به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۱۸۴۱۵
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

توافق دولت و مجلس؛ حذف یارانه ثروتمندان

گروه اقتصادي: رئیس کل بانک مرکزی از توافق دولت و مجلس برای حذف یارانه ثروتمندان تا پایان سال خبر داد و گفت: صادقانه سخن گفتن و شفاف سازی از مسائل و مشکلات کشور بزرگترین مزیت و امتیاز دولت تدبیر و امید است.
توافق دولت و مجلس؛ حذف یارانه ثروتمندان
ولی الله سیف عنوان کرد: بودجه سال 1393 در حال شکل گیری است که در اولین قدم، بودجه سال 92 ترمیم و از 210 هزار میلیارد تومان به 157 هزار میلیارد تومان کاهش یافت. سیف از توافق مجلس و دولت تا پایان سال جاری برای حذف یارانه بعضی از دهک های ثروتمند و مرفه جامعه خبر داد و گفت: مردم ایران نیز پذیرش این امر را به خوبی درک کرده اند و زمینه اجنماعی این اقدام فراهم شده است. وی اظهار داشت: شعار اقتصاد بدون نفت در کشور به مرحله عملی رسیده و در حال حاضر واردات و صادرات کشور بدون اتکا به فروش نفت در حال انجام است که این اتفاق یک قدم اساسی و مهم در اقتصاد و تولید کشور است. رئیس کل بانک مرکزی، صادقانه سخن گفتن و شفاف سازی از مسائل و مشکلات کشور را بزرگترین مزیت و امتیاز دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: برای احیا اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی مردم باید به بخش تولید و صادارات کشور توجه و اهمیت بیشتری داشت.

۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۴:۰۰
اگر یارانه ثروتمندها حذف بشه گداپروری تو ایران زیاد میشه (149352)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۴:۲۰
کاملا درسته، به خدا من خودم جزو این سه دهک هستم و حذف این دهک ها را درست میدونم، اخه کسانیکه برا سه ماشین بنزین با قیمتی کنتر از آب می سوزانند باید یارانه سوخت بگیرند؟ میانگین قیمت بنزین 550 تومان ولی آبمعدنی هزار تومان است، در ترکیه بنزین لیتری هفت هزار تومان است ( 4.5 لیره ) تا کی باید با احساسات حرف بزنیم (149370)
فرزدق شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۸:۲۰
1- حذف یارانه بخشی از مردم ، اعتماد عمومی به دولت را کم می کند. چون از اول قرار بود به همه یارانه پرداخت شود.
2- محل تامین یارانه ، منابعی است که متعلق به همه ایرانیان است.
3- مسلما کمک به مستمندان و محرومان کار پسندیده ای است اما کار نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی است نه از محل یارانه ها. (149519)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۷:۲۲
مهم اینه که مصادیق واقعی ثروتمند را درست تشخیص دهند. تصور من این است که باز هم کلاه گشادی سر حقوق بگیران خواهد رفت و مشاغل آزاد پردرآمدی که حتی مالیات هم نمی دهند جان سالم بدر خواهند برد. (149475)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۴:۰۶
یارانه نقدی با افزایش تورم و گران شدن اب و برق و گاز و نان و .....باید افزایش داده شود نه اینکه کمتر و یا حذف شود (149357)
مجید ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۴:۱۶
خودنماینده ها که توافق کردن اصلا چراازاول یارانه گرفتن؟مگه وضعشون بده؟! (149363)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۴:۲۱
حالا ملاک ثروتمندی چیست؟ مگر ما چند نفر ثروتمند داریم؟ (149371)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۷:۲۲
تمام کسانی که خودروهای سواری گرانتر از 60 میلیون به نامشان هست .
تمام کسانی که بیش از 300 متر آپارتمان بنامشان است .
تمام کسانی که سفرهای تفریحی به اروپا و دبی می روند .
و خیلی ها دیگر که 45000تومان صد در صد برایشان پول نیست بلکه شکلات است. (149476)
آگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۴:۵۱
یارانه حق مردم است نه 45هزاربلکه ماهی یک میلیون تومان .این مملکت کم ثروت نداره اماخوب توزیع نشده .بابک زنجانی بایدهزاران میلیاردپول داشته باشد-3000میلیاردپول این مملکت بایدبربادبره -فلان کس اسب و...داشته باشد-مدعی عدالت 16میلیاردببره انوقت همسایه مابرای خرید2تانان سنگک پول نداره .
جلوی دزدیهارابگیریند به همه ایرانیهای داخل وخارج 20برابراین مبلغ حقوق(نه یارانه) می رسد.
ولی میدانم امکان نداره چون ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (149389)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۵:۴۴
هر ایرانی از یارانه ها 1 سهم دارد و جدا کردن فقرا از ثروتمندان اولا بطور کاملا دقیق ممکن نیست و حتما به عده ای ظلم خواهد شد ثانیا خودش باعث ایجاد دو طبقه فقیر وثروتمند میشود و این یعنی "شکاف طبفاتی" (149419)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۵:۵۳
من با نظر دوستمون موافقم.اصلا ملاک ثروت و فقر چیه؟آیا کارمندی که با 500 تومان حقوق در مرکز یا شمال تهران زندگی میکند میوه را باهمان قیمتی میخرد که در شهرستانها میفروشند؟آیا هزینه های زندگی یکنفر در تهران یا شهرهای بزرگی مثل اصفهان با شهرستانهای کوچک یا روستاها یکیست؟ (149425)
مطلع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۶:۵۳
چون همه مسئولین جزء سه دهک بالا هستند با حذف یارانه سه دهک مخالفند و نمیگذارند کار پیش برود. (149451)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۷:۰۰
بازی حذف ویاپرداخت به نظرتلاشی درجهت تفرقه بین اقشار اجتماعی است.دست زدن به نحوه
پرداخت یارانه ها موجب اضمحلال بیشتر طبقه متوسط واغاز جریانی باعنوان فقیر نمایی وشروع جریان افشاگری های یارانه ای خواهدشد.بجای این کارهای بیفایده به رفع معضل دوازده میلیون بیکاری/ده میلیون معتادوهشت میلیون انواع مریضی بیندیشید.این سه اواربزودی فروخواهند ریخت وکسی یارای مقاومت نخواهد داشت (149458)
اسد
United States
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۷:۰۰
ای کاش هیچوقت یارانه بوجود نمیامد و دولت کاری انجتام میداد که مردم فقیر نمیشدند دست به گدایی دولت نمیزدند (149459)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۷:۵۳
حذف کل یارانه ها به نفع کشوره . این روش اختراع پروفسور برادر محمود احمد نژاده
روش یکسان سازی قیمت ها در همه دنیا اجرا میشه نه انطوری . برای حمایت از اقشار کم درآمد تولید و کاهش بیکاری کشوره نه پول کدایی دادن (149500)
بیکاران روز کار
United States
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۱:۳۲
فقط یارانه بابک زنجانی را قعط نکنید که ما بیکاران نارحت می شویم بقیه مردم مشکل ندارن (149619)
فرهاد( کارشناس ارشد اقتصاد)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۲:۰۹
هموطنان گرامی من برای چندمین بار میگم پرداخت یارانه در هیج جایی دنیا به این شکل نیست.پرداخت نقدی نتیجه ایی جز گدا پروری نداره عزیزان یارانه باید از اساس قطع شود سپس به پیرمردایی که بازنشته جایی نیستن و کمیته امداد رسیدگی شود.بگذارید پول وارد تولید شود بیکاری جوانان حل شود .ازدواج تسهیل شود. من فکر نمیکنم درک این موضوع برای هموطنان با فرهنگ ما خیلی سخت باشه . اینده نگر باید بود افقهای دور را باید دید نه فقط جلوی پای خودمونو ببینیم.ثروتمند همه جای دنیا هست کاریشم نمیشه کرد بهر حال کسایی هستن .دکتر متخصص هستن نباید انتظار داشته باشیم سطح زندگیش مثل من و شما باشه عدالت به معنای تساوی نیست (149639)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۳:۴۴
حالا مجلس و دولت در این مورد توافق هم نکنند مشکلی به وجود نمی اید (149688)