به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۱۷۹۳۳۰

ضرب‌الاجل نمی‌خواهیم، حکم بدهید

گروه ورزشی: عادت کرده‌ایم که بعد از هر اتفاق جنجالی در فوتبال یک مسئول ورزشی، نماینده مجلس یا ارگان میکروفون به دست بگیرد و گوشمان را از کلمات سنگین و رنگین پر کند و جمله کلیشه‌ای "با متخلفان برخورد می‌کنیم" را از صبح تا شب ۱۰۰ بار تکرار کند. کار اساسی ندیدیم و دلمان را هم به دیدنش خوش نمی‌کنیم.
ضرب‌الاجل نمی‌خواهیم، حکم بدهید
 یک هفته از فینال پر حاشیه جام حذفی که در اهواز برگزار شد گذشت اما هیچ خبری از برخورد با مقصران آن بازی نیست.شب مسابقه اما پر بود از اظهار نظرهای قاطع و محکم و دستورات ضربالاجلی که چنین می‌کنیم و چنان؛ حتی معاون وزیر ورزش و رئیس کمیته اخلاق با اولین پرواز به سمت اهواز رفتند تا با تشکیل جلساتی مقصران را شناسایی کنند و همین امروز هم خبر رسیده که نتایج بررسی‌شان این هفته اعلام می‌شود؛ ببینیم و تعریف کنیم.البته شاید انتظار زیادی داریم که به جز حرف، حرکت مثبتی از مسئولان ورزشی ببینیم. ذکر این نکته طنز ماجرا بیشتر می‌کند که هنوز رأی بازی سپاهان - پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی که درگیری‌ها هم در زمین مسابقه بود و هم خارج از آن صادر نشده است.در دیگر بازی پرحاشیه چند وقت اخیر یعنی پرسپولیس - سپاهان از هفته بیست و هفتم لیگ برتر هم که هواداران دو تیم با هم و حتی نیروی انتظامی درگیر و افراد زیادی مجروح شدند، کمیته انضباطی باز هم در اقدامی ضرب‌الاجلی سیاوش یزدانی را به خاطر مصاحبه‌اش "تا اطلاع ثانوی" از فعالیت‌های فوتبالی محروم کرد که یک بازی دوام یافت و به جز آن، مسئولان باشگاه پرسپولیس را به خاطر شرایط میزبانی، امیر قلعه‌نویی را به خاطر شرکت نکردن در نشست خبری بعد از بازی و مهدی کیانی را به خاطر نشر اکاذیب از طریق مصاحبه موظف کرد که برای ارائه توضیحات به کمیته انضباطی مراجعه کنند.

البته تا آن‌جا که یادمان می‌آید رای‌های صادر شده در گذشته نیز راه به جایی نمی‌بردند و دردی از فوتبال دوا نمی‌کردند. نهایتاً تیمی یک بازی از حضور تماشاگرانش محروم می‌شد یا فلان بازیکن تیمش را دو جلسه همراهی نمی‌کرد و بعد از چند وقت آش همان آش بود کاسه همان کاسه.بعید می‌دانیم حکمی از این کمیته‌ها بیرون بیاید که فدراسیون، باشگاه‌ها و سازمان لیگ را موظف به شماره‌گذاری صندلی‌های ورزشگاه‌ها بکند تا بلیت فروشی بر اساس همین شماره‌ها و به صورت الکترونیکی انجام شود تا تماشاگر بخت برگشته مجبور نباشد برای دیدن یک مسابقه فوتبال از صبح زیر آفتاب سرخ شود؛ کاری که احتمالاً نباید در قرن بیست و یکم کار سختی باشد. چشم‌مان هم آب نمی‌خورد که برای یک بار که شده کسی مثلاً از یگان ویژه که مسئول امنیت مسابقات فوتبال است "حداقل" پرس و جو کند، چه برسد به اینکه در صورت اثبات اشتباه، این ارگان هم مسئولیتش را قبول کند.دو ماه دیگر فصل جدید لیگ برتر شروع می‌شود. یعنی دو ماه فرصت برای آماده‌سازی داریم. می‌دانیم که تا فوتبال خصوصی نشود، اتفاق مثبت بزرگی رخ نمی‌دهد اما می‌شود با اقدامات سفت و سخت و بدون مماشات شرایط را کمی بهتر کرد. بلیت فروشی الکترونیکی بر اساس شماره صندلی در همه ورزشگاه‌ها، تجهیز ورزشگاه به سیستم کمک داور ویدئویی، رصد و برخورد با کانال‌های هواداری که فضا را متشنج می‌کنند و اقدامات مشابه، "شاید" فصل آرام‌تری را برای فوتبال ایران رقم بزند.
مرجع : ایسنا