کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نرخ تعرفه سیار برای استخراج ارز دیجیتال

مهر , 16 تير 1398 ساعت 12:07

گروه فناوری: معاون وزیر ارتباطات پیشنهادات ارائه شده به کمیسیون اقتصادی دولت در خصوص سازماندهی استخراج ارز دیجیتال در کشور را مطرح کرد و گفت: این پیشنهادات باید در دولت به اجماع برسد.


امیر ناظمی درخصوص آخرین وضعیت ساماندهی مساله ارز دیجیتال در کشور توضیح داد.امیر ناظمی با تاکید بر اینکه استخراج ارز دیجیتال در شرایط فعلی، وضعیت نابسامانی دارد و بزرگترین مشکل آن هم این است که ما نه قبول کرده ایم که استخراج ارز دیجیتال صنعت است و نه آن را رد می کنیم، توضیح داد: این مساله امکان سوءاستفاده را از شرایط موجود فراهم کرده و این بزرگترین معضل است. چرا که برای استخراج ارز دیجیتال در کشور از برقی استفاده می شود که با تعرفه صنعتی و برای تولید خاص صنعتی درنظر گرفته شده است و یا تجهیزاتی مورد استفاده قرار می گیرد که بهره وری درستی نداشته و ضرر ملی محسوب می شود.رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: برای ساماندهی این بخش، پیشنهادمان این است که اگر جایی قصد راه اندازی مزرعه استخراج ارز دیجیتال دارد و می تواند برق خود را تامین کند (برای مثال از سولار سل استفاده کند)، باید بتواند به راحتی و بدون هیچ مشکلی کار خود را آغاز کند. یا اگر قصد تاسیس نیروگاهی برای این منظور وجود دارد، نباید مشکل جدی برای آن به وجود بیاوریم. چرا که این نیروگاه بعد از مدتی به دارایی ملی ما تبدیل خواهد شد و باید از آن استقبال کنیم.

ناظمی با اشاره به اینکه در استخراج ارز دیجیتال موضوع دیگر بحث استفاده از برق در ساعات پیک و غیر پیک مصرف است، ادامه داد: در این زمینه پیشنهاد ما تعرفه گذاری متفاوت برای مصرف برق است. به این معنی که می‌توانیم تعرفه سیار برای استخراج ارز دیجیتال درنظر گرفته و یا اینکه یک بازار برق ثانویه به این موضوع اختصاص دهیم که به صورت جداگانه در یک بازار عرضه و تقاضا، استخراج کنندگان ارز دیجیتال، برق مورد مصرف خود را خریداری کنند.وی گفت: درخصوص موضوع خرید و فروش ارز رمز در کشور، پیشنهاد این است که با ارز دیجیتال مانند ارز خارجی برخورد شود و صرافی‌ها می‌توانند مجوز ارز دیجیتال را دریافت کنند. در مورد اینکه نباید با ارزهای دیجیتال، خرید و فروش انجام شود، نیز تمام دستگاهها موافق هستند. چرا که ما معتقدیم نباید با این گونه ارزها در کشور خرید و فروش صورت گیرد و جایگزین پول ملی شود. همه کشورها نیز با این موضوع مقابله کردند.


کد مطلب: 181930

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/181930/نرخ-تعرفه-سیار-استخراج-ارز-دیجیتال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir