به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۷ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۱۸۱۲۰۴

لایحه دفاعی ۷۵۰ میلیاردی آمریکا تصویب شد

گروه بین‌الملل: نمایندگان سنای آمریکا لایحه بودجه دفاعی ۷۵۰ میلیاردی دولت را تصویب کرد و رای‌گیری درباره یک متمم این لایحه درباره ایران به امروز موکول شده است.
لایحه دفاعی ۷۵۰ میلیاردی آمریکا تصویب شد
به گزارش رویترز، قرار است که امروز جمعه، رای‌گیری درباره متممی انجام شود که رئیس جمهوری آمریکا را ملزم می‌کند در صورت تصمیم برای حمله ایران، از کنگره مجوز بگیرد. براساس برخی گزارش‌ها این متمم احتمالا ۶۰ رای مورد نیاز را از مجلس سنا، که در اختیار جمهوری‌خواهان است، کسب نخواهد کرد. پیشتر دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا، گفته بود که برای حمله نظامی علیه ایران، نیازی به دریافت مجوز از کنگره ندارد.

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه كه از مخالفان برجام است گفت که در تلاش است تا لایحه عدم نیاز به مجوز کنگره برای حمله احتمالی آمریکا به ایران رای بیاورد. كاتن افزود: دموکرات‌ها در تلاش برای بستن دستان نیروهای ما هستند. آن‌ها می‌خواهند که کنگره در مورد نحوه واکنش نیروهای آمریکایی بحث کند در حالی که نیروهای آمریکایی در معرض خطر هستند. این اصلاحیه آنچنان مبهم است که هر معنایی می‌توان از آن برداشت کرد، ارتش ما برای مقابله با ایران نیاز به قاطعیت و حمایت دارد.»