به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۱۸۳۶۲۵

افزایش دما در همه استان‌های ایران در تیر ۹۸

گروه جامعه: رئیس مرکز ملی خشکسالی از افزایش ۱.۷ درجه‌ای دمای کشور در تیرماه ۹۸ خبر داد و گفت: در اولین ماه تابستان ۹۸ همه استان‌ها نسبت به بلندمدت افزایش دما داشتند.
افزایش دما در همه استان‌های ایران در تیر ۹۸
صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، به وضعیت دمایی کشور در تیر ماه ۹۸ اشاره و اظهارکرد: متوسط دمای کشور در ماه گذشته، ۳۰.۷ درجه سلسیوس بود و از آنجا که میانگین دمای بلندمدت تیر در کشور ۲۹.۱ درجه سلسیوس است، تیر امسال نسبت به بلندمدت ۱.۷ درجه سلسیوس افزایش دما داشت. 
 
وی با تأکید بر اینکه در تیرماه ۹۸ همه استان‌ها افزایش دما را نسبت به متوسط بلندمدت خود تجربه کردند،گفت: در ماه گذشته بیشترین افزایش دما در استان‌های چهارمحال بختیاری و سمنان با ۲.۹ درجه سلسیوس همچنین در اصفهان با ۲.۷ درجه سلسیوس بود.
رئیس مرکز ملی خشکسالی ادامه داد: در تیرماه ۹۸ استان‌های بوشهر و گلستان کمترین افزایش دما را نسبت به بلندمدت تیرماه خود داشتند که در استان بوشهر در حدود ۰.۵ درجه و در گلستان حدود ۰.۷ درجه بود.

ضیائیان در ادامه با اشاره به اینکه در تیرماه ۹۸ متوسط دمای استان تهران ۲۸.۶ درجه سلسیوس ثبت شد، گفت: از آنجا که متوسط بلندمدت دمای تهران ۲۶.۸ درجه سلسیوس است، در تیر ماه امسال شاهد اختلاف دمای ۱.۷ درجه‌ای دما در تهران بودیم. 

وضعیت نرمال بارش ایران در تیر ۹۸ 
رئیس مرکز ملی خشکسالی همچنین به اشاره به میزان بارش کشور در تیرماه ۹۸ گفت: در ماه گذشته مجموع بارش کشور ۳.۴ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش بلندمدت کشور در تیرماه ۳.۶ میلی‌متر است بنابراین نسبت به دوره مشابه بلندمدت بارش کشور وضعیت نرمالی داشته اما با توجه به اینکه در تیرماه سال گذشته میزان بارش در حد ۰.۶  میلی‌متر بود، امسال اختلاف قابل توجهی نسبت به سال قبل در وضعیت بارش داشتیم و بارش تیر امسال نسبت به سال قبل بیشتر بود. 
وی با اشاره به وضعیت بارشی استان تهران در ماه گذشته گفت: در تیرماه ۹۸ تهران ۰.۳ میلی‌متر بارش دریافت کرد و با توجه به اینکه بارش بلندمدت تهران در تیرماه ۶.۴ میلی‌متر است امسال میزان بارش بسیار کمتر از حد بلند مدت بوده است.
رئیس مرکز ملی خشکسالی در پایان گفت: بیشترین میزان بارش تیرماه ۹۸ در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به ترتیب با ۸۴، ۶۴ و ۲۶ میلی‌متر بود.
 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: آب و هوا