به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۱۸۱۰۴۹

دیدار شهردار لندن با همسر نازنین زاغری

دیدار شهردار لندن با همسر نازنین زاغری
گروه بین‌الملل: صادق خان، شهردار لندن با ریچارد رتکلیف همسر نازنین زاغری که برای یازدهمین روز متوالی مقابل سفارت ایران در لندن در حمایت از همسرش دست به اعتصاب غذا زده دیدار کرد.

شهردار لندن برای نشان دادن همبستگی با نازنین زاغری، زندانی امنیتی در ایران با همسر او، ریچارد رتکلیف که در برابر سفارت ایران در لندن اعتصاب کرده است، دیدار کرد. صادق خان در توییتی از همبستگی مردم لندن با این زندانی امنیتی در ایران سخن گفته و افزوده است: «امشب در برابر سفارت ایران به همسر او ریچارد، در یازدهمین روز از اعتصابش پیوستم.» نازنین زاغری از ۲۵ خرداد (پانزدهم ژوئن) روز تولد دخترش در اعتراض به "بازداشت ناعادلانه" خود بار دیگر دست به اعتصاب غذا زده است.

حساب کاربری که در توییتر در مورد وضعیت نازنین زاغری-رتکلیف اطلاع‌رسانی می‌کند، چند روز پیش از لغو ملاقات هفتگی نازنین با دخترش گابریل توسط مقامات ایران خبر داد. به نوشته این حساب کاربری دلیل این لغو اعتصاب غذای نازنین زاغری بوده است. گفته می‌شود که حال نازنین زاغری مساعد نیست. بر اساس اخباری که منابع رسمی هنوز درستی آنها را تأیید یا رد نکرده‌اند، او روز گذشته - سه‌شنبه، چهار تیر - با افت شدید فشار خون، ضعف عمومی، حالت تهوع و سرگیجه به بهداری اوین منتقل شده و به او سرم تزریق شده است.
 
ریچارد رتکلیف، همسر او نیز در لندن، مقابل ساختمان سفارت ایران اعتصاب غذای تر کرده است. این زوج در داخل و بیرون زندان از یازده روز پیش تنها مایعات می‌نوشند. در لندن هم یک روز پیش از دیدار صادق خان با رتکلیف، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا با رتکلیف دیدار کرد. کوربین پس از این دیدار عزم همسر نازنین زاغری برای مقابله با بی‌عدالتی و تلاش برای آزادی او را ستوده بود. نازنین زاغری نوروز سه سال پیش برای دیدار با خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود اما هنگام خروج از فرودگاه امام خمینی، بازداشت شد. مقام‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران گفته‌اند دادگاه او را به اتهام جاسوسی محکوم به حبس کرده اما نازنین زاغری این اتهام را رد می‌کند.