به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۱۸۰۸۸
آلودگی برنج‌های وارداتی تایید شد

مردم اصلا سوسیس و کالباس مصرف نکنند

گروه جامعه: رییس کمیسیون بهداشت مجلس آلودگی برنج‌های وارداتی را تایید کرد.
به گزارش ایسنا، شهریاری در مراسم روز جهانی غذا با انتقاد شدید از عملکرد سازمان استاندارد در زمینه نظارت بر کیفیت و استاندارد مواد غذایی گفت: چند سال پیش مدیر کل وقت استاندارد تهران خبر آلودگی برنج‌های وارداتی را اعلام کرد اما چند روز نگذشته بود که وی را با فشارهای وارده بازنشسته کردند. او با اشاره به این‌که مدیرکل وقت استاندارد تهران درباره آلودگی برنج‌های وارداتی اطلاعات درستی را داده بود گفت:‌حتی سازمان استاندارد هم آلودگی 13 نوع برنج وارداتی را تایید کرد اما بعدا برخی مسوولان را مجبور کردند تا مصاحبه کنند و بگویند برنج‌های وارداتی آلوده بوده است.

شهریاری با اشاره به این‌که افرادی که راجع به استاندارد مواد غذایی صحبت می کنند نباید تحت تاثیر دولتی‌ها قرار بگیرند گفت: متاسفانه در چند سال گذشته همواره شاهد این بودیم که سازمان استاندارد در موارد مختلف از مواضع خود عقب نشینی کرده است. رییس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این‌که من توصیه می کنم مردم اصلا سوسیس و کالباس مصرف نکنند گفت: هر وقت رییس سازمان غذا و دارو خودش سوسیس و کالباس خورد ما نیز مصرف این محصولات را به مردم توصیه می‌کنیم.

وی همچنین با انتقاد شدید از عملکرد برخی کارخانه‌های لبنی گفت: برخی کارخانه‌های شیر برای پایین آوردن آلودگی‌های میکروبی کارهای غیر مجازی می کنند و آب ژاول به محصولات خود اضافه می‌کنند. شهریاری همچنین با بیان این‌که میوه و سبزیجات تولیدی در کشور مشکل بهداشتی و استانداردی دارند افزود: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی به وظایف خود در قانون برنامه پنجم توسعه عمل نکرده است.

۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۰۱
واه واه واه ، عجب اوضاعی شده. یکی پیدا نمی شه بگه چی بخوریم؟
مرغ آلوده ، برنج آلوده ، لبتیات آلوده و ... خدایا شکرت ، فقط خیالمون راحته که اینهائی که این کارها رو می کنن ، اجنبی نیستن و ظاهرا مسلمونن.
فقط دلمون به همین خوشه ..... (146104)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۸:۱۶
به اینها هوای آلوده، فرکانس آلوده هم اضافه کنید !!!چه خبره (146288)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۵۸
من که میگم مردم باید به تغذیه ی طبیعی روبیارن
کتاب جالب تغذیه ی طبیعی دکتر آوانسیان رو بخونید ببینید چی میگه. (146354)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۰۲
با آلودگی هوا دیگر هوا هم نمیتوانیم بخوریم! (146106)
مهاجر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۰۳
ازآنجاییکه درسالیان اخیر اغلب غذاهای ایرانیان داخل کشور (اعم از دامی ،کشاورزی و ... ) بوسیله کودهای شیمیایی ، تزریق هورمون و داروهای صنعتی تهیه میشود (اخیراًدرمورد مرغ هم وجود سرب مسئله ساز شد)لذا مردم اکثراً بدلیل مصرف موادغذایی و میوه جات دچار بیماریهای جسمی و عفونی میگردند و بنظر میرسد تنها مختص سوسیس وکالباس نیست . بنابراین توصیه میکنم مسئولان محترم نسبت به بهداشت تولیدات محصولات غذایی اهتمام بیشتری داشته و روش سالمتری را اجراءنمایند . (146107)
یه مــــــــــــــرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۴۷
با این اوصاف فکر کنم سالم ترین غذا در سفره خانوار ایرانی همین سوسیس و کالباس باشه چون حداقل می دونیم توش چی هست فوق فوقش گوشت گربست دیگه.
ولی آخه برادر من کدوم آدم ظالمی تو لبنیات آب ژاول می ریزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (146142)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۰۸
برنج خارجی + سوسیس و کالباس + مرغ + گوشت های شرکتی + نوشابه +مصرف زیاد شیرینی جات = مرگ زودتر و مریضیهای بیشتر
من خود جدیدا رد آوردم به حبوبات تا این چرت و پرت ها
البته این رو بگم قبل از ماه رمضون هر روز یه وعده قضای حاضری داشتم و خیلی بیحال بودم و در حال چاق شدن ولی با دیدن مستندی از خوردن اینها صرف نظر کردم و بدون هیچ عمل خاصی از 80 به 74 رسیدم و خیلی سر و حال ترم (146110)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۱۵
دریغ از یک ذره احساس مسئولیت برای سلامت مردم!
آلودگی هوا ، مواد غذایی آلوده ، پارازیت و ... ! با این وضع فکر نکنم به 50 سالگی برسیم! (146116)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۳۳
با این همه مشکل در تامین نیازهای اولیه، که شاید خوراک مهمترین باشه، دلیل اصرار بر افزایش جمعیت رو من نمی فهمم! (146121)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۴۱
قربون دهن آدم چیزفهم. (146339)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۴۰
پس این مردم بدبخت چی بخورن؟؟؟ برنجای خودمون رو یا مفت صادر میکنید یا هم شکم لبنان و فلسطین رو پر میکنید. ته مونده هاش رو هم به قیمت کلان میدید مغازه ها (146130)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۴۳
واقعا وقتش رسیده است که وزارت بهداشت دولت جدید نظارت شدیدتری نیز بر تولیدات و عرضه مواد غذایی داشته باشد. الان وضعیت تولید مواد غذایی اسفبار و نظارت واقعا صفر است( قابل توجه متولیان بهداشت دولت قبلی که باعث چنین وضعیتی هستند!!!). یه نگاهی به فعالیت نظارتی وزارت بهداشت آمریکا بر رستورانها این کشور کافی است که متوجه شویم وزارت بهداشت این کشور چقدر در سلامتی افراد جامعه موثر است. دو سال قبل وزارت بهداشت آمریکا متوجه شد که بعضی رستورانهای این کشور برای بالابردن فروش، در پخت غذا از نمک بیشتری استفاده می کنند.(چون غذای پرنمکتر خوشمزه تر است) به خاطر این کار وزارت بهداشت آمریکا قوانین سفت و سختی را در رابطه با مقدار نمک در غذاهای رستورانها و اغذیه فروشیها اعمال و به طور کامل اجرا کرد که در سفر اخیرم به آمریکا این را مشاهده کردم و واقعا قابل تحسین است.
در کشور ما واقعا وزارت بهداشت چقدر بر تولید ماست، سوسیس کالباس ،نان و سایر اقلام مواد غذایی نظارت دارد؟؟؟؟؟؟ دولت جدید باید هر چه سریعتر کارهای نظارتی خودرا بیشتر کند. بیشتر بیماری ها به خاطر این مسئله است. پیشگیری بهتر از درمان است. (146134)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۷:۰۸
تو همین ترکیه که بواسطه جنگ عراق با ایران جون گرفت هم به چشم خودم دیدم ک تو هتل 5 ستاره مامور اداره بهداشت به یه مورد جزیی از عدم توجه به بهداشت تو رستوران چنان گیر داد که قطعا تا ابد اون متخلف تکرار نمی کنه، آقا هر کشوری که نشه قانون رو دور زد و با پارتی و تلفن این و اون از مجازات تخلف فرار کرد پیشرفت میکنه، تو ایران طرف با تخلف با بی دقتی میزنه تو تصادف چند نفرو میکشه حتی یه روز از رانندگی محروم نمیشه، ابطال گواهینامه که سهله! (146257)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۳:۳۴
داری آمریکا رو با اینجا مقایسه می کنی؟!!!! ما مردم ایران هم چندان به تغذیه خودمون ارزشی قائل نیستیم. اما این که دولت جدید هر چه سریعتر باید نظارت بیشتری بر تولید مواد غذایی داشته باشد، موافقم. (146448)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۴۵
فکر میکنین بعضی از مسئول های این کشور از این غذا ها میخورند یا غذاشون از مزارع خاص و تولیدات خاص تامین میشه تو کشور مو همه با هم برابر و برادرند (146136)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۵۴
مزرعه آستان قدس، مرغ رضوی و... (146352)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۱۷
خیلی جالبه والله. این اقای شهریاری و همکار های عزیزش عوض اینکه به طرح بلامانع بودن ازدواج پدر با فرزند ( دختر) خوانده بپردازد و یا حداقل ساز و کار قانونی و نظارتی و کنترلی برای تولید کنندگان سوسیس و کالباس پیدا کند, از مزدم می خواهد که سوسیس و کالباس مصرف نکنند.!!!! چرا ما اینجوری هستیم؟ راستی یک سوال , ایا ازدواج مادر با پسر خوانده هم آزاد و قانونی شد؟ می گویند مسخره نکن, آخر آیا حقیقتا مسخره نیست؟ ما مردم حق داریم بدانیم در این مملکت چه خبر است؟ وای وای به نظرم از خط قرمز عبور کردم (146170)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۲۳
برای دولتمردان چیزی که اصلا ارزش ندارد جان مردم است !!، فقط در مواقعی که نیاز به حضور گسترده در صحنه به اصطلاح انتخابات باشد دست به دامن مردم میشوند در مواقع دیگر ذره ای برای این مردم ارزش قائل نیستند. . . . . (146176)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۰۰
خواهش می کنم شرکت های متخلف رو معرفی کنید تا از اونها خرید نکنیم (146209)
پریسافرهود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۰۹
چاره کار اینه که بگید مردم نخورند؟؟ همین!! (146219)
مجید ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۲۲
خدایا ماداریم کجامی ریم!!!!؟؟؟؟؟ (146234)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۲۲
آب معدنی رو فراموش نکنید.
خیلی ها برای اینکه مثلا آب الوده تهران رو نخورن رو اوردن به آب معدنی اما بیخبر از اینکه شرکت های آب معدنی برای اینکه اب دوام بیشتر داشته باشه مایعی بهش اضافه میکنند که سرطان زاست.
بد نیست بدونید آب هایی که از ایران به افغانستان صادر شده بود برای نیروهای نظامی آمریکایی همشون برگشت داده شد به خاطر همین موضوع.
اما دریغ از یک خبرگذاری که به موضوع الوده بودن این اب ها بپردازه (146235)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۳۷
بابا راست میگه دیگه, تا استیک و شنیتسل و چلو کباب برگ گوسفندی از قسمت فیله و راسته هست, آخه سوسیس کالباس چیه؟ ای بابا عجب کودن شدم, یادم رفت که ته جیبم شپش قاب میندازه, به نظرم جوگیر شدم. البته برای اطلاع دوستان عزیز کالباسی که قابل خوردن باشه اقلا کیلویی سی هزار تومان است. طبیعی هم هستو وقتی گوشت گوساله کیلویی 34,000 تومان باشد, در این صورت یک کیلو کالباس باید اقلا کیلویی 45,000 تومان باشد. اگر نباشد, یعنی به جای گوشت, توش ...... ریخته اند. این که تعجبی نداره!!!! (146240)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۷:۱۱
این مسئله در دوره ی وزارت بهداشت خانم دستجردی با قاطعیت تمام انکار می شد.
کلن دوران احمدی نژاد دروران سیاه دروغ و فریب بود که امیدواریم تکرار نشود . (146258)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۷:۱۲
دراين وانفساي چنگ ودندان تيز كردن براي حفظ قدرت كي بفكر سلامتي مردمه وووبيچاره بچه هاي ما..ازما كه گذشت...پولدارها هم همه چيز طبيعي براشون فراهمه....سوسيس وكالباس وبرنج وو...الوده براي بدبخت بيچارهها (146262)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۷:۲۶
چطور بعد از چند سال آقای رییس کمیسیون بهداشت مجلس الان یادشون افتاده که چند سال قبل برنج ها آلوده بوده. و بعد از استاندارد انتقاد میکنه ، شما که خودت اطلاع داشتی اگه از دولت نمیترسیدی یا باهاش سری نداشتی چطور اون موقع چیزی نگفتی. (146272)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۱۱
بروید سازمان استاندارد را درست کنید وگرنه برنج فاسد و سوسیس بی کیفیت همیشه است مهم وجود نهادی است که بلافاصله متوجه نقص بشود (146370)
گرانی از یه طرف،تهیه خوراک سالم طرف دیگه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۵۰
لطفا نگید چی نخوریم. بگید چی میتونیم بخوریم. ماهی که نه جیوه داره.مرغ نه بابا اینقدر هورمون میزنن که انگار باشگاه های بدنسازی شده این مرغداریها. سبزیجات اوه اوه، کودهای شیمیای غیر استاندارد، سم پاشیها و آبهای آلوده مورد استفاده در آبیاری و اما گوشت قرمز که اگه منجمد نباشه شاید شاید با اطمینان بیشتر بشه مصرف کرد به شرطی که پولشو هم داشته باشی. (146387)
مجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۱:۳۳
بابا ولمون کن.چی بخوریم پس؟ (146408)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۱:۴۴
خدایا این مردم مظلوم چکار کردند که این همه بدبختی به سرشان می اید همه چیز رها کردند فقط دنبال مساءل سیاسی هستند (146414)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۳:۰۰
به قول دکتر کپی " کسی نمیییییی داند" (146437)