به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۱۸۴۲۷۸

نماینده شیراز: ثبت روز کوروش همدلی می‌آورد

گروه جامعه: نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه ثبت روز کوروش پاسخ مثبتی به خواسته و مطالبات مردم است گفت: ثبت روز کوروش در تقویم می تواند تاثیر مناسبی در موضوعاتی مانند اتحاد، انسجام ملی و در آمدزایی در کشور ایجاد کند.
نماینده شیراز: ثبت روز کوروش همدلی می‌آورد
بهرام پارسایی در این باره گفت:
* (با بیان اینکه در حال حاضر در تلاشیم تا بتوانیم روز کوروش را در تقویم تعریف کنیم): با توجه به اینکه شخصی به نام کوروش بر آمده از فرهنگ و تمدن ایرانی است بنابراین زمانی که موضوع کوروش را مطرح می کنیم قصدمان معرفی این شخص به عنوان تمدن یک کشور نیست بلکه پرداختن به موضوع فرهنگ غنی ایران است.
* (با اشاره به اینکه کوروش به تنهایی باعث شکل گیری فرهنگ و تمدن کشور ایران نشد): با مطالعه و بررسی از کتابهای تاریخی متوجه می شویم که ایرانی‌ها از دیرباز مردمی با فرهنگ و توانمند بوده اند اما نباید فراموش کرد که مدیریت حکمرانی کورو‌ش توانست پتانسیل و تمدن فرهنگ ایرانی که درون ذات مردم کشور ایران بود را شکوفا کند.
*اگرچه ایرانی‌ها از گذشته تاکنون انسان های توانمندی بودند و هستند بنابراین کوروش به تنهایی نقش زیادی در این فرهنگ و تمدن نداشته است.
* بخشی از غرور ملی و افتخارات فرهنگی تاریخی کشور ایران به زمان کوروش و به تاریخ گذشته باز می گردد.
* با توجه به اینکه بعضی از افراد به صورت خواسته یا نا‌خواسته در تلاشند که این شائبه را به وجود بیاورند که مطرح شدن موضوع کوروش بحث یک شخص است اما نباید فراموش کرد که موضوع و پاسداشت روز کوروش بحث یک کهن و تمدن است.
* (با اشاره به اینکه در ثبت روز کوروش سهل انگاری‌هایی انجام شده): بسیاری از عالمان بر این باورند که یکتاپرستی از ویژگی های مهم کوروش بوده است به‌طوری‌که دانشمندان و عالمانی مانند علامه‌طباطبایی صفت ذوالقرنین را به کوروش نسبت داده اند.
* اختصاص یک هفته یا ده روز به نام کوروش با هدف معرفی فرهنگ ایران زمین به تمام دنیا می تواند تحولات مناسبی را در این بخش ایجاد کند.
* قرار گرفتن موضوع کورش در یک مسیر اشتباه در گذشته سبب شد که این موضوع به یک مسئله امنیتی تبدیل شو.
* با توجه به اینکه بنا به دلایل متعددی در خواست ثبت کوروش به شورای امنیت ملی ارجاع داده شد بنابراین این مهم یک مسیر اشتباهی بود چرا که موضوع روز کوروش به عنوان یک موضوع اجتماعی و فرهنگی به راحتی قابل حل بود.
* در حال حاضر با پیگیری هایی انجام شده با رئیس جمهور و وزرات ارشاد و استانداری فارس امیدوارم که روشی انتخاب شود تا از سو استفاده افرادی که در بیرون مرزها به دنبال اختلاف در انسجام ملی هستند جلوگیری کنیم.
* با توجه به اینکه بسیاری از افراد در بیرون مرزها از برگزار نشدن چنین مراسمی در داخل کشور موج سواری و بهره‌ برداری های سیاسی انجام می دهند بنابراین برگزاری و در تقویم قرار گرفتن چنین روزی سبب اتحاد و انسجام ملی می شود.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: روز كورش