به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۱۷۸۵۵۵

بازنشستگی ۲ سوم فرهنگیان طی ۶ سال آتی

گروه جامعه: رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال حاضر ۹۱۰ هزار معلم داریم که از این تعداد در سال ۹۹، حدود ۳۲۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۴ حدود ۳۳۰ هزار نفر یعنی دو سوم معلم‌های ما بازنشسته می‌شوند.
بازنشستگی ۲ سوم فرهنگیان طی ۶ سال آتی
حسین خنیفردرباره وضعیت بازنشستگی معلمان و روند جبران نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد: در چند سال آتی، دو اتفاق خواهد افتاد، در حال حاضر ۹۱۰ هزار معلم داریم که از این تعداد در سال ۹۹، حدود ۳۲۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۴ حدود ۳۳۰ هزار نفر یعنی دو سوم معلم‌های ما بازنشسته می‌شوند.وی افزود: اگر تربیت معلم را تقویت کنیم، طی سه چهار سال آینده می‌توانیم کف نیاز به معلم را پر کنیم؛ البتهتعدادی از اینها که موعد بازنشستگی‌شان فرا می‌رسد، مدرک فوق لیسانس دارند و تا پنج سال دیگر هم می‌توانند ماندگاری و استمرار خدمت داشته باشند که این رقم ثابتی نیست و ما فقط به مدارک و آمار موجود که کدام معلم چه زمانی استخدام شده و چه زمانی بازنشسته می‌شود، استناد می‌کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه چشمم روشن است و با روند جذب فعلی به سمت ثبات حرکت می‌کنیم گفت: مهر ۹۸، ۲۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاه به مدارس می‌پیوندند. اگر سهمیه جذب دانشجومعلم رسمی و پذیرفته شدگان از طریق ماده ۲۸ (پذیرفته‌شدگان استخدام آزاد) را بالا ببریم به سمت ثبات می‌رویم.خنیفر با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم در سال ۹۸، حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داشته باشیم، درباره چونگی جبران این میزان کمبود معلم گفت: امکان استمرار خدمت وجود دارد اما ما هنوز میزان ماندگاری این معلمان را نمی‌دانیم. علاوه بر این آموزش و پرورش راه‌کارهای دیگری برای جذب نیرو اعم از بکارگیری سرباز معلمان، نهضتی ها، حق‌التدریسی ها و … دارد؛ البته ما دخالتی در نوع جبران کمبود نداریم و در جذب نیرو طبق مجوزهای دریافتی کمک و پشتیبانی می‌کنیم.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: فرهنگیان