کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نمایندگان نتوانستند از فشافویه بازدید كنند

17 مرداد 1398 ساعت 16:32

گروه سیاسی: نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس می‌گوید: بعد از فوت آقای شیرمحمدعلی در زندان فشافویه من و آقای پورمختار پیگیر بازدید از این زندان بودیم، اما تاکنون موفقیتی حاصل نشده است.


به گزارش ایرنا، حدود دو ماه  از قتل علیرضا شیرمحمدعلی به دست دو تن از مجرمان خطرناک در زندان فشافویه می‌گذرد. خبر فوت این زندانی ۲۱ ساله، واکنش‌ها و اعتراضات بسیاری مبنی بر درخواست تفکیک زندانیان و بهبود امکانات زندان‌ها و بازدید از آنها را به دنبال داشت. پیش‌ از این نیز برخی از بازداشتیانی که در این زندان نگهداری می‌شدند، نسبت به وضعیت بد این زندان و عدم اجرای آیین‌نامه تفکیک جرایم در این زندان اعتراض کرده بودند. علیرضا رحیمی، نماینده تهران و از اعضای کمیته بازدید از زندان اوین بعد از مرگ کاووس سید امامی در بهمن‌ماه ۹۶، به خبرنگار ما می‌گوید: آقای کاظمی از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، پیگیر بازدید از زندان هستند و جزییات را باید از ایشان جویا شد.

محمد کاظمی، نماینده ملایر دراین‌باره می‌گوید: ما از طریق کمیسیون درخواست بازدید از  زندان فشافویه را دادیم، هماهنگی‌ها در این زمینه باید توسط رئیس کمیسیون که با سازمان زندان و آقای جهانگیر در ارتباط‌ هستند، انجام شود. بااین‌حال، تاکنون موفق به بازدید نشده‌ایم و گویا هماهنگی‌ها به‌درستی صورت نگرفته است. وی درباره زمان درخواست برای بازدید توضیح می‌دهد: بعد از فوت آقای شیرمحمدعلی در زندان فشافویه، من و آقای پورمختار پیگیر بازدید از این زندان بودیم، اما تاکنون موفقیتی حاصل نشده است.

این عضو کمیسیون قضایی درباره موضوع عدم اجرای تفکیک جرایم در زندان‌ها و قوانین مرتبط با آن می‌گوید: آیین‌نامه زندان‌ها، تفکیک و طبقه‌بندی زندان‌ها را پیش‌بینی کرده است، اما از آنجایی‌که زندان‌های ما به سبب شرایط ساختمان، محدودیت مکانی دارند و به‌علاوه آمار زندانیان در حال افزایش است و در هر زندان حدود سه چهار برابر ظرفیت آن، زندانی نگهداری می‌شود، این کار عملاً ممکن نیست. کاظمی می‌افزاید: البته با تدابیر و سیاست‌هایی می‌توان درباره زندانیان کم‌سابقه و بی‌سابقه، این طبقه‌بندی را به شکل نسبی اجرا کرد. پیش‌ از این، در پی فوت سید امامی، یکی از فعالان محیط زیستی بازداشتی و سینا قنبری، از بازداشت‌شدگان حوادث دی‌ماه ۹۶،  گروهی از نمایندگان مجلس از بند ۲۰۹ و اندرزگاه شماره چهار زندان اوین بازدید کرده بودند.


کد مطلب: 184818

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/184818/نمایندگان-نتوانستند-فشافویه-بازدید-كنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir