کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مذاکرات آمریکا و ترکیه درباره منطقه امن در سوریه

14 مرداد 1398 ساعت 16:30

گروه بین‌الملل: وزارت دفاع ترکیه از آغاز دور دوم مذاکرات آنکارا و واشنگتن درباره ایجاد "منطقه امن" در شمال سوریه خبر داد.


وزارت دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که دور دوم مذاکرات آنکارا و واشنگتن درباره ایجاد "منطقه امن" در شمال سوریه صبح امروز در مقر این وزارتخانه در آنکارا آغاز شد. دور نخست مذاکرات دو طرف ۲۳ ژوئیه در مقر وزارت دفاع ترکیه برگزار شده بود. از سوی دیگر، روزنامه واشنگتن پست  نوشت که آمریکا به دنبال "آخرین تلاش ناامیدانه" خود برای جلوگیری از مداخله ترکیه در منطقه شرق فرات سوریه است و به همین منظور یک هیئت از پنتاگون امروز وارد آنکارا شد. طبق نوشته این روزنامه، پس از جدال چندین ساله میان دو هم‌پیمان ناتو درباره حمایت آمریکا از یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه، هیئت مذکور حامل پیشنهاد نهایی برای کاهش نگرانی آنکارا است.

واشنگتن پست در ادامه آورده است: پیشنهاد آمریکا شامل اجرای یک عملیات مشترک برای "امن کردن" یک منطقه مرزی به طول ۱۵ کیلومتر و عرض ۱۴۰ کیلومتر توسط واشنگتن و آنکارا است. این پیشنهاد مستلزم خروج نیروهای کرد از منطقه مذکور، از بین بردن استحکامات آنها و گشت‌زنی مشترک در یک سوم اراضی میان منطقه رود فرات و عراق پیش از پاکسازی دو سوم دیگر این منطقه است اما آنکارا پیشتر ضمن رد این شرط‌ و شروط، بر ایجاد منطقه امن با عرض بیش از ۳۲ کیلومتر و بازگرداندن آوارگان سوریه در ترکیه به کشورشان پافشاری کرده بود. این پیشنهاد درست زمانی مطرح شده است که آنکارا در حال استقرار نیروهای خود در مرزها برای آغاز عملیات نظامی جدید علیه یگان‌های مدافع خلق کرد است که ستون فقرات نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا به شمار می‌روند. واشنگتن پست همچنین نوشت که نیروهای کرد در شمال شرق سوریه برای جنگ علیه ترکیه آماده می‌شوند و در این راستا، چندین تونل در این منطقه حفر شده و بیمارستان‌های صحرایی در زیر زمین تأسیس شده است و این نیروها ده‌ها خانه را به مواضع مستحکم برای خود تبدیل کرده‌اند.


کد مطلب: 184581

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/184581/مذاکرات-آمریکا-ترکیه-درباره-منطقه-امن-سوریه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir