به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۱۸۱۹۳

بازارسياه فروش اعضاي بدن براي جادوگري

گروه جامعه: دومين بيمارستان بزرگ سوازيلند در آفريقاي جنوبي به بازار سياهي براي استفاده از اعضاي بدن انسان ها در مراسم و آيين هاي جادوگري تبديل شده است.
بازارسياه فروش اعضاي بدن براي جادوگري
تجارت اعضاي بدن در بيمارستان Raleigh Fitkin در شهر «مانزيني» به عنوان رازي آشکاري توصيف شده که به گفته مدعيان، مردم از کشورهاي مختلف آفريقايي براي خريد استخوان، قلب، مغز و ديگر اعضاي بدن انسان به اين بيمارستان مراجعه مي‌کنند. طبق يک رسم قديمي، پزشکان سنتي يا جادوگران با مخلوط کردن اعضاي پودر شده بدن انسان با اعضاي بدن حيوانات و يا اجزاء مختلف گياهان از اين ترکيبات براي ورد خواندن و اداي مراسم خرافي براي مراجعه کنندگانشان استفاده مي‌کنند. گاهي اوقات به افراد توصيه مي‌شود از ترکيب تهيه شده بخورند يا آن را روي پوست خود بمالند.

اعتقاد به سحر و جادو به طور گسترده در ميان مردم کشورهاي آفريقاي سياه وجود دارد. طبق آمار موسسه گالوپ در سال 2010 ميلادي، نيمي از شرکت‌کنندگان در اين نظرسنجي شخصا به سحر و جادو اعتقاد داشته‌اند. مشکلاتي همچون خشکسالي يا بيماري از علائم اختلال در نظم اجتماعي يا طبيعت هستند و مردم اين منطقه بر اين باورند که وردهاي خوانده شده بر اعضاي بدن انسان مي‌تواند از وقوع آنها جلوگيري کند.

طبق رسوم رايج در اين کشورها، بخش‌هاي مختلف اعضاي بدن انسان براي اهداف مختلف از بدن فرد جدا مي‌شوند. به طور مثال از چشم براي برگرداندن بينايي فرد و از دست‌ها براي کسب موفقيت‌هاي اقتصادي استفاده مي‌شود. هرچند در اين رسم جدا کردن اعضاي بدن افراد زنده با هدف قتل يا قرباني کردن آنها صورت نمي‌گيرد اما به هر حال اين اشخاص برگزيده و بداقبال بر اثر خونريزي شديد و شوک، اغلب جان خود را از دست مي‌دهند.
مرجع : شفاف