به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۱۸۱۹۸
انتقاد سخنگوی انجمن اسلامی به حواشی حضور روحانی در دانشگاه

هنوز کلیددكترروحانی به دانشگاه‌ها نرسیده

گروه سياسي: حسن روحانی برای اولین بار پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در سالن علامه امینی دانشگاه تهران حضور یافت؛ سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران كه به نحوه برگزاري و فضاي امنيتي شديد حاكم بر اين جلسه سخت انتقاد دارد در مصاحبه‌اي كه در پی می‌آید، حرفهاي قابل تاملي زده است:
هنوز کلیددكترروحانی به دانشگاه‌ها نرسیده
اولین حضور روحانی در دانشگاه تهران برای دانشجویان راضی کننده بود؟
قطعا حضور رییس جمهور پس از چندین سال در دانشگاه تهران اتفاق مبارکی است که امیدواریم ادامه پیدا کند. روی هم رفته حضور ایشان در دانشگاه تهران را مثبت تلقی می کنم هرچند که به روند برنامه انتقاداتی هست. از جمله این که اگرچه آقای روحانی به دانشگاه تهران آمدند، اما برنامه، برنامه ی دانشجویی نبود و دانشجویان کمی در سالن حضور داشتند و انتظار این است که اگر رییس جمهور به دانشگاه تهران می آید، در میان دانشجویان حضور پیدا کنند.

تعداد دانشجویان در سالن به نسبت گنجایش سالن چرا اینقدر پایین بود؟ آیا مشکلی از بابت افزایش تعداد دانشجوها داشتند؟
متاسفانه بیشتر فضای سالن برنامه با افراد غیر دانشجو از جمله کارکنان دانشگاه، نمایندگان ملجس، اطرافیان دولت و اساتید دانشگاه پر شده بود و در نتیجه فضای کمی برای حضور دانشجویان در برنامه وجود داشت و از یک زمانی به بعد، عملا امکان حضور دانشجویان در برنامه وجود نداشت و حتی برخی از دانشجویانی که کارت ورود به برنامه را داشتند، امکان حضور در سالن علامه امینی را نیافتند و در خارج از سالن علامه امینی، تعداد زیادی از دانشجویان خواهان ورود به جلسه بودند که این امکان برای آن ها وجود نداشت.

تا دیروز عصر قرار نبود که نماینده ی تشکل های دانشجویی در برنامه ی امروز سخن بگویند؛ آیا سخنان نماینده ی تشکل ها مطرح شد؟
بله سخنان نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج در برنامه مطرح شد و آقای رییس جمهور سخنان نماینده ی این دو تشکل را شنیدند. البته امیدواریم تا در آینده فضایی مهیا شود تا دانشجویان به طور مستقیم امکان پرسش و پاسخ با رییس‌جمهور را داشته باشند.

گفته شده که فضای دانشگاه برای حضور آقای روحانی کمی بیش از حد امنیتی شده بود؛ آیا می توانید مقایسه‌ای با قبل داشته باشید؟
حقیقتا چون در 4 سال گذشته، رییس دولت دهم به دانشگاه نیامده بود، امکان مقایسه ی این فضا با گذشته چندان وجود ندارد. با این حال فضای دانشگاه شدیدا حالت امنیتی پیدا کرد بود و بعضی برخوردها با دانشجویان متاسفانه در شان دانشجویان نبود.

انتظار انجمن اسلامی (یا دانشجویان حامی روی کار آمدن روحانی) از دولت جدید برای برگزاری جلسات مشابه چیست؟ و آیا تفاوتی در فضای دانشگاه با قبل احساس می‌کنید؟

متاسفانه هنوز فضای دانشگاه با گذشته تغییر چندانی نکرده و کلید آقای روحانی به دانشگاه ها نرسیده است. امیدواریم همان طور که در فضای جامعه شاهد تغییراتی بودیم، اصلاحاتی نیز در فضای دانشگاه شاهد باشیم. با این حال انتظار داریم تا آقای روحانی در جلسات مشابه، در میان دانشجویان حضور پیدا کنند و فضایی مهیا شود تا امکان گفتگوی صمیمی میان دانشجویان و آقای رییس‌جمهور فراهم شود.
مرجع : انصاف نيوز

احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۰:۲۳
بنظر نمیرسد که این کلید برای دانشگاهها و حصر و . . . راهگشا باشد !!! (147232)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۲:۲۳
من فکر کنم به جلیلی رای می دادیم بهتر بود! (147299)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۰:۳۶
به بهزیستی هم نرسیده (147239)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۲:۳۷
ببخشید به کجا رسیده ؟
فعلا که گاو صندوق رانت خواران و نفع برندگان از تحریم را قفل کرده تا همچنان اموال شان محفوظ بماند (147319)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۲۱:۴۲
بعضی جاها شاه کلید میخواهد (147703)