به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۵۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۱۸۲۷۷۵
اگر اروپا با ایران تجارت کند، با تحریم، اتحادیه اروپا را زمین‌گیر (له) خواهیم کرد! 

سناتور معروف،اروپا را بخاطر اینستکس تهدید کرد

گروه بین‌الملل: یك سناتور ارشد جمهوری‌خواهان آمریكا با اشاره به اینستکس تهدید کرد: «اگر اروپا با ایران تجارت کند، با تحریم، اتحادیه اروپا را زمین‌گیر (له) خواهیم کرد!»
سناتور معروف،اروپا را بخاطر اینستکس تهدید کرد
لیندسی گراهام افزود: «به اروپایی‌ها می‌گویم اگر می‌خواهید از ایران جانبداری کنید، راحت باشید، ولی حق استفاده از یک بانک آمریکایی یا مراوده با اقتصاد آمریکا را نخواهید داشت.» گراهام كه یکی از سناتورهای با نفوذ حزب جمهوری‌خواه و از حامیان سرسخت دونالد ترامپ و از مخالفان برجام محسوب می‌شود و همواره مواضعی تند علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده در مورد پیشنهاد گفت‌وگو در صورت لغو تحریم از سوی جمهوری اسلامی گفت:‌ گفت‌وگو خوب است ولی باید تحریم‌ها را نگه داریم. اگر هم ایران بخواهد همین‌طوری غنی‌سازی را بالا ببرد، دیگر هر اقدامی ممکن است در نظر گرفته شود.

سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: در حال حاضر دو عامل جلوی خطر و تهدید ایران را گرفته است: یکی اسرائیل و دیگری پرزیدنت ترامپ. اروپایی‌ها به درد نمی‌خورند، آن‌ها به فکر هراس از ایران نیستند و می‌خواهند فقط از آن پول دربیاورند. ولی وقتی آیت‌الله می‌گوید مرگ بر اسرائیل یا مرگ بر آمریکا، شوخی نمی‌کند. او یک متعصب دینی است و از بمب اتمی می‌خواهد برای حمله به اسرائیل استفاده کند. گراهام افزود: کسانی که هنوز اسم توافق اتمی را می‌آورند، باید بدانند این توافق جلوی حرکت ساخت بمب اتمی ایران را نگرفته بود و فقط آن را کمی به تاخیر انداخت.
 
روز یکشنبه حسن روحانی گفته بود در صورتی که ایالات متحده تحریم ‌ها را بردارد، فشار اقتصادی را پایان دهد و به برجام بازگردد، جمهوری اسلامی آماده مذاکره با آمریکا است. در نخستین واکنش به اظهارات روز یکشنبه حسن روحانی درباره مذاکره احتمالی با ایالات متحده، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، پیشنهادات او را مشابه پیشنهادی دانست که به دولت قبلی آمریکا داده شد و در نهایت به «توافق فاجعه‌بار» برجام منجر شد.
برچسب ها: لیندسی گراهام