به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۱۸۲۸۲
روسیه: زیاد خوش بین نباشید

موضع روسيه و فرانسه در باره مذاكرات ژنو

گروه سياسي: یک مقام روس امروز نسبت به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای با تهران ابراز تردید کرد و گفت: دلیلی وجود ندارد که درباره مذاکرات ژنو بیش از حد خوشبین باشیم البته نتایج بهتر از آن چیزی است که در آلماتی بوده است، اما این به معنای تضمین پیشرفت نیست.
موضع روسيه و فرانسه در باره مذاكرات ژنو
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: فاصله میان مواضعی که توسط تهران و قدرت‌های جهانی اتخاذ شد را می‌توان کیلومترها توصیف کرد، در حالیکه پیشرفتی که حاصل شد را می‌توان نیم متر دانست. سطح اعتماد میان تهران و گروه ۱+۵ بسیار پایین است.

از سوی دیگر یک سخنگوی دولت فرانسه نیز اعلام کرد که درک می‌کند اقدامات اخیر تهران و رفتار آشتی‌جویانه‌ترش در زمینه اتمی یک پنجره فرصت‌ است، ولی تاکید کرد که پاریس اکنون منتظر اقدامات ملموس است و هوشیار باقی خواهد ماند. همزمان وزیر خارجه انگلیس نیز گفت: ايران امتیازاتی را در گفتگوهای ژنو ارائه کرده اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

ويليام هیگ گفت: مهم است که ما فضای مثبت ایجاد شده در مذاکرات ژنو را حفظ کنیم ولی در عین حال نباید فراموش کنیم که برنامه هسته‌ای ايران همچنان رو به توسعه است. وزیر خارجه انگلیس افزود: ما امروز در موضعی نيستيم که تغييری در تحريم‌ها بدهيم زيرا هرگونه تغييری در وضعيت تحريم‌ها تنها بعد از اقدام عملی ايران خواهد بود.