به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۱۸۱۶۸۵
دو خبر از فوتبال زنان؛

زنان آمریکا با شکست انگلیس فینالیست شدند

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال زنان آمریکا توانست با پیروزی دو بر یک بر انگلستان راهی فینال جام جهانی ۲۰۱۹ شود.
 آلکس مورگان گل دوم و پیروزی بخش آمریکا را به ثمر رساند
 آلکس مورگان گل دوم و پیروزی بخش آمریکا را به ثمر رساند
انگلستان در حالی در حسرت رسیدن به فینال باقی ماند که استف هیوتنز، بازیکن این تیم یک پنالتی را در دقایق پایانی از دست داد تا ماده شیرهای انگلستان مقابل تیم منسجم و قدرتمند آمریکا زانو بزنند.
تیم فوتبال زنان آمریکا که بر خلاف تیم ملی مردان این کشور، نتایج بسیار درخشانی از جمله قهرمانی جهان را در سال‌های اخیر کسب کرده با پیروزی امروز روبروی انگلستان دو رکورد جدید هم ثبت کرد: یازدهمین پیروزی پیاپی در جام جهانی و شانزدهمین مسابقه پی در پی بدون شکست. هر سه گل این مسابقه در نیمه نخست به ثمر رسید. ابتدا در دقیقه ۱۰ وینگر پرس برای آمریکا گلزنی کرد اما انگلستان ۹ دقیقه بعد با گل الن وایت نیمه نهایی را به تساوی کشید.پس از آن آلکس مورگان در دقیقه ۳۱ با زدن گل دوم آمریکا را پیش انداخت تا نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد. در نیمه دوم و در دقیقه ۸۱ انگلستان صاحب یک ضربه پنالتی شد اما ضربه استف هیوتنز، کاپیتان ماده شیرها را آلیسا نائر، دروازه بان آمریکا مهار کرد تا بازیکنان برای سومین بار در این مسابقه شادی کنند. آمریکا در دیدار یک چهارم نهایی هم توانسته بود فرانسه، میزبان، را شکست دهد و حالا باید منتظر نتیجه مسابقه تیم‌های هلند و سوئد بماند تا حریف خود در فینال را بشناسد.

جسد فلوریانا اسماعیلی، پیدا شد

 جسد فلوریانا اسماعیلی، فوتبالیست تیم ملی سوئیس پیدا شده است. فلوریانا اسماعیلی چند روز پیش برای شنا به دریاچه کومو ایتالیا رفت و ناپدید شد. این فوتبالیست ۲۴ ساله روز شنبه از روی قایق برای شنا شیرجه زد اما دیگر دیده نشد. مقام‌های امدادی ایتالیا گفته‌اند جسد او در عمق ۲۰۴ متری دریاچه پیدا شده است. نیلس نیلسن، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان سوئیس از مرگ خانم اسماعیلی به شدت ابراز تاسف کرده است. فلوریانا اسماعیلی از سال ۲۰۱۴ در مسابقات بین‌المللی حاضر شد و کاپیتان تیم یانگ بویز برن سوئیس بود. فلوریانا اسماعیلی بارها برای تیم ملی سوئیس بازی کرد. جردان شقیری، فوروارد سوئیسی آلبانیایی‌تبار تیم لیورپول با ادای احترام به فلوریانا اسماعیلی گفته است از شنیدن خبر مرگ او "عمیقا شوکه شده است." بازیکنان تیم ملی فوتبال سوئیس و دبیرکل فیفا نیز در پیام‌هایی از مرگ فلوریانا اسماعیلی ابراز تاسف کرده‌اند.