به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۱۸۳۶۰۹

احتمال نامزدی احمدی نژاد در انتخابات مجلس؟

احتمال نامزدی احمدی نژاد در انتخابات مجلس؟
گروه سیاسی: به گزارش ایسنا، یدالله طاهرنژاد با بیان اینکه من فعالیت ملموسی را به عنوان جریان سوم در عرصه سیاسی ندیده‌ام، اظهار کرد: با این حال معتقدم طیف سیاسی منتسب به احمدی‌نژاد ظرفیتی را دارد که جریان سومی را ایجاد کند چون سرمایه اجتماعی به تدریج شکل گرفته و به تدریج هم زائل می شود و همچنان برای احمدی‌نژاد سرمایه اجتماعی قابل تصور هست و این سرمایه اجتماعی در حدی است که می‌تواند در انتخابات ظهور و بروز داشته باشد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که این جریان با چه گفتمانی وارد انتخابات می‌شود؟ ادامه داد: سابقه نشان داده که رفتار این جریان خیلی قابل پیش‌بینی نیست، اما آنها می‌توانند از مسائلی که به مذاق جامعه خوش می آید و مخاطب جذب می‌کند مثل مبارزه با فساد و رانت استفاده کنند. اگر امروز زمان انتخابات باشد، این جریان می‌تواند حضور نسبتا ملموسی داشته باشد و ممکن است بتواند تعداد کرسی‌های مجلس را بدست آورد، اما این مسائل به فضای زمان انتخابات و معادلات سیاسی تا آن زمان بستگی دارد.

این فعال سیاسی درباره احتمال کاندیدا شدن احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعید می‌دانم خود احمدی‌نژاد نامزد انتخابات شود، اما رهبری جریان منتسب به خود را بر عهده خواهد داشت و خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده می کند و اگر بتواند در انتخابات مجلس نقش‌آفرینی قابل دفاعی کند، این زمینه برای او فراهم می شود تا در انتخابات ۱۴۰۰، مصمم تر و با انگیزه بیشتری شرکت کند.

طاهرنژاد همچنین درباره نوع واکنش شورای نگهبان به جریان منتسب به احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: شناخت افراد منتسب به احمدی‌نژاد برای شورای نگهبان ساده نیست، چون این جریان تشکیلاتی عمل نمی کند؛ برای همین می تواند از چهره‌های گمنام خود حمایت کرده و آنها را بالا بیاورد. با فرض اینکه آنها هم شناخته شوند، شورای نگهبان هنوز واکنشی نشان نداده که آنها را ردصلاحیت می‌کند.