به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۱۸۰۵۵۵

آمریکا: از طریق عمان به ایران پیامی نداده‌ایم

گروه بین‌الملل: وزارت خارجه آمریکا خبر رویترز مبنی بر اینكه که دونالد ترامپ از طریق عمان برای سران ایران پیامی پراهمیت فرستاده است. را تکذیب کرد. ​​​​​​​
آمریکا: از طریق عمان به ایران پیامی نداده‌ایم
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده هیچ پیامی از طریق عمان برای سران ایران نفرستاده و این خبر نادرست و "بخشی از تبلیغات حکومت ایران" است. مورگان اورتاگوس، علاوه بر تکذیب ارسال هرگونه پیامی از طریق عمان به ایران، یادآور شد که واشنگتن انتظار دارد که "تهران دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ دهد". پیش از آن شبکه خبری الجزیره، از قول یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی ایران گفته بود که خبر ارسال پیام ترامپ به تهران و هشدار نسبت به حمله قریب‌الوقوع به ایران صحت ندارد.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه به نقل از مقام‌های ایرانی نوشته بود که آمریکا از طریق مسقط برای تهران نامه‌ای پراهمیت فرستاده است. ساعتی بعد این خبر از سوی مقام‌های ایرانی تکذیب شد؛ با این حال در رسانه‌های ایرانی درباره محتوای پیام گمانه‌زنی‌هایی شد: برخی گفتند که ترامپ در پیامی که از طریق عمان فرستاده، ایران را تهدید کرده، درحالی‌که دیگران گفتند که ترامپ به ایران اطمینان داده که قصد حمله به این کشور را ندارد. مناسبات تنش‌آلود ایران و آمریکا از زمان سرنگونی یک پهپاد توسط سپاه پاسداران ابعاد خطرناکی یافته است.