به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۱۸۱۶۱
رقم‌های میلیاردی تایید شد

افشای‌رقم‌قراردادهاي‌سپاهان توسط‌کاپیتان

گروه ورزشی: تازه‌ترین صحبت‌های محرم نویدکیا کایپتان تیم فوتبال سپاهان پرداخت مبالغ کلان و میلیاردی این باشگاه در فصل نقل و انتقالات را تایید می‌کند. هرچند حالا دوازده هفته از لیگ برتر سپری شده و مدیرعامل این باشگاه هم تغییر کرده است. با این حال صحبت‌هایی که کاپیتان صحبت مطرح کرده نشان می‌دهد به برخی از بازیکنان سپاهان رقم‌های میلیاردی پرداخت شده و انتقاداتی که در این مورد مطرح می‌شد به واقعیت نزدیک بوده است.
افشای‌رقم‌قراردادهاي‌سپاهان توسط‌کاپیتان
پیش از شروع لیگ سیزدهم و زمانی که اعلام شد سقف قراردادهای بازیکنان برداشته شده است، "ریخت و پاش در فوتبال" به یکی از کلیدی‌ترین کلماتی تبدیل شد که اثر آن در مصاحبه مدیران عامل و کارشناسان فوتبال در فصل نقل و انتقالات دیده می‌شد. روزی نبود که مدیران باشگاه‌ها مصاحبه‌ای در نکوهش و یا رد پرداخت مبالغ زیاد به بازیکنان فوتبال در رسانه‌ها نداشته باشند.

صحبت از ریخت و پاش در فوتبال در مقطعی متوجه باشگاه سپاهان بود؛ در آن زمان محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتقادهای زیادی را نسبت به پیشنهاد بالای "یک باشگاه صنعتی" به بازیکنان فوتبال مطرح کرد. انتقادهایی که البته مشخصا سپاهان را هدف گرفته بود و علیرضا رحیمی مدیرعامل این باشگاه اصفهانی را مجبور می‌کرد برای خنثی سازی این فضا هفته‌ای چند مصاحبه با مطبوعات و رسانه‌های خبری داشته باشد.

رحیمی در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود "من اگر ۱۰۰ میلیارد تومان هم پول داشتم چنین هزینه‌هایی در فوتبال نمی‌کردم، پول بی رویه به بازیکن دادن خیانت به فوتبال است". وی که شلوغ‌ترین روزهای کاری‌اش را در فصل نقل و انتقالات پشت سر‌ می‌گذاشت مدام منکر پرداخت‌های کلان و ریخت و پاش در فوتبال می‌شد. رحیمی همان موقع اعلام کرد که "بالاترین پولی که این فصل در باشگاه سپاهان پرداخت شده یک میلیارد و 400 میلیون تومان به هادی عقیلی بوده است".

هرچند حالا رحیمی چند هفته‌ای هست که از سمت خود کنار رفته و مدیرعامل جدید در باشگاه سپاهان کارش را آغاز کرده است، با این حال صحبت‌های محرم نویدکیا کاپیتان این تیم با روزنامه گل کدهای تازه‌ای را از پرداخت مبالغ کلان در باشگاه سپاهان در اختیار قرار می‌دهد. نویدکیا که همواره از او به عنوان یکی از صادق‌ترین بازیکنان فوتبال ایران یاد می‌شود، در تازه‌ترین مصاحبه‌اش اعلام کرده است "تمام قرارداد یک میلیارد و یکصد میلیون تومانی‌اش را به باشگاه سپاهان می‌بخشد و قراردادش را فسخ می‌کند".

نویدکیا البته در بخش دیگری از صحبت‌هایش خواسته یا ناخواسته از مسائلی پرده برداشته است که تمام ادعاهای رحیمی در فصل نقل و انتقالات را رد می‌کند. کاپیتان سپاهان اعلام کرده است: "قرارداد من با سپاهان سنگین بود ولی به سقف باشگاه نرسیده بود". اینکه حتی پرداخت یک میلیارد تومان به یک بازیکن سقف باشگاه محسوب نمی‌شود، این سئوال پیش می‌آید که مگر سقف پرداخت‌های سپاهان چه میزان تعیین شده؟

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که نویدکیا در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: "من نه امسال و نه هیچ سالی گران‌ترین بازیکن سپاهان نبودم و همیشه جزو نفرات سوم و چهارم بودم. این فصل هم فکر کنم جزو نفرات ششم یا هفتم بودم"! به این ترتیب وقتی باشگاه سپاهان به یک بازیکنی که از نظر میزان و مبلغ قرارداد جزو نفرات هفتم محسوب می‌شود و این نفر هفتم و البته مصدوم یک میلیارد و یکصد میلیون تومان دریافت می‌کند، باید این سئوال را از باشگاه سپاهان و دست اندرکاران این باشگاه پرسید که پس قرارداد گران‌ترین بازیکن این تیم چه قدر است؟
مرجع : مهر

مدیشکا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۰۰
پولهای ی زبان را خرج فوتبالی می کنند که هیچ بازدهی ندارد در حالی که 50 درصد مردم زیرخط فقر زندگی می کنند ! (146691)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۴۵
سپاهان اگه می خواست ریخت و پاش کنه خلعتبری را می گرفت؛ دوستان بهاری فکر نکنید ما نفهمیم که حالا بنا به دلایلی طرفداره دو آتیشه پرسپولیس شدید؛خودتونید (146727)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۶:۳۲
اینهایی که به سخن این دوستمون منفی میدن همین هایی هستندکه عمریست عمرشون رو در راه این وزرش فریبا هدر داده اند و همچنان هم تعصب این ناورزشکاران رو می خورند و راضی هم هستند. (146829)
مدیشکا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۰:۴۲
آره دوست عزیز...
حق این ملتی که منفی دادند اینه که بازیکنان آماتورش قراردادهای میلیاردی منعقد کنند و خودشان با انواع تبعیض ها و مشکلات زنده گی کنند !!! (147024)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۳:۰۳
دقیقا. حقشونه. فوتبالستها هم خوب از این خواب غفلت و ناآگاهی مردم دارن میلیاردر میشن. (147112)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۲۶
ای کاش کسی بود که توانایی این را داشت که این فوتبال را تعطیل کند. (146711)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۲۸
الان ميفهمم سردار راست ميگفت سپاهان خيلي کثيف کار ميکنه (146712)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۵۴
آخه بدبخت اگه بفهمی سردار جونت چه پول هایی خرج کرده که کرک و پرت می ریزه (146734)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۵۸
چرا شما که اینقدر نگران فقرا هستید از قرارداد های پرسپولیسی ها و خلعتبری چیزی نمی نویسید. ما هم باور کردیم که هدایتی عاشق چشم و ابروی رویانیان است (146742)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۰۱
فکر میکنی خود این سردار قراردادهاش میلیاردی نیست؟؟؟؟؟ همه شون میدونن که اگه میلیاردی خرج نکنن همینقدم نمیتونن نتیجه بگیرن (146746)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۱۵
برای آقای دکتر عارف، مردی که به راستی و صداقت قبولش دارم، متاسفم که سایت منسوب به او تبدیل به سایت تبلیغی پرسپولیس شده است. (146957)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۰:۱۷
سردار راست می‌گفت؟؟!!! در عجبم از کسی که خار را در چشم دیگران می‌بیند ولی شاخه درخت را در چشم خود نمی‌بیند! (146999)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۳:۲۶
ایول ...
به عنوان یه پرسپولیسی آرزوی رفتن سردارها و شیرینی ها و ... رو دارم

والله نمیدونم پرسپولیس و هواداراش چی شدن
اینقدر بی ... ! (147117)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۵۶
نویسنده این عدد را از کجا آورده؟ نویدکیا تو مصاحبش اصلا از رقم صحبتی نکرده!
بهارنیوز اصول حرفه ای را حفظ کن.
ضمنا خوانندگان محترم در اظهار نظرهاشون دقت بیشتری کنند چون اگر بنا به کثیف کاری باشه مشخصه که بنیان کثیف کاری در فوتبال کجا گذاشته شده (146736)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۵۷
به جای این فوتبال لعنتی، بودجه تحقیقاتی زیادی در اختیار نخبگان قرار بدین، بیمارستانها رو تجهیز کنین در شهرستانها، جاده ها رو امن کنین، وام به اقشار کم در آمد بدین، کارخونه تاسیس کنین، امنیت تو خیابونها برقرار کنین... (146740)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۰۷:۴۵
دمت گرم آقا ما فوتبال نخواستیم (147193)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۰۳
اگه همه خبرهاتون مثله این خبرتون باشه فقط میشه براتون تاسف خورد. بهتره لوگوی پرسپولیس را با لوگوی بهار عوض کنید. (146749)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۰۵
بهار پرسپولیسی خجالت خجالت (146752)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۰۸
اگر فقط قراداد 2 نفر از این بازیکن های بی خاصیت را بین کارگران همان کارخانه بعنوان پاداش پخش می کردند بازدهی بیشتری داشت.

موندم این بازیکنای فوتبال چه گلی به سر ما زدند که باید قراردادهای میلیاردی داشته باشند؟ (146756)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۲۰
واقعا راست میگی. من تعجب میکنم از اونایی که منفی میدن. یعنی اینقدر شکمشون سیره!!!! من که باور نمیکنم. (146875)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۱۰
خخخخخ هر چی بوده کمتر از 4 میلیارده (146759)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۱۵
تو فوتبالی که بازیکناش یه پاسکاری درست و حسابی بلد نیستن بدن حرف از میلیارد زده میشه اونوقت کاظم ساریخانی قهرمان جودو کشورمون که 4 شنبه گذشته فوت کرد کسی که تو مسابقات اوزاکا ژاپن چشم همه رو به خودش خیره کرده بود باید لنگ نون شبش میبود و با مسافر کشی روزگار میگذروند.عدالت علی اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (146768)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۴۵
چرا منفی میدین، حرف حق گفته. (146797)
مش غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۲۳
پس آقای کیروش حق دارد بازیکن لژیونر به تیم ملی دعوت کند این لیگ شایسته تیم ملی نیست (146780)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۶:۴۷
فولا خوزستان بهترین تیم شهرستانی و حتی تیم باشگاهی ایزان بود که بعد از قهرمانیش در لیگ برتر سپاهان شد گل سر سبد وزارت صنایع و همه امکانات و بودجه ها رو از تیم فولاد بگیرن بریزن تو حلقوم سپاهان و یه مقدار هم ذوب آهن. تا جایی که مدیر عامل سپاهان به خودش این اجازه رو داد با همون بودجه ها بازیکنا و مربیای خوب فولاد رو با قاردادهای منجومی وسوسه کنه و جارو کنه برا خودش.
حالا هم که داورا بهش غش میکنن (146843)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۰:۱۵
حضور تیم فولاد در لیگ برتر مرهون سپاهان نوین بوده. ظاهرا یادتون رفته با خرید امتیاز این تیم وارد لیگ برتر شدید. (146996)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۲:۴۱
شما با خرید چه تیمی وارد لیگ برتر شدید؟ (147099)
محمد از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۰۰:۲۶
سپاهان بهترین تیم ایرانی در سیزده سال اخیره. خدا از چشم بد محفوظش بداره. (147146)
رضا.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۰۳:۰۳
در اروپا اگر دستمزدهای انجنانی به فوتبالیست میدن اولا رفاه انقدر بالاست یا باشگاهها خصوصی هستن و از جیب مالک ارتزاق میکنن ثالثا دو تا بازی مثل فوتبال ما انجام بدن ( عاجز از 4 تا پاس سالم پشت هم) تماشاجی حمایت نمیکنه ( عدم خرید بلیط و محصولات) و تیم با سقوط به لیگهای دسته پایین تر دچار ضرر فراوان میشه که طبیعتا مالک متضرر میشه... به دستهای خالی پدرامون فکر کنیم که بعد از یک روز کار پر مشقت شرمنده سفره خالی و شگمهای گرسنه میشن. (147178)