به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۱۸۲۵۱۷

مواجهه محمدعلی نجفی و برادر میترا استاد

مواجهه محمدعلی نجفی و برادر میترا استاد
گروه جامعه: جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همسر دوم شهردار پیشین تهران صبح امروز برگزار شد که حاشیه‌های متفاوتی را به دنبال داشت. از جمله حواشی این دادگاه این بود که برای اولین بار نجفی با ریش‌های سفید شده و چهره جدید وارد جلسه دادگاه شد.
گفتگوی محمدعلی نجفی با برادر میترا استاد
هم‌زمان با برگزاری دادگاه پرونده قتل میترا استاد،‌ عکس‌هایی از دادگاه منتشر شده که در این میان عکسی از یک بالشت به چشم می‌آید اما داستان بالش در پرونده قتل میترا استاد چه بود؟ محمدعلی نجفی در دادسرای امور جنایی تهران خطاب به دادستان گفته بود: ساعت ۹:۳۰ به حمام رفتند، موبایل من هم به همراه خودشان بردند تا به کسی زنگ نزنم. ایشان ترسید خودشان را به سمت من پرتاب کردند و چون متاسفانه دست من روی ماشه بود این اتفاق رخ داد.
گفتگوی محمدعلی نجفی با برادر میترا استاد
سرپرست دادسرای امور جنایی هم در خطاب به این موضوع به نجفی گفت: شما قطعا سلاح را از روی ضامن خارج کرده‌اید و بالشت هم با خودتان بردید. این نشان می‌دهد که شما قصد شلیک داشته‌اید.

به جز بالش سفید در دادگاه و پخش تلویزیون از جلسه دادگاه برای عموم مردم در دادگاه کیفری یک استان تهران، پس از پایان جلسه، محمدعلی نجفی دقایقی با مسعود استاد برادر میترا استاد صحبت کرد.
گفتگوی محمدعلی نجفی با برادر میترا استاد
نماینده دادستان در اظهارات خود با اشاره به پیدا شدن دست‌نوشته آقای نجفی در آپارتمانش گفت: «در این دست‌نوشته تأکید شده بود همسر دوم من بارها تهدید کرده بود با مردان اجنبی که شما به آنها حساس هستید همبستر خواهم شد و تا این کار را انجام ندهم دست‌بردار نخواهم بود.» به‌ گفته قاضی شهریاری، نماینده دادستان، محمدعلی نجفی در این دست‌نوشته با اظهار این‌ که همسرش «شروع به تماس گرفتن با مردانی کرده که با آنها سر و سری داشته است»، از «تهدید و توهین‌های زشت» همسرش یاد کرده و نوشته است «از نظر من مهدورالدم بودن وی ثابت شده بود.» نماینده دادستان همچنین افزود که در یادداشتی که از متهم به دست آمده قید شده که «برخی نهادها وارد قضیه شدند و در نتیجه، علی‌رغم میل من، میترا استاد به عقد دائمی با مهریه هنگفت درآمد».
این بخش از سخنان نماینده دادستان، واکنش قاضی دادگاه را در پی داشت که تذکر داد «اعلام برخی مطالب در دادگاه غیرعلنی باید باشد».
قاضی شهریاری در ادامه افزود که محمدعلی نجفی در یادداشت‌هایش به سابقه آشنایی خود با میترا استاد در اردیبهشت ۱۳۹۶ اشاره کرده و نوشته است: «میترا می‌گفت مطلقه و مسلمان است اما مشخص شد که قبل از مسلمان شدن با فردی رابطه داشته. بعد با دیپلماتی آشنا و مسلمان شد. چند بار با افراد مختلف عقد کرده بود. در نهایت با بافتن دروغ‌هایی در تیرماه به عقد موقت من درآمد که خیلی اشتباه کردم.»

واکنش یک فعال سیاسی به جلسه امروز دادگاه

محمدعلی نجفی دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه ام‌آی‌تی، وزیر علوم دولت‌های دهه ۶۰، وزیر آموزش و پرورش دولت هاشمی ‌رفسنجانی، معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت محمد خاتمی، عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان میراث فرهنگی و مشاور اقتصادی دولت روحانی و دوازدهمین شهردار تهران بوده است.
برچسب ها: محمدعلی نجفی