به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۱۸۴۲۲۳

در مناظره دوم نامزدهای دموکرات‌ چه گذشت؟

گروه بین‌الملل: در دومین مناظره دموکرات ها جو بایدن معاون ریاست جمهوری سابق آمریکا هدف انتقاد سایر نامزدها قرار گرفت.
در مناظره دوم نامزدهای دموکرات‌ چه گذشت؟
به گزارش ایسنا، جو بایدن که پیشتاز میدان پرجمعیت نامزدهای حزب دموکرات است، چهارشنبه شب در کنار ۹ امید دیگر کسب نامزدی نهایی این حزب برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری روی صحنه رفت. این مناظره شاهد مجادله‌های گاه تند و تیز نامزدها در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و مسائل مرزی بود. سناتور کامالا هریس از کالیفرنیا بار دیگر مثل مناظره قبلی در ماه ژوئن به سابقه بایدن در مورد مسائل نژادی حمله کرد.
اما او خود به خاطر عملکردش به عنوان دادستان سابق کالیفرنیا علیه مجرمان مواد مخدر مورد انتقاد قرار گرفت. تولسی گبرد نماینده کنگره از هاوایی گفت: “او (خانم هریس) بیش از ۱۵۰۰ نفر را در ارتباط با جرایم ماریجوانا راهی زندان کرد، بعد وقتی از او پرسیدند آیا هرگز ماریجوانا کشیده خندید.”

در مناظره چهارشنبه شب همچنین کوری بوکر سناتور نیوجرسی، جولیان کاسترو شهردار سابق سن آنتونیو، کرستن جیلیبرند سناتور نیویورک، مایکل بنت سناتور اهل کلورادو، جی اینسلی فرماندار واشنگتن، بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک و اندرو یانگ مدیر فناوری سابق شرکت داشتند. با توجه به حمله شدید خانم هریس به جو بایدن در مناظره اول همه نگاه‌ها به این دو بود. در ابتدای برنامه، زمانی که کاندیداها پیش از قرائت بیانیه خود معرفی می‌شدند، بایدن خطاب به خانم هریس گفت: “جوان به من سخت نگیر.” از بایدن انتقاد شده بود که در مناظره اول در فلوریدا آماده به نظر نمی‌رسید اما این بار او در واکنش نشان دادن به حملات چابک‌تر عمل کرد.

برنده این فرآیند ماه ژوئیه آینده در گردهمایی ملی حزب دموکرات معرفی خواهد شد. انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شود. در مناظره چهارشنبه شب نامزدها در مورد مراقبت‌های بهداشتی به خصوص موضوع ارائه بیمه همگانی که سناتور برنی سندرز مطرح کرده بحث کردند. بایدن استدلال کرد که تعمیم “قانون مراقبت های ارزان” (به اصطلاح اوباماکر) که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما وضع شده بود بهترین راه حل مشکلات در سیستم بهداشتی این کشور است. خانم هریس در پاسخ گفت که او سیستم موجود “مدیکر” (بیمه بازنشستگان) را همگانی خواهد کرد.

نامزدها همچنین در مورد سیاست مهاجرت بحث کردند که شاهد مجادله بایدن با کاسترو بر سر این موضوع بود که باید عبور غیرقانونی از مرز را جرم محسوب کرد یا نه. بایدن گفت چنین اقدامی (غیرمجرمانه بودن عبور بدون مجوز از مرز) برای سایر کسانی که می‌خواهند به آمریکا مهاجرت کنند اما باید در صف بایستند غیرمنصفانه است. در مناظره سه شنبه شب هم سناتورها برنی سندرز و الیزابت وارن که نماینده چپ گراترین طیف حزب دموکرات هستند در برابر نامزدهای میانه رو از طرح‌های خود دفاع کرده بودند.