به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۱۸۰۵۸

از زیرکار دررفتن​درکدام کشورهاسخت‌تراست؟

گروه جامعه: ظاهرا حاضر نشدن بر سر کار علاوه بر این‌که به شخصیت خود آدم نیز بستگی دارد، تابع کشوری هم که در آن کار می‌کنید می‌شود!
از زیرکار دررفتن​درکدام کشورهاسخت‌تراست؟
محمود حاج‌زمان

بهترین دلیل برای اینکه یک روز سر کار نروید چیست؟ پاسخ به این سوال علاوه بر آنکه بستگی دارد که شما چه شخصیتی دارید و چه کاری انجام می‌دهید؛ به این عامل نیز بستگی دارد که شما در کدام کشور مشغول به کار هستید! بر اساس نتیجه مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه‌های ویسکانسین و کنکوردیا کاناد انجام شده است، کشورهای خاصی وجود دارند که احتمال نادیده گرفتن و چشم‌پوشی کردن از غیبت شما در محل کارتان در آنها بیشتر است. این مقاله به تازگی در نشریه Cross Cultural Management منتشر شده است.

در این مطالعه که بر روی 1535 کارمند در 10 شرکت چندملیتی مختلف انجام شد، هفت سناریوی مختلف برای نیامدن به سر مطرح گردید؛ و از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا برای هر مورد، در خصوص موجه بودن غیبت از کار قضاوت کنند. برای مثال، یکی از سناریوها مطرح شده این بود:
سوزان کارمندی فوق‌العاده خلاق و سودآور است، اما نسبت به سایر همکارنش بیشتر غیبت می‌کند. وی تصمیم گرفته است تا برای پرداختن به یک سری فعالیت‌های تفریحی سر کار حاضر نشود، چرا که عقیده دارد غیبتش بر روی بهره‌وری کلی وی تاثیری ندارد. نظر شما چیست: مشکلی نیست؟ خجالت‌آور است؟ شایسته اخراج است؟

از نظر پاسخ‌دهندگانی که اهل پاکستان، هند و ترینیداد بودند، تصمیم سوزان مشکلی نداشت. افرادی که اهل این کشورها بودند، بیشترین پذیرش را نسبت به غیبت سوزان از محل کارش نشان دادند. اما اگر قرار بود سوزان ملیتی آمریکایی داشته باشد، بهتر بود ابتلا به آنفولانزا یا چیز بدتری را بهانه می‌کرد. پاسخ‌دهندگان اهل آمریکا، غنا و ژاپن کمترین پذیرش را نسبت به جیم شدن از محل کار نشان دادند. شهروندان کانادا، نیجریه و مکزیک نیز جایی در میان این دو دسته قرار گرفتند.

اما در چرخشی جالب توجه، ژاپنی‌ها با وجود واکنش عبوس و سخت‌گیرانه خود نسبت به جیم شدن از سر کار، خیلی سریع معذرت‌خواهی بابت غیبت غیرموجه از محل کار قبول می‌کردند. نویسندگان گزارش می‌گویند: «از نظر قبول مسئولیت و پاسخگو بودن، ژاپنی‌ها نرمش بیشتری نسبت به دیگران داشتند. همچنین آنها در مواجهه با موارد خاص مطرح شده در سناریوها، گذشت قابل توجهی از خود نشان می‌دادند.» از نظر محققان، از بین دلایل مختلفی که این رفتار عجیب ژاپنی‌ها می‌توانست داشته باشد، یکی از همه پررنگ‌تر است: «اعتقاد سفت و سخت به پسندیده نبودن غیبت از محل کار در میان ژاپنی‌ها باعث شده است تا آنها باور داشته باشند که اگر زمانی چنین رفتاری از فرد سر بزند، واقعا باید به وی حق داد.»

در پایان، نتیجه‌گیری را به خودتان واگذار می‌کنم. اما من خودم شخصا ترجیح می‌دهم در کشوری مثل ترینیداد کار کنم، تا اینکه بخواهم در آمریکا بهانه‌ای الکی بیاورم و یا حتی درک همکاران ژاپنی‌ام را تحمل کنم!
مرجع : خبرآنلابن

دخو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۱:۲۷
ایران که نیاز به دلیل و عذرخواهی نداره، کارمندها تو جیم شدن با هم مسابقه و رقابت دارن. اول مدیر جیم میشه و کم کم تا ساعت 10 قبل از ظهر بقیه کارمندها. هر که از همه بیشتر جیم بشه، اضافه کار بیشتری هم دریافت میکنه!!! (145892)
معمار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۱:۳۸
برایند کار مهمه نه میزان فعالیت.
مشکل اصلی اینه که ما ایرانیا نه با کیفیت کار میکنیم، نه با کمیت... (145899)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۳:۲۸
توی ایران خوبیش اینه که اگر رییس گفت چرا جیم زدی میشه بهش گفت مگر خودت نمی زنی! (145966)
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۳:۲۹
بستگی به این داره که کدوم طرف میز باشم!
اگر پشت میز باشم( کارمند) ترینیداد را ترجیح میدم و اگر جلوی میز باشم( ارباب رجوع) امریکا را ترجیح میدم!
چه کنیم.... ما اینیم دیگه!!!!!!!! (145967)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۳:۵۶
بدون شک همانطوریکه در بسیاری از موارد ما جزء کشورهای برتر جهانیم در این مورد نیز از برترین ها هستیم.آلودگی هوا ..تورم.....رکود...بیشترین تصادفات جرح و فوت....رواج خرافات و اشاعه جادو. سحر و جادوگری... . . ..
سوء استفاده های بسیار بسیار بزرگ خصوصی و دولتی.....عدم رعایت قانون......زد و بند ها ......فرار مغزها......خروج بی رویه ارز از مملکت به دلیل بی اعتمادی به آینده و... و... و...و که با جرات میگویم که 60 هفتاد در صد این مسایل در دو دوره دولت نهم و دهم به حد اعلای خود رسید که هرگز در درگاه ملت ایران قابل بخشایش نبوده و ناله نفرین میلیون ها نفر پشت سر آنهاست. (145980)