ها که یکی از اهداف نقل و انتقالاتی این باشگاه بود بالاخره در لیگ برتر با پیراهن آبی ها به میدان رفت تا استقلال یکی بازیکنان طلایی خود در آکادمی را دوباره به ترکیب اضافه کند و البته اسطوره جدیدی را به فوتبال ایران معرفی کرده باشد. او در استقلال دو قهرمانی لیگ برتر را با امیر قلعه نویی که نقش پر رنگی در موفقیت های این بازیکن داشت تجربه کرد و البته توانست جام حذفی را نیز با پیراهن آبی به دست آورد و با درخشش در استقلال طعم حضور در تیم ملی برای یک جام جهانی را نیز چشید.
 
حیدری که سال ها دفاع و هافبک راست استقلال را قبضه کرده بود و سر توپ های او هیچ گاه برای حریفان تکراری و قابل پیش بینی نشد و کمتر تیمی توانست مسیر صحیح سانترهای او را حدس بزند، در دو سال گذشته و با اوج گیری وریا غفوری در سمت راست کمتر فرصت بازی پیدا کرد و البته این اتفاق سرنوشت محتوم تمامی ورزشکان در سال های پایانی ورزش حرفه ای است. فصل برای حیدری و استقلال به روزهای پایانی نزدیک نزدیک می شود و به همین دلیل خسرو حیدری در جلسه با مدیران استقلال رسما اعلام کرده که قصد دارد در پایان دیدار با سپیدرود رشت، از فوتبال خداحافظی کند.
حیدری به همین منظور شب گذشته پستی در اینستاگرام خود منتشر کرد که باعث شد بیش از 14 هزار هوادار استقلال با حضور در صفحه شخصی خسرو با این بازیکن حداحافظی کنند و به این شکل قدردانی خود را از پا طلایی استقلال نشان دهند.
 
گفتنی است پس از علیرضا منصوریان هیچ بازیکنی از استقلال در خانه و مقابل تماشاگران آبی از فوتبال خداحافظی نکرده بود. خسرو این تصمیم سخت را در اوج دوران فوتبالش گرفته و به نظر این تصمیم منطقی می آید. به این ترتیب حیدری حوالی ساعت 23:30 روز پنجشنبه و در دیدار با سپیدرود رشت بعد از سوت پایان مسابقه از سوی علیرضا فغانی چهار گوشه مستطیل سبز را خواهد بوسید تا احتمالا موقتا از دنیای فوتبال دور شده و برای یک بازگشت در نقشی جدید آماده شود.