به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۱۸۳۵۶

چهار گونی چک وصول نشده در قشـم!

گروه جامعه: مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در شوراي اداري اين شهرستان، موضوعاتي را بيان کرد که خود او اصطلاح سوء جريان‌ها را براي اين موارد، مناسب دانست.
به گزارش ايرنا، شهريار مشيري با شرم آور خواندن سوء جريان‌هاي فراوان در اين منطقه اين جريان‌ها راغارت اموال ملت و دولت دانست وگفت: اگرمي‌دانستم که اوضاع سازمان منطقه آزاد قشم چنين است، هرگز اين مسئوليت را نمي‌پذيرفتم. وي با اشاره به انبوه سازاني که در اين منطقه بدون کنترل نظام مهندسي و رعايت موازين فني شروع به ساخت مجتمع‌هاي عظيم کرده‌اند، افزود: اين افراد نه تنها يک ريال بابت پروانه شهرداري پرداخت نکرده‌اند بلکه زمين را نيز رايگان در اختيار گرفته‌اند. متاسفانه بسياري از کساني که در قشم به عنوان سرمايه گذار وارد ساخت وسازها شدند در واقع دلال بودند و مصداق عيني تروريست اقتصادي هستند. مشيري گلايه کرد که متاسفانه دستگاه هاي نظارتي در اين مدت در قشم کاري انجام ندادند و حقوق مردم قشم، استان هرمزگان و ايران در اين ميان پايمال شد.
اين مقام به آنچه ساير فسادهاي اقتصادي در قشم ناميد، اشاره کرد و به نحوه اخذ تسهيلات کلان از بانک هاي منطقه آزاد قشم پرداخت و گفت: افرادي با گرفتن موافقت اصولي و برگ مبايعه نامه مبادرت به اخذ تسهيلات کلان کرده اند و تاکنون افزون بر چهار گوني چک وصول نشده در اين ارتباط کشف شده است. رييس هيات مديره سازمان منطقه آزاد قشم به يک سناريو و صحنه سازي براي اخذ تسهيلات ميلياردي از بانک هاي منطقه آزاد قشم اشاره کرد و گفت: فردي براي خريدن شش فروند کشتي با يک بانک وارد مذاکره شدو با برگزاري مانور کشتي ها در دريا و قبولاندن تصويب گرفتن وام به کارشناس بانک، افزون بر ۵۰ميليون دلار تسهيلات گرفت ولي بعد ادعا کرد که کشتي ها دزديده شده است. مشيري گفت:کشتي مگر دوچرخه است که به اين راحتي دزديده شود؟کارخانه هاي سازنده کشتي، سريال کشتي ها را دارند و درصورت سرقت يک کشتي،سريال آن اعلام مي شود، ولي هيچگونه گزارشي از سرقت اين شش فروند کشتي وجود ندارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح وضعيت بودجه‌اي سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت و گفت: درحال حاضر در صندوق اين سازمان که يک هزار و ۲۰۰نفر پرسنل دارد، يک ريال پول موجود نيست، در حالي که هزينه ماهانه اين سازمان افزون بر ۲۰۰ميليارد ريال بوده است. به گفته وي درحالي که سالانه ميلياردها تومان زمين در اين منطقه فروخته مي شده است، در گذشته عوامل سازمان مانند عقاب بر بالاي سر روستايي بدبخت فرود مي آمدند که چرا دواتاق در کنار خانه اش براي دامادش، خارج از ضوابط ساخته است.

محمد ايماني قشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۸:۰۴
مدير عامل جديد فردي شجاع وصادقه مدير قبل چون ميدونست هيچ وقت ديگه به چنين پست هايي بر نميگرده تا تونست دست زمينهاي قشم بين خودشون تقسيم كرد به پايين ترين قيمت خدا نبخشتش (148920)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۸:۰۸
از این مجمل بخوان حدیث مفصل را!!! و اینکه چه شده یک مسئول دولتی اینگونه گوشه ای از مسائل پشت پرده را رو کرده بماند!!! واین واقعیت که مسئله ای بنام ضوابط,مدیریت مسئولانه,اجرای مقررات و......کاملا تعریفی و کلامی هستندو نه واقعی و اجرائی و عمیقا باعث تاسف است (148921)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۸:۴۰
هرچه از سوگلی های دولت قبل می شنویم ، اختلاس هست و سواستفاده و حیف و میل بیت المال.
اینم از پاک ترین دولت تاریخ!!!!!!!!! (148926)
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۸:۴۶
آقای اسفندیار حیدری پور مدیرعامل قبلی منطقه آزاد قشم و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان تو دانشگاه آزاد نجف آباد فوق لیسانس گرفته همین پارسالم فارق التحصیل شد.این جور که شنیدم ایشون خواهر زاده سعید مرتضوی معروف هستند. (148929)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۰:۰۰
در سایر مناطق ازاد هم وضع به همین ترتیب هست
در منطقه ازاد اروند بعد از گذشت 3 سال از تعویض مدیر عامل منصوب به جریان انحرافی کماکان این سازمان چوب مدیریت های و معاونت های ضعیف منصوب شده در ان زمان و عدم برنامه ریزی و تهیه طرح های کلان را میخوره و جالب اینجاست که این مدیران با لابی به هزار جا وهزاران نفر در پی اابقا خودشون هستند (148974)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۰:۱۰
راستی عادت کردیم به این فسادا.!!!!!حالا اینا چند میلیارد(منظورم دلاره نه ریال) به جیب زدن.؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (148980)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۱:۴۸
هردم ازین باغ بری میرسد تازه تراز تازه تری میرسد (149027)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۰۷:۵۷
در منطقه ازاد اروند با روی کار اومدن اقای احمدی نژاد دو تا اتفاق مهم افتاد
1- داماد اقای هاشمی ثمره با 25 سال سن و بدون هیچ تجربه ای و لابی به عنوان معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد و تمام دوستان نزدیک ایشون با مدارک غیر مرتبط تماما به عنوان مدیر انتخاب شدند که نتیجه اون تا الان عدم جذب سرمایه گذار میباشد
2-با انتخاب اقای ع پ به عنوان مدیر عامل در سال 89 در حوزه عمران معاونت و مدیریت ها بدون تجربه مستقر شدند که نتیجه اون روی زمین ماندن بالغ بر 100 میلیارد پروژه هست که به این راحتی قابل جبران نیست (149136)