به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۱۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۷۹۳۱

دلیل کاهش قیمت برنج و شکر دربازار

گروه اقتصادي:​ رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی دلیل کاهش قیمت شکر و برنج را عدم خرید مردم و اشباع بازار دانست.
دلیل کاهش قیمت برنج و شکر دربازار
قاسمعلی حسنی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت شکر بخش خصوصی 80 تومان از شکر دولتی ارزان‌تر به فروش می‌رسد. وی تصریح کرد: شکر دولتی کیلویی 1900 تومان به فروش می‌رسد و در کنار آن محصولات سلولزی مانند دستمال کاغذی 10 تا 20 درصد کاهش قیمت داشته‌اند. او یادآور شد: نخود و عدس نیز به ترتیب کیلویی 2800 و 3000 تومان به فروش می‌رسد. حسنی در مورد کاهش خرید مردم گفت:‌ در سال گذشته به شدت خرید صورت گرفته و همچنان در خانه مردم برنج و کالاهای اساسی انبار شده است. او ادامه داد:‌ در حال حاضر مردم تنها نیاز روز خود را تامین می‌کنند و به فکر انباشت کالاهای اساسی نیستند. رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان تاکید کرد: خواستار ممنوعیت فروش و عرضه برنج وارداتی در سه استان شمالی کشور شده‌ایم.

دبیر انجمن برنج نیز درباره قیمت برنج اظهار کرده که طی هفته‌های اخیر قیمت برنج کاهش قابل توجهی در بازار داشت به گونه‌ای که هر کیلوگرم برنج طارم به 6400 و هر کیلوگرم برنج هاشمی به 7000 تومان رسید. به گفته جمیل علیزاده شایق از ابتدای شهریور ماه امسال قیمت برنج به دلایل نامشخصی افزایش چشمگیری داشت اما از دهه دوم این ماه تاکنون مجددا قیمت‌ها با ورود برنج داخلی و وارداتی به بازار کاهش یافت.
مرجع : ايسنا

مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۰:۴۵
امیدوارم روند کاهش قیمتها ادامه داشته باشد. (145094)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۴:۱۶
اين روند كاهش قيمت مثل جوكهاي دوره احمدي نژاداست برنج 7000 تومان مگه قبلآ چند بوده بخدا من 5 پيش خريدم 5500 تومان حالا 7000 تومان چه شكلي ارزان شده. (145173)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۱:۳۶
چند روزه شاهد پخش برنج هایی با مارکهای معتبر در بازار به قیمت 36 هزار هستیم،جای تشکر دارد ولی به امید کاهش بیشتر قیمتها (145109)
جوک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۳:۰۸
چه کاهش قیمت جالبی: برنج طارم 6400! (145145)