به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ساعت ۰۲:۴۱
کد مطلب : ۱۸۱۹۸۸

زنان آمریکایی برای قهرمانی چقدر پاداش گرفتند؟

گروه ورزشی: هر یک از بازیکنان تیم ملی زنان آمریکا بابت قهرمانی در جام جهانی 250 هزار دلار پاداش گرفتند.
زنان آمریکایی برای قهرمانی چقدر پاداش گرفتند؟
به گزارش "ورزش سه"، مدتی قبل نهاد زنان سازمان ملل متحد UN Women در اعتراض به تفاوت شدید دستمزد فوتبالیست‌ های حرفه‌ای زن و مرد به دستمزد لیونل مسی، ابرستاره آرژانتینی بارسلونا اشاره کرده و می‌ گوید دستمزد مسی تقریبا دو برابر مجموع دستمزد همه فوتبالیست‌ های زنی است که در هفت لیگ بزرگ فوتبال زنان دنیا مشغول بازی هستند.
 
این نهاد سازمان ملل در صفحه فیسبوک خود دستمزد سالانه لیونل مسی را که از دستمزد اصلی، پاداش، قراردادهای تبلیغاتی و دیگر درآمدها تشکیل می‌شود چیزی در حدود 84 میلیون دلار ( حدود یک تریلیارد و 175 میلیارد) اعلام کرده و می ‌گوید این تقریبا دو برابر مجموع درآمد 1693 فوتبالیست زنی است که به صورت حرفه ‌ای در هفت لیگ بزرگ فوتبال زنان دنیا بازی می‌کنند.  حالا و در حالیکه این دوره رقابت های جام جهانی بانوان بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفت و رکورد تعداد تماشاگر و علاقمندان تلویزیونی در آن شکست، به نظر می رسد دورنمای مثبتی از افزایش دستمزد و درآمد بازیکنان وجود داشته باشد.
 
تیم ملی آمریکا ساعتی قبل با غلبه بر هلند موفق شد جام جهانی 2019 را فتح کند اما پاداش بازیکنان تیم قهرمان به شکل قابل توجهی با فوتبال مردان تفاوت دارد.  هر  کدام از بازیکنان تیم ملی آمریکا با کسب این قهرمانی مبلغ 250 هزار دلار (حدود سه میلیارد و پانصد میلیون تومان)  پاداش دریافت خواهند کرد که البته مجموع آن با رقم پاداش 38 میلیون دلاری (حدود 532 میلیارد تومان) تیم ملی فرانسه بعد از فتح جام جهانی 2018 در عرصه مردان تفاوت فاحشی داشته و همین تفاوت فراوان در پرداخت جایزه و دستمزد یکی از موارد مهم اعتراض زنان به نابرابری با فوتبال مردان بوده است.
 
هر یک از بازیکنان تیم ایالت متحده که در لیست اولیه حضور داشتند مبلغ 37 هزار و 500 دلار (525 میلیون تومان) دستمزد گرفتند و همین رقم برای آنهایی که به لیست نهایی نیز راه یافتند در نظر گرفته شد تا قبل از شروع مسابقات، رقم 75 هزار دلار به حساب آنها واریز شود.
 
فیفا به تیم قهرمان 4 میلیون دلار (56 میلیارد تومان) و به تیم نایب قهرمان 2.6 میلیون دلار (حدود 37 میلیارد تومان) پاداش می دهد که این پول همانند عرصه مردان تحویل فدراسیون فوتبال آن کشور می شود و بخش زیادی از آن (چیزی در بین 110 تا 120 هزار دلار) به هر بازیکن تعلق می گیرد و همانطور که گفته شد در مجموع هر بازیکن حدود 250 هزار دلار (حدود سه میلیارد و پانصد میلیون تومان) دستمزد می گیرد.
 
البته نباید فراموش کرد بسیاری از بازیکنانی که عملکرد درخشانی داشته اند می توانند راهی تیم های بزرگ دنیا شده و دستمزدهای خوبی دریافت کنند. باشگاه های اروپایی مانند منچستر سیتی، بارسلونا و بایرن مونیخ در دهه گذشته سرمایه گذاری های قابل توجهی در فوتبال زنان انجام داده اند و قدرت هایی مانند یوونتوس، منچستر یونایتد و رئال مادرید هم در دو سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده اند.
 
اخیرا اسپانسرهای فراوانی برای همکاری با بازیکنان زن ابراز علاقه کرده اند و با توجه به پیشرفت روزافزون فوتبال زنان، جانی اینفانتینو در آخرین کنفرانس خود ابراز امیدواری کرد دوره بعدی در سال 2023، پاداش قهرمانی تا دو برابر افزایش پیدا کند.