به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۱۸۰۲۴۱

چرا به زندانیان سیاسی، زندانی امنیتی می‌گویید؟

گروه سیاسی: دو نماینده مجلس، وزیر دادگستری را برای توضیح درباره کشته شدن علیرضا شیرمحمدعلی به مجلس فرخوانده و می‌گویند: متاسفانه همه متهمان سیاسی را متهمان امنیتی می‌دانند تا بتوانند به آنها سخت‌گیری کنند، در حالی‌که متهم امنیتی کسی است که اقدام مسلحانه انجام داده باشد نه کسی که صرفا چند انتقاد حتی به مقامات عالی کشور کرده باشد..
چرا به زندانیان سیاسی، زندانی امنیتی می‌گویید؟
به دنبال به قتل رسیدن علیرضا شیرمحمدعلی در بند زندان فشافویه علی مطهری و الیاس حضرتی نمایندگان مردم تهران طرح سوال از وزیر  دادگستری را کلید زدند. در این نامه عدم تفکیک متهمان مورد سوال قرار گرفته است و همچنین اطلاق امنیتی بودن به متهمان سیاسی برای سخت‌گیری به آنها یکی دیگر از محور سوالات است. 

در متن این نامه آمده است:
 مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی در خرداد 1398 در زندان فشافویه به دست دو قاتل محکوم به قصاص به قتل رسید چرا باید این دو قاتل که برای به‌تعویق‌انداختن اجرای حکم‌شان و شاید سابقه‌ای که با آن مرحوم داشتند به این متهم سیاسی دسترسی داشته‌اند.  آیین‌نامه تفکیک گروه‌های مختلف متهمان درست رعایت نشده است. علاوه ‌بر این متاسفانه همه متهمان سیاسی را متهمان امنیتی می‌دانند تا بتوانند به آنها سخت‌گیری کنند، در حالی‌که متهم امنیتی کسی است که اقدام مسلحانه انجام داده باشد نه کسی که صرفا چند انتقاد حتی به مقامات عالی کشور کرده باشد.