به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۱۸۱۶۸۷

جیش‌العدل در لیست جدید تروریستی آمریکا

گروه بین‌الملل: وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار یک بیانیه رسمی گروه جیش العدل، ارتش آزادیبخش بلوچستان و سرپرست واحد ۲۰۰ حزب‌الله لبنان را به لیست افراد و سازمان‌های تروریستی خارجی افزود.
جیش‌العدل در لیست جدید تروریستی آمریکا
به گزارش دویچه‌وله، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای بر روی تارنمای خود خبر افزودن حسین علی هزیمه، مسئول اجرایی واحد ۲۰۰ حزب‌الله لبنان و همچنین گروه جیش‌العدل و ارتش آزادیبخش بلوچستان را در ردیف تروریست‌های جهانی ارزیابی کرد. جیش‌العدل گروهی است که پیش از آن با نام جندالله فعالیت می‌کرد و از سوی آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی و ثبت شده بود. حسین علی هزیمه، مسئول اجرایی واحد ۲۰۰ حزب‌الله لبنان نیز از جمله کسانی است که در لیست تروریست‌های جهانی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته‌اند. ارتش آزادیبخش بلوچستان (BLA) نیز در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.

وزارت امور خارجه در بیانیه خود جیش‌العدل و ارتش آزادیبخش بلوچستان را تهدیدی برای امنیت آمریکا و صلح و ثبات جهانی ارزیابی کرده است. بر اساس این بیانیه این گروه‌ها در فعالیت‌های تروریستی متعددی نقش داشته‌اند. در این بیانیه تصریح شده است که همه دارایی‌های این گروه‌ها و همچنین سرپرست واحد ۲۰۰ حزب‌الله در آمریکا مسدود خواهد شد و هرگونه همکاری با آن‌ها ممنوع اعلام شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا درباره حزب‌الله و رهبر واحد ۲۰۰ آن، حسین علی هزیمه در توضیح نوشته است که آمریکا از سال ۱۹۹۷ حزب‌الله لبنان را در شمار سازمان تروریست خارجی (FTO) ثبت کرده است. واحد ۲۰۰ حز‌ب‌الله مسئول گردآوری و تحلیل اطلاعات امنیتی اعلام شده است. در این بیانیه از ارتش آزادیبخش بلوچستان نیز به عنون گروهی جدایی‌طلب یاد شده که بارها دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و همچنین شهروندان پاکستان زده است.

از جمله به عملیات تروریستی ارتش آزادیبخش بلوچستان به مهندسان چینی در بلوچستان پاکستان در اوت سال ۲۰۱۸ و همچنین حمله به کنسولگری چین در کراچی در نوامبر سال گذشته میلادی و حمله خونین و مرگبار به هتلی در گوادر، واقع در بلوچستان پاکستان اشاره شده است. در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که جندالله که از سال ۲۰۱۰ در شمار سازمان‌های تروریستی خارجی ثبت شده در سال ۲۰۱۲ با نام جیش‌العدل فعالیت تروریستی خود را دنبال می‌کند.

در این بیانیه به عملیات تروریستی جیش العدل علیه شهروندان و مرزبانان ایران اشاره شده است. از آن جمله دو عملیات تروریستی این گروه در بیانیه ذکر شده است.این گروه در فوریه سال جاری به اتوبوس سپاه پاسداران حمله کرده بود. همچنین ربودن مرزبانان ایران در اکتبر سال ۲۰۱۸ از جمله اقدامات تروریستی این گروه است که بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا به آن اشاره کرده است.
برچسب ها: تروریستی