به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۱۸۴۳۳۹
کاهش آمار «ازدواج» در کشور

ثبت یک طلاق به ازای هر ۳ ازدواج

گروه جامعه: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از کاهش آمار ازدواج در کشور انتقاد کرد و گفت: سال گذشته ۵۵۰ هزار ازدواج در کشور اتفاق افتاده که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این موضوع پیام خوبی برای کشور ندارد.
ثبت یک طلاق به ازای هر ۳ ازدواج
محمد مهدی تندگویان در در مراسم روز ملی ازدواج با بیان اینکه براساس آمارهای سال گذشته به ازای هر ٣ ازدواج یک طلاق اتفاق افتاده است گفت: این آمار مناسبی برای کشوری که روزی طلاق در آن جایی نداشت، نیست.تندگویان در ادامه بابیان اینکه با توجه به شرایط فعلی دنیا، توسعه و مسائل نوپدید نیاز داریم تا مشاوره پیش از ازدواج برای جوانان اجباری شود اظهار کرد: از ابتدای امسال به ٧٠ مرکز جدید مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده مجوز داده شده است و از قانونگذاران می خواهیم تا موضوع مشاوره‌های پیش از ازدواج را اجباری کنند.

تاثیر مشاوره‌های اجباری ازدواج در کاهش طلاق و افزایش ازدواج
معاون امور جوانان با بیان اینکه موضوع دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده با کمک وزیر ورزش و جوانان، دستور ایشان و کمک دولت پیگیری شده است تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده به شکل فعال در سراسر کشور به شکل تخصصی به مشاوره ازدواج می پردازند. آمارها نشان می‌دهد در استانهایی که مشاوره‌های پیش از ازدواج با کمک نهادهای داخلی استان به شکل اجباری انجام شده است تا ۲۵ درصد شاهد افزایش ازدواج و پیشگیری از طلاق بوده ایم.تندگویان با بیان اینکه حتی در استان‌هایی که شاهد رواج طلاق بوده‌ایم، مشاوره‌ها کمک کننده بوده‌اند، تصریح کرد: مشاوره‌های اجرایی به شکل‌گیری زندگی سالم کمک می کنند و باید به طور جدی پیگیری شوند. امسال نظام روان شناسی در حوزه صدور مجوزها در کنار معاونت جوانان قرار داشت که باید از این موضوع تقدیر کرد.وی در ادامه از قانونگذاران خواست تا موضوع خدمات مشاوره و روان شناسی را تحت پوشش بیمه قرار دهند تا به این ترتیب هم دفاتر مشاوره رونق بگیرند و مراجعین با رغبت بیشتری به مراکز مراجعه کنند.

جوانان صاحب شغل و درآمد نیز تمایلی به شکل گیری خانواده و تعهد پذیری ندارند
تندگویان در ادامه اظهار کرد: نه تنها باید زوج های جوان پیش از ازدواج از مشاوره‌های تخصصی بهره مند شوند بلکه چه بهتر که مشاوران تا پایان عمر کنارشان باشد و همچنین مددکاران اجتماعی باید در کنار دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدارس باشند و به سمت خانواده محوری حرکت کنیم. امروز مدارس تنها بر روی مهارت‌های علمی تاکید دارند اما نیاز داریم تا به سمت آموزش مهارت‌های زندگی حرکت کنیم.معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه امسال اتفاقات خوبی در حوزه ازدواج شکل گرفته است، توضیح داد: امسال به دنبال تغییر فرهنگ ازدواج بوده‌ایم. یکی از دلایل کاهش ازدواج در کشور  موضوعات فرهنگی و نگرش‌های جوانان است. اگرچه موضوعات اقتصادی به‌روی گرایش جوانان به ازدواج موثر هستند اما شاهد آن هستیم که حتی جوانان صاحب شغل و درآمد نیز تمایلی به شکل گیری خانواده و تعهد پذیری ندارند.به همین دلیل باید جوانان را به سمتی ببریم که تمایل به ازدواج و تعهد پذیری داشته باشند.تندگویان با اشاره به اینکه رسانه‌ها، فرهنگ و هنر باید در این موضوع قوی‌تر عمل کند اظهار کرد: این نهادها باید تغییر نگرش ایجاد کنند و پیام ما به هنرمندان این است که اگر در کشور آثار فاخر تولید شود حتی پس از سالها به آن پرداخته خواهد شد و برگزاری اولین هفته فیلم ازدواج مصداق این موضوع است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: ازدواج طلاق